زمان انتشار: ۱ دی ۱۳۹۶ -

عراقچی در پاریس:

ایران صلح و ثبات در منطقه را صلح و ثبات خود می داند

معاون وزیر امور خارجه طی سخنانی در موسسه فرانسوی روابط بین الملل گفت: ایران صلح و ثبات در منطقه را صلح و ثبات خود می داند و از هیچ کوششی جهت تحقق آن فروگذاری نمی کند.

به گزارش سرای نور،سیدعباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در جریان سفر خود به پاریس روز پنجشنبه ضمن دیدار با «تیری دومونتبریال» رئیس موسسه فرانسوی روابط بین الملل در جمع کثیری از محققان این موسسه و سایر اندیشکده های فرانسوی درباره برجام، روابط دو جانبه ایران و فرانسه و مسائل منطقه ای و بین المللی سخنرانی نمود.

 

عراقچی با اشاره به توافق هسته ای به عنوان یک دستاورد مهم دیپلماسی در زمینه حل و فصل مسائل بین المللی تاکید نمود که برجام صرفاً، به موضوع هسته ای محدود شده و هیچگونه ارتباطی  با سایر مسائل ندارد.

وی همچنین با تبیین سیاست ها و مواضع جمهوری اسلامی ایران در خصوص تحولات منطقه ای شامل لبنان ، سوریه، یمن، عراق،  بحرین و همچنین گروه تروریستی تکفیری داعش  اظهار داشت که ایران صلح و ثبات در منطقه را صلح و ثبات خود می داند و از هیچ کوششی جهت تحقق آن فروگذاری نمی کند.

وی گفتگوهای سیاسی با مقامات فرانسوی در چارچوب دور چهارم گفتگوی سیاسی در پاریس را مفید و سازنده و در جهت تامین منافع طرفین قلمداد نمود.

معاون وزیر امور خارجه کشورمان بر اهمیت روابط و همکاری های اقتصادی تهران و پاریس تاکید و تلاش جهت روان سازی هرچه بهتر بسترهای این همکاری ها را از الزامات  فعلی  روابط دو کشور بیان داشت.

عراقچی در جریان سفر دو روزه خود به فرانسه ضمن ملاقات با مقامات مختلف این کشور، بعدازظهر پنجشنبه پاریس را ترک کرد.

 

منبع:مهر

زمان انتشار: ۱ دی, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو