زمان انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۶ -

نبرد مسی – رونالدو؛ این بار ال کلاسیکو

در سالهای اخیر نبرد رونالدو و مسی تبدیل به بخش هیجان انگیزی از ال کلاسیکوها شده است.

سرای نور؛

البته مسی ۲ سال زودتر از رونالدو در ال کلاسیکو به میدان رفت و ۸ بازی نیز بیش از او انجام داده است و با توجه به اینکه ستاره پرتغالی در سالهای اولیه حضور خود در لالیگا توفیق فراوانی در فتح دروازه بارسا نداشت، اما به هر حال آمار لئو مسی بهتر از رقیب دیرینه خود در رئال مادرید است.

مسی – رونالدو؛ عملکرد تیمی

لیونل مسی، ستاره ۳۰ ساله بارسلونا تا به حال در ۳۶ ال کلاسیکو حضور داشته که در این دیدارها ۱۶ پیروزی، ۸ تساوی و ۱۲ شکست حاصل کار بلوگرانا بوده است.

جالب اینجاست که ۱۲ برد از ۱۶ برد مسی در لالیگا حاصل شده و وی تا به حال در لیگ قهرمانان شکستی را برابر رئال مادرید تجربه نکرده است ( یک پیروزی  و یک تساوی)

اما از آن سو رونالدو در ۲۸ ال کلاسیکو به میدان رفته که در این بازی‌ها ۸ پیروزی، ۶ تساوی و ۱۳ شکست حاصل تلاش کهکشانی ها بوده است.

با توجه به اینکه مسی ۸ بار بیش از رونالدو در این بازی ها به میدان رفته، میانگین پیروزی او ۴۴٫۴ درصد و برای ستاره پرتغالی ۲۸٫۵ درصد بوده است.

مسی – رونالدو؛ گلزنی

گلزن آرژانتینی بلوگرانا در ۳۶ بازی موفق به زدن ۲۴ گل به رقیب دیرینه شده که با زدن ۱۲۵ شوت به سمت دروازه کهکشانی ها، نرخ ۱۹٫۷۲ درصد تبدیل ضربه به گل را ثبت کرده است.

مسی در ۲۲ بازی لالیگایی موفق به زدن ۱۶ گل شده و ۶ گل دیگر در سوپرکاپ و لیگ قهرمانان به ثمر رسانده است؛ اما این بازیکن هرگز در کوپا دل ری توفیقی در باز کردن دروازه رئال مادرید نداشته است.

از آن سو ستاره پرتغالی لوس بلانکوس در ۲۸ بازی موفق به زدن ۱۷ گل به بارسا شده که با نواختن ۱۱۷ شوت به سمت دروازه بلوگرانا، نرخ ۲۲٫۵ درصد تبدیل ضربه به گل را به ثبت رسانده است.

علیرغم انجام ۸ بازی کمتر، رونالدو تنها ۸ ضربه کمتر به سمت دروازه بارسا زده که نشان از شرکت در حملات بیشتر از سوی گلزن کهکشانی ها بوده است.

مسی – رونالدو؛ ارسال پاس گل

در این مقوله، کفه به شدت به سمت لیونل مسی سنگینی می کند. شماره ۱۰ بارسا در ۲۸ بازی موفق به ارسال ۱۳ گل و ۶۵ خلق موقعیت شده؛ اما رونالدو تنها یک پاس گل به همبازیانش داده و ۱۴ موقعیت ساخته است.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲۹ آذر, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو