زمان انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۶ -

مهدی تاج مطرح کرد:

تیم ملی در قطر، اتریش و یونان اردو می‌زند/ پیگیری بازی با برزیل

رئیس فدراسیون فوتبال با بیان اینکه عزیزی خادم می تواند به مجمع فدراسیون به خاطر انتخابات هیات رئیسه شکایت کند، برنامه‌های آماده سازی تیم ملی فوتبال ایران را تشریح کرد.

به گزارش سرای نور،مهدی تاج بعد از مجمع فدراسیون فوتبال گفت: مجمع به نظرم خیلی خوب بود. تنها سالی بود که حسابهای فدراسیون مطلوب بود.

وی افزود: خزانه دار ما از وزارت ورزش بود و کامل در جریان حسابهای ما قرار گرفتند. وزیر هم اعلام کرد سازمان حسابرسی کشور بیاید و حسابرسی کند. فقط یک بند مشخص برای استقلال و پرسپولیس آورده اند که چرا این دو باشگاه تعیین تکلیف نشده اند.  همانطور که گفتم حسابرسی مطلوب بود. برای همین گفتم بلندگوها روشن باشد و شما هم کامل بشنوید. چیز پنهانی نداریم.

مهدی تاج ادامه داد: بحث مهم دیگر جلسه امروز، بحث بودجه بود. ما یا باید بودجه خود را چهار میلیارد بالا ببریم و یا به همین میزان هزینه‌هایمان را کم کنیم. مجمع به ما این اختیار را داد که خودمان در این خصوص تصمیم بگیریم.

وی در خصوص آئین‌نامه جدید انضباطی یادآور شد: آئین‌نامه انضباطی کاملاً متحول شده است. ما از اعضا خواستیم نظراتشان را بدهند. آقای نصیرزاده بر مباحث حقوقی مسلط است و یکسری بحث‌های شکلی درباره آئین‌نامه داشت. مثلاً به جای کلمات «جرم» و «مجازات»، کلمه «تنبیه» به کار ببریم.

رئیس فدراسیون فوتبال افزود: در آئین‌نامه جدید همچنین مسائلی مثل اخطار دادن داور و تصحیح آن بعد از پایان بازی دیده شده است. مثلاً اگر داور اشتباهی به یک بازیکن کارت زرد نشان دهد، کمیته انضباطی می‌تواند بعد از پایان بازی، آن کارت را اصلاح کند. همچنین اگر صحنه‌ای مانند خطای عمد در زمین رخ بدهد که از چشم داور دور بماند، کمیته انضباطی می‌تواند بعد از پایان بازی و با بازبینی فیلم، رأی صادر کند. این آئین‌نامه بعد از بررسی آئین‌نامه‌های یوفا، فیفا، کنفدراسیون آسیا، اسکاتلند، انگلستان و کشورهای دیگر تنظیم شده است تا متناسب با شرایط فوتبالمان باشد.

تاج در خصوص ضبط جلسات کمیته انضباطی یادآور شد: در جلسات کمیته انضباطی صحبت‌ها ضبط می‌شود و بر اساس آن باید سؤالات مرتبط از بازیکنان یا افراد مدعو در کمیته انضباطی پرسیده شود. این فایل‌ها رسانه‌ای نخواهد شد.

وی در ادامه صحبت‌هایش درباره رأی‌گیری در مجمع و اعتراض نمایندگان عزیزی خادم به رأی نیاوردن گفت: فکر می‌کنم برادر همسر عزیزی خادم به سمت من آمد و اعتراض کرد. چنین چیزی عُرف نیست. نباید این افراد به یک رأی اعتراض کنند.

رئیس فدراسیون فوتبال درباره نوشته نشدن آرا پای تخته و اعتراض منتقدان گفت: روش رأی‌گیری امروز ما هم قانونی است ولی معتقدم اگر آرا پای تخته نوشته می‌شد، بهتر بود. به هر حال امروز خود اعضای مجمع سه نفر را به عنوان رأی‌گیران انتخاب کرد و سه نفر را هم به عنوان ناظر. بنابراین امکان ایجاد شائبه وجود نداشت.

تاج در واکنش به صحبت‌های خبرنگار مهر مبنی بر اینکه بعد از اعتراض نزدیکان عزیزی خادم، نگران شده و قصد داشت ساختمان آکادمی را به سرعت ترک کند، تصریح کرد: خیر این‌طور نبود ولی اصلاً انتظار این اعتراضات را نداشتم؛ آن هم از سوی دو نفری که عضو مجمع نبودند.

وی افزود: اگر خود اعضای مجمع اعتراض می‌کردند، حرفشان قابل شنیدن بود ولی اینکه یک نفر خارج از مجمع بیاید و داد و بیداد راه بیندازد، این بد است. این ادبیات در شأن فدراسیون نیست.

رئیس فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: آقای عزیزی خادم می‌تواند به مجمع فدراسیون شکایت کند. در این خصوص طرف عزیزی خادم، فدراسیون فوتبال نیست بلکه مجمع است. خودِ همین مجمع ۶ نفر را برای انتخابات برگزید. من شنیدم که حتی بعضی از همین افراد به عزیزی خادم رأی داده‌اند؛ بنابراین امکان شائبه وجود ندارد.

وی در خصوص بازی با تیم های برزیل، ایتالیا و تونس گفت: فعلا بازی با برزیل در حال پیگیری و قطعی شدن است. سفیر برزیل در ایران فرد بسیار فعالی است و وی توانسته با برنامه ریزی در بخش تجاری کشورش حدود ۲.۶ میلیارد دلار بازده داشته باشد که رقم قابل توجهی است. او خودش به ما گفته رئیس فدراسیون فوتبال برزیل هم تمایل به این بازی دارد. در ضمن یک شرکت انگلیسی تمام بازی های برزیل را هماهنگ می کند که سفیر این کشور هم با این شرکت به توافق رسیده است.

وی افزود: طبیعتا ما هم از این مورد استقبال کردیم و با کی روش هم صحبت شد. فقط منتظریم پس از نهایی شدن اطلاعات دقیق تر را به شما بدهیم.

تاج در ادامه گفت: نخستین بازی تیم ملی در روز ۲۷ اسفند برگزار خواهد شد، آن هم با تیمی است که خود سرمربی خواسته، روند به این صورت بود که کی روش به ما سه گزینه معرفی کرد، ما نیز از بین گزینه ها یکی را انتخاب کردیم. قرار هم گذاشته شده و تقریبا به سرانجام رسیده است. بازی دوم تیم ملی روز دوم فروردین  و بازی سوم روز هفتم فروردین خواهد بود.

وی در خصوص برگزاری اردوهای برون مرزی تیم ملی نیز گفت: ما یک اردو در قطر و دو بازی با تیم‌های این کشور خواهیم داشت و سپس در یونان اردو برگزار خواهیم کرد. اردوی سوم ما در اتریش خواهد بود که سعی می کنیم دو بازی دیگر نیز در این کشور داشته باشیم. سپس مسابقات لیگ داخلی برگزار می شود که بعد از آن به روسیه می رویم و در این کشور یک دیدار خواهیم داشت و بعد در ایران نیز آخرین بازی خود را پشت درهای بسته انجام خواهیم داد. فقط اجازه دهید لیست ما نهایی و قطعی شود تا من جزییات آن را توسط یک اطلاعیه برای شما اعلام کنم.

تاج در ادامه در خصوص پولی که باید از سوی فیفا به ایران پرداخت شود، گفت: هنوز هیچ پولی پرداخت نشده که البته قرار است یک میلیون و ۵۰۰ هزار دلار به عنوان مبلغ اولیه به ما پرداخت شود که ما در حال پیگیری هستیم که همین روند دریافت نیز چند روزی طول خواهد کشید.

رئیس فدراسیون فوتبال در پایان در خصوص ادعای علی کریمی گفت: بهترین پاسخ همین حسابرسی امروز بود که فکر می کنم همین مساله روشنگر خیلی از مسائل خواهد بود.

منبع:مهر

زمان انتشار: ۳۰ آذر, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو