زمان انتشار: ۴ دی ۱۳۹۶ -

ستاره ای به نام والورده؛ معمار بارسلونای نوین

با وجود ارنستو والورده روی نیمکت، بارسا سال 2017 را با شکست سنگین رقیب دیرینه و در بهترین شرایط ممکن به اتمام رساند.

سرای نور؛از زمان پذیرش دو شکست متوالی در سوپرکاپ برابر رئال مادرید، تیم والورده در ادامه سال ۲۰۱۷ هرگز شکستی را پذیرا نشد.

به نظر می رسد این فصل به طور کامل در سلطه رئال مادرید باشد و بعد از برتری ۱-۵ آنها در مجموع ۲ دیدار سوپرکاپ، حتی جرارد پیکه نیز برای اولین بار در طول دوران حرفه ای خود اعتراف کرد که مادریدی ها از آنها برترند و واقعا هم اینگونه بود.

اما مشحص بود مصاحبه پیکه تنها در راستای تحریک انگیزه همبازیانش بعد از سپری کردن تابستانی دشوار و جدایی نیمار، عدم موفقیت در ثبت قرارداد با وراتی و کوتینیو و همچنین فاش شدن عدم تمدید قرارداد لیونل مسی تا آن مقطع بود.

اما هنگامی که این طوفان رخ داد، ارنستو والورده آرامش خود را حفظ کرد. از همان زمانی که سرمربی سابق بیلبائو به جای لوییس انریکه هدایت بارسا را بر عهده گرفت سوالات فراوانی از جمله اینکه او می تواند در باشگاه بزرگی مانند بارسا موفق باشد شنیده شد، اما حالا پاسخ قطعا مثبت است.

علیرغم تمام مشکلات بلوگرانا در پیش فصل و مصدومیت نابهنگام عثمان دمبله در همان هفته های ابتدایی، والورده شروع به ساختن تیمی تاثیرگذار کرد و اگرچه گاهی اوقات نمایش های بارسا فوق العاده نبود، اما این نیز پشت نتایج درخشان این فصل خیلی به چشم نمی آمد.

بارسای ارنستو بیشتر تیمی عملگراست تا اینکه به ارائه بازی زیبا مشهور باشد؛ پایه های تیم او از خط دفاعی مستحکم آغاز شده و بعد از آن ۴ هافبک به طور مداوم در فضا رقبا را پرس می کنند و در خط حمله، علیرغم غیبت دمبله و دوری گاه و بیگاه سوارز از دوران اوج، با حضور لیونل مسی بارسا همیشه تیمی خطرناک است و پائولینیو نیز با اضافه شدن به موقع از خط میانی به حمله، تهدیدی اضافی برای رقبا به شمار می آید.

با این روش، بلوگرانا در برخی موارد نیز نمایش چشمگیری داشته اما بازی ابتدای هفته آنها در برنابئو با ارائه یک بازی فوق العاده و تحقیر کردن رقیب دیرینه، باعث شد هواداران بارسلونا در نیمه دوم سال ۲۰۱۷ خوشحال ترین طرفداران فوتبال لقب گیرند.

پیروزی های ۲-۶، ۳-۴، ۰-۴ و ۰-۳ در سالهای اخیر و کسب سه برد متوالی در برنابئو برای اولین بار در تاریخ در برنابئو نشان داد که حقیقتا هیچ دلیلی برای بروز هراس در اردوی کاتالان ها از رقیب مادریدی وجود ندارد.

بعد از آنکه نیمه اول با نمایش بهتر بارسا و یک پنالتی گرفته نشده برای آنها به اتمام رسید، لوییس سوارز به بهترین نحو در ابتدای نیمه دوم ضدحمله دیدنی بارسا را تبدیل به گل تبدیل کرد و اخراج دنی کارواخال به خاطر خطای هند باعث لئو مسی زننده دومین گل تیمش لقب گیرد.

با گل دقایق پایانی الکس ویدال، حالا و در آستانه کریسمس بارسلونا ۹ امتیاز از تیم دوم بیشتر داشته و اگرچه یک بازی بیشتر به علت حضور رئال مادرید در جام باشگاه های جهان از کهکشانی ها بیشتر دارد، اما ۱۴ امتیاز نیز از رقیب پایتخت نشین خود پیش افتاده است.

بعد از فتح جام باشگاه های جهان، مادریدی ها از بارسا خواستند به علت کسب افتخاری دیگر در ابوظبی برای آنها گارد افتخار بکشند اما شکست برابر بارسا باعث شد رئال مادرید دوباره به دنیای واقعیت بازگردد. اگرچه تیم زیدان با فتح ۵ جام سالی رویایی را سپری کرد، اما پیروزی دیروز باعث شد بارسای والورده سال ۲۰۱۷ را بالاترین سطح ممکن به پایان برساند.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۴ دی, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو