زمان انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۶ -

امروز در هلند، تقابل ستاره‌های ایران و مراکش

تیم های فوتبال آژاکس و آلکمار امروز حساس ترین بازی هفته جاری لیگ هلند را برگزار می کنند.

سرای نور؛در چارچوب رقابت های هفته هفدهم لیگ برتر هلند (اردیویژه)، امروز تیم های فوتبال آلکمار و آژاکس در ورزشگاه AFAS شهر آلکمار به مصاف یکدیگر می روند.

 

دیدار این دو تیم حساسیت های بسیاری دارد و بدون تردید مهم ترین بازی این هفته فوتبال هلند به شمار می رود. رقابت تنگاتنگ دو تیم در جدول رده بندی یکی از عوامل دوچندان شدن اهمیت این دیدار است.

 

در شانزده بازی گذشته هم آلکمار و هم آژاکس موفق به کسب ۳۵ امتیاز شده اند و جدال مهمی برای کسب رده دوم جدول داشته اند. آژاکس که بهترین خط حمله و خط دفاع اردیویژه را در اختیار دارد، به لطف تفاضل گل بالاتر از آلکمار قرار گرفته است. برنده بازی امروز می تواند به امتیاز ۳۸ و فاصله پنج امتیازی با آیندهوون صدرنشین برسد.

 

در ۴۶ تقابل اخیر این دو تیم در تمامی رقابت ها، ۲۴ برد سهم آژاکس بوده و آلکمار تنها هشت بار رقیب قدرتمند خود را شکست داده است.

 

اما حساسیت بیشتری که این بازی برای فوتبال دوستان ایرانی دارد، به دلیل حضور ملی پوش فوتبال ایران در تیم آلکمار است. علیرضا جهانبخش، مهاجم تیم ملی فوتبال ایران پس از اینکه سه فصل پیش با تیم نایمخن در لیگ دسته دوم هلند درخشید و جایزه بهترین بازیکن فصل را از آن خود کرد، به آلکمار پیوست و در حال سپری کردن سومین فصل حضورش در این تیم است. علیرضا فصل گذشته را با ۱۱ گل و ۸ پاس گل برای تیمش به پایان برد و در نهایت در تیم منتخب فصل لیگ برتر هلند هم قرار گرفت. در این فصل هم جهانبخش دومین گلزن برتر تیمش بوده و ۶ پاس گل نیز برای هم تیمی های خود ارسال کرده است.

 

 

 

مهاجم ۶ گله فصل جاری آلکمار چندی پیش با توجه به تعداد گل ها و پاس گل ها در سال ۲۰۱۷، موثرترین بازیکن سال لیگ هلند شناخته شد و توجهات بسیاری را به خود جلب کرد. یکی از اصلی ترین رقیبان جهانبخش در این آمار، بازیکنی مراکشی است که امروز در ترکیب آژاکس در مقابل او و تیمش قرار خواهد گرفت.

 

حکیم زییش، ستاره ۲۴ ساله تیم آژاکس و یکی از بهترین بازیکنان تیم ملی مراکش است که در تیم های هیرنفین و توئنته سابقه بازی دارد و حالا دومین فصل حضورش در آژاکس را می گذراند. شماره ۱۰ پرافتخارترین تیم فوتبال هلند، در حال حاضر با ۴ گل و ۸ پاس گل یکی از مهم ترین بازیکنان این تیم به حساب می آید و آقای پاس گل اردیویژه است.

 

آمار زییش در سه فصل اخیر لیگ هلند هم خیره کننده بوده است. او در ۹۸ بازی که در این مقطع انجام داده، ۳۹ گل و ۳۷ پاس گل در کارنامه خود ثبت کرده که برای یک بازیکن در بازه بیست و یک تا بیست و سه سالگی فوق العاده به نظر می رسد.

 

تقابل جهانبخش و زییش که به نوعی آماده ترین لژیونرهای فوتبال ایران و مراکش هستند، ۶ ماه قبل از رویارویی آنها در لباس ملی و در آوردگاه جام جهانی، جالب توجه خواهد بود؛ به ویژه اینکه در مقطع فعلی، جدال تیم های باشگاهی این دو بازیکن، حساس ترین بازی فوتبال هلند نیز قلمداد می شود.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲۶ آذر, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو