زمان انتشار: ۲ خرداد ۱۳۹۵ -

امیر سرتیپ سلیمانجاه از فرماندهان ارتش در دفاع مقدس درگذشت

امیر سرتیپ بهروز سلیمانجاه از فرماندهان جانباز و پیشکسوت دفاع مقدس ارتش جمهوری اسلامی ایران دیشب به رحمت ایزدی پیوست.

به گزارش سرای نور؛ به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ارتش، امیر سرتیپ بهروز سلیمانجاه از فرماندهان جانباز و پیشکسوت دفاع مقدس ارتش جمهوری اسلامی ایران دیشب به رحمت ایزدی پیوست.

روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران به دنبال این ضایعه اطلاعیه ای صادر کرد.

در این اطلاعیه آمده است:

بار دیگر دست تقدیر، غیور مردی از شمار فرماندهان دلاور و رزمندگان مخلص ارتش جمهوری اسلامی ایران را به میهمانی ذات باریتعالی دعوت نمود و همزمان با میلاد با سعادت منجی عالم بشریت و در آستانه سالروز عملیات آزادسازی خرمشهر، مشیت الهی بر این تعلق گرفت که یکی از فرماندهان موثر در عملیات بیت المقدس و رزمنده ای سخت کوش و مومن و متعهد؛ به لقاءالله بپیوندد.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: امیر سرتیپ بهروز سلیمانجاه به عنوان یکی از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس ارتش جمهوری اسلامی ایران، فرماندهی شجاع، ولایتمدار، مومن، متعهد، باتدبیر و از یاران صدیق مقام معظم رهبری در دوران دفاع مقدس و نیز از همرزمان دیرین شهید سپهبد صیاد شیرازی، سرلشکر فلاحی و سرلشکر ظهیر نژاد بود که در اغلب عملیات های انجام شده در جنوب کشور از جمله عملیات‌هایی همچون بیت المقدس، فتح المبین و طریق القدس، در سمت های مختلف فرماندهی حضور موثر، تعیین کننده و نقش آفرین داشت.  وی در دوران دفاع مقدس مسئولیت هایی همچون فرمانده تیپ، جانشین و فرماندهی لشکر ۲۱ حمزه و فرماندهی قرارگاه جنوب را بر عهده داشت و در حملات شیمیایی دشمن در عملیات خیبر به درجه رفیع جانبازی نائل آمد. معاونت بازرسی، اطلاعات و هماهنگ کنندگی نیروی زمینی نیز مسئولیت هایی بود که مرحوم امیر سلیمانجاه در آنها خدمتی صادقانه از خود بروز داد. سپس به ستاد کل نیروهای مسلح منتقل و در این ستاد به عنوان جانشین و معاون اطلاعات عملیات مشغول به خدمت شد. پس از شهادت شهید صیاد شیرازی هم به معاونت بازرسی ستاد کل نیروهای مسلح منصوب شده و سپس فرماندهی دانشگاه عالی دفاع ملی را بر عهده گرفت و سرانجام پس از ۴۵ سال خدمت صادقانه به افتخار بازنشستگی نائل آمده و تجارب چندین ساله خود را در قالب هیئت معارف جنگ و تدریس در دانشگاه های افسری ارتش جمهوری اسلامی ایران در اختیار دانشجویان و افسران جوان ارتش قرار می داد.

درباره خاطرات مرحوم امیر سرتیپ سلیمانجاه کتابی با همین عنوان توسط هیئت معارف جنگ شهید صیاد شیرازی به چاپ رسیده است.

این امیر بزرگوار همچنین در تاریخ ۱۵ بهمن سال ۱۳۶۸ مفتخر به دریافت نشان فتح ۳ از دستان مبارک فرماندهی معظم کل قوا حضرت امام خامنه ای (مد ظله العالی) شده بود.

روابط عمومی ارتش این ضایعه را به فرماندهی معظم کل قوا، خانواده محترم ایشان و فرماندهان دلاور سال های دفاع مقدس در نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران تسلیت عرض نموده و از خداوند متعال برای ایشان طلب مغفرت و برای خانواده محترمشان صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت می نماید.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲ خرداد, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو