زمان انتشار: ۲ دی ۱۳۹۶ -

امام جمعه نور:

ایجاد اشتغال و رفع بیکاری جوانان؛ اصل و اساس حقوق شهروندی است

امام جمعه نور گفت: ایجاد اشتغال و رفع بیکاری جوانان به عنوان اصل و اساس حقوق شهروندی است.

به گزارش خبرنگار سرای نور ،حجت الاسلام قنبرعلی احمدی، در خطبه های اول نماز جمعه شهرستان نور اظهارکرد: دنیا آمیخته به دردها و رنج هاست و از صفات متقین تحمل این رنج هاست.
وی افزود: تحمل سختی مشکلات دنیا گنج ها و درجات متعالی را به دنبال دارد.


امام جمعه نور گفت: جامعه ای که بخواهد به سعادت، استقلال و توانمندی های سرشار در حوزه های مختلف برسد باید سختی ها و مشقت ها را تحمل کند.
این مسئول در ادامه در خصوص روحیه اخلاقی در فرهنگ نبوی و وجود پربرکت نبی اکرم (ص) گفت: منش پیامبر اکرم (ص) اوج محبت و صمیمیت بود و مبعوث شد تا محبت، دوستی و چگونه زیستن را بیاموزد و یکی از شاخصه های اخلاقی پیامبر نیز تحمل سختی ها و صبر در مقابل گرفتاری ها بود.
وی تاکیدکرد: موانع درونی مانند گناه و موانع بیرونی مانند حق الناس و حقوق شهروندی نمی‌گذارد فضای محبت ، مهربانی و نرم خویی در زندگی پدیدار گردد اما پیغمبران از این موانع مبرّی بودند زیرا اندیشه های مادی نداشتند و آسمانی والهی فکر می کردند و قلب نازنین پیامبر اکرم(ص) آینه مظهر جلال و عظمت الهی در مقابل آزار و اذیت‌های مسیر ولایت، نهایت صبر و مقاومت را از خود نشان می‌دادند.
احمدی در خطبه های دوم نماز جمعه نور، از صفات متقین را، نماز و همدردی با برادران دینی برشمرد و تاکید کرد: نمازی که در اول وقت و به جماعت در مسجد خوانده شود نورانیت و ثواب بیشتری دارد و اوج آن نماز جمعه است که هم آگاهی به احکام اسلامی و هم آگاهی نسبت به دوستان و دشمنان را در پی دارد و خطبه های آن همان تفسیر و تحلیل نماز است.
وی با تبریک ولادت امام حسن عسکری(ع) و ولادت حضرت عیسی مسیح به هموطنان ارامنه گفت: مسیحیان دنیا بدانند که یکی از شاخصه های پیامبران راستین مبارزه با ظلم و ظالم و ستم و ستمگر بوده است.
امام جمعه نور با تسلیت شهادت حسین غفاری در سال ۵۳ و رحلت آیت الله حائری شیرازی، نماینده مقام معظم رهبری در استان فارس، مقام ایشان را گرامی داشت.
این مسئول در ادامه بر مسئله علم تاکید و تصریح کرد: هیچ فقری بالاتر از جهل نیست و بسیاری از مشکلات و آسیب ها در جامعه اسلامی به خاطر جهل و نادانی ست و قطعاً اگر آگاه باشیم خیلی از مشکلات جامعه رفع می‌شود.
احمدی به روز ایمنی در برابر زلزله و کاهش بلایای طبیعی اشاره کرد و افزود :یکی از علل بلایای طبیعی،آزمون است.
وی از سازمان نظام مهندسی و دیگر دست اندرکاران مربوط خواستار دقت و حساسیت بیشتری در ساخت و سازها و صدور برخی مجوزها شد.
وی در ادامه به همایش حقوق شهروندی و تاکید رئیس جمهوری بر شفافیت اشاره کرد و گفت : برای نجات از فساد اداری، باید شفاف عمل کنیم و مسئولان ادارات و نهادها در اتاق شیشه ای انجام وظیفه کنند.
امام جمعه با اشاره به نامه ۵۳ نهج البلاغه به سه شاخصه حقوق شهروندی از منظرهبر معظم انقلاب شامل تولید و اشتغال برای نسل جوان پراستعداد، مبارزه با فساد اقتصادی در دستگاهها و ملاحظه مصالح کشور، تاکید کرد.
این مسئول در ادامه گفت: اصل و اساس حقوق شهروندی در جامعه امروز این است که فضا را برای اشتغال و رفع بیکاری مهیا کنیم و دولتمردان باید به طور شفاف پاسخگو باشند که در مسیر تولید و اشتغال برای جوانان چه اقداماتی صورت دادند.
احمدی اضافه کرد: برای تحقق شعار سال و مبارزه با فساد باید مبارزه با قاچاق کالا و ارز را بعنوان یکی از شاخص های مهم در نظر بگیریم زیرا بر اساس گفته کارشناسان ۷۰ درصد کالای قاچاق از مجاری رسمی وارد کشور می‌شوند.
وی خاطرنشان کرد: کالاهایی به کشور وارد می‌شوند که بهت آور است زیرا بسیاری از کالاها در داخل کشور تولید می‌شوند و مسئولان مبارزه با قاچاق کالا و ارز پاسخگو باشند که واردات میوه و برنج چه معنایی دارد؟ و یا واردات خودروهای لوکس چه معنایی جز تجمل گرایی و بالابردن توقعات می‌تواند داشته باشند؟
امام جمعه نور خواستار شفاف سازی مسئولین در خصوص دریافت بودجه و هزینه کرد بودجه در بخش‌های مختلف شد و تصریح کرد: فساد اقتصادی امروز گریبانگیر جامعه است و مسئولین باید مبارزه بی امان با سوداگران عرصه اقتصاد را فراگیر کنند تا کشور از وضعیت بحرانی اقتصادی نجات پیدا کند.

زمان انتشار: ۲ دی, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو