زمان انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۶ -

سلطانی‌فر: مسئول بدهی های قبلی سرخابی ها نیستیم

وزیر ورزش و جوانان در حاشیه مجمع فدراسیون فوتبال مدعی شد سرخابی ها به درآمدزایی خوبی رسیده اند و می توانند هزینه های جاری خود را بدون ارتزاق از بودجه دولتی پوشش دهند.

سرای نور؛مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان عصر امروز در مجمع فدراسیون فوتبال حاضر شد. او که با پای لنگان در جمع خبرنگاران حاضر شد، در این باره گفت: ما تنها مدیر ورزشی نیستیم و ورزش هم می کنیم. تاندون آشیل پایم کشیده شده است!

 

وی در خصوص مسائل مطرح شده در این جلسه گفت: مجمع فضای خیلی خوبی داشت، آقای تاج و همکارانش در این سالها زحمت زیادی کشیدند. خب فدراسیون فوتبال ما براساس ارزیابی های AFC فدراسیون برتر آسیا شد و تنها فدراسیون ۵ ستاره قاره است. موفقیت تیم های ملی در عرصه های مختلف به خصوص صعود تاریخی تیم ملی به جام جهانی با اقتدار یکی دیگر از نقاط روشن عملکرد فدراسیون فوتبال است.

 

سلطانی فر ادامه داد: علی رغم قرعه سختی که در جام جهانی نصیب ما شده امیدوارم نتایج خوبی را بگیریم و بتوانیم باعث سربلندی ورزش کشورمان باشیم. در جلسه امروز روی مسائلی همچون اصلاح ساختار، شفافیت مسائل مالی و اصلاح فرایندها بحث شد و مطالب خوبی  توسط اعضاء مطرح گردید. ما برنامه های حمایتی خود را برای باشگاه های حاضر در لیگ قهرمانان آسیا و برای همه باشگاه در نظر داریم و امیدواریم ظرف دو سه سال آینده همه مشکلات را از بین برده و برسیم به فوتبال حرفه ای مطلوبی که همه توقع داریم.

 

وزیر ورزش و جوانان در پاسخ به این سوال که آیا وزراتخانه متبوعش از تیم های حاضر در لیگ قهرمانان آسیا حمایت خواهد کرد یا نه گفت: اصلا طرح این سوال ایراد دارد چون وظیفه ذاتی وزارت ورزش این است که به همه اعضاء خودمان کمک کنیم. طبیعتا از ظرفیت و پتانسیل خودمان برای حمایت از فدراسیون ها استفاده خواهیم کرد اما گاهی ملاحظات اجازه نمی دهند به ایده آل خودمان برسیم.

 

وی در خصوص بدهی های سرخابی ها نیز تصریح کرد: امیدواریم هرچه سریعتر بتوانیم با استفاده از بنگاه های شبه دولتی و خصوصی چرخه اقتصادی مناسبی را به باشگاه ها بیاوریم. در حال حاضر سرخابی ها درآمدزایی خوبی با برندهای خصوصی دارند. این دو تیم پتانسیل بالایی دارند و تقریبا موفق می شوند هزینه های جاری خود را پوشش دهند آن هم بدون ارتزاق از بودجه دولتی.

 

سلطانی فر تاکید کرد مسئولیت بدهی هایی که در بلند مدت به وجود آمده خارج از مسئولیت وزارت ورزش است چون این دیون در طول ۳۰ به وجود آمده است.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد هیئت مدیره استقلال و پرسپولیس به زودی ترمیم می شود.

گفتنی است وزیر ورزش به دلیل جلسه ای که در نهاد ریاست جمهوری داشت، جلسه را زودتر از اعضاء مجمع ترک کرد.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۳۰ آذر, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو