زمان انتشار: ۲ خرداد ۱۳۹۵ -

محصولات فناورانه از ۱۴ کشور دنیا در ایران ارائه شد

رئیس پنجمین نمایشگاه فناوری و نوآوری (اینوتکس ۲۰۱۶) گفت: از ۱۴ کشور دنیا در این نمایشگاه محصولات فناورانه خود را به معرض نمایش گذاشته اند.

به گزارش سرای نور؛ حمیدرضا امیری نیا  امروز در افتتاحیه نجمین نمایشگاه فناوری و نوآوری (اینوتکس ۲۰۱۶) عنوان کرد: رویکرد جدی نظام جمهوری اسلامی ایران در حوزه اقتصاد دانش بنیان به نقطه ای رسیده که امروز شاهد حضور بیش از ۹۰ شرکت دانش بنیان ایرانی و ۸۰ شرکت خارجی در این نمایشگاه هستیم.

وی با بیان اینکه از ۱۴ کشور دنیا در این نمایشگاه حضور دارند، افزود: در پایون های اختصاصی کشورهای روسیه، بلاروس و یونان حداقل ۲۰ شرکت فناورانه دستاوردهای خود را به نمایش گذاشته اند.

رئیس پنجمین نمایشگاه فناوری و نوآوری با تاکید بر اینکه نمایشگاه اینوتکس ۲۰۱۶ یک اقدام ملی با رویکرد بین المللی است، گفت: این نمایشگاه پتانسیل آن را دارد که بتواند بر پایه علم و فناوری و ایجاد جایگاهی برای تبادل تکنولوژی خلق ثروت کند.

امیری نیا گفت: آرزوی مقام معظم رهبری و مسئولان کشوری و همچنین معاونت علمی و فناوری این است که بتوانیم از نظر اقتصادی در کشور در جایگاه خوبی قرار بگیریم و به سمت اقتصاد مبتنی بر نوآوری حرکت کنیم.

وی با اشاره به جایگاه کشور در تولید علم در حوزه های نانو، بیو، هوافضا، آی تی جایگاه خوبی است و این نوید را می دهد که می توانیم از علم و فناوری خلق ثروت کنیم.

رئیس پنجمین نمایشگاه فناوری و نوآوری افزود: این نمایشگاه نشان می دهد که ما می توانیم در بروز و ظهور علم خود را نشان دهیم.

وی افزود: معتقدیم فناوری پیشرفته تنها در بازارهای داخلی قابل عرضه نیست بلکه باید راه به بازار خارج ببرد؛ از سوی دیگر برخی نیازهای ما در تولید علم و فناوری قابل ابتیاع در داخل نیست از این رو باید سایر نیازهایمان را از کشورهای دیگر دریافت کنیم.

امیری نیا تاکید کرد: به همین دلیل ضروری است که با کشورهایی که از مسیر فناوری پیشرفت کرده اند همکاری هایی در راستای ایجاد دفاتر و خطوط تولید مشترک همکاری کنیم.

وی با بیان اینکه امروزه ۷۰ درصد جمعیت ایران فعال هستند، تصریح کرد: همین افراد می توانند در زمینه توسعه علم و فناوری در کشور نقش آفرینی کنند زیرا محور ما، نوآوری بوده و مبنای کار ما نیروی انسانی با انگیزه است.

امیری نیا اظهار داشت: امیدواریم بین طرف های ایرانی و خارجی همکاری های فناورانه ای صورت گیرد، گفت: ما ابتدای راه هستیم ولی امیدواریم بتوانیم که این راه را به خوبی ادامه دهیم.

منبع:مهر

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲ خرداد, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو