زمان انتشار: ۶ دی ۱۳۹۶ -

ژنرال به دنبال صید بزرگ در نیم‌فصل

کادر فنی تیم ذوب آهن به دنبال تقویت این تیم در نیم فصل دوم لیگ است.

سرای نور؛رقابت های لیگ برتر فوتبال ایران از نیمه گذشته و در آستانه ورود به هفته هفدهم قرار دارد. در حال حاضر همزمان با برگزاری بازی های لیگ، نقل و انتقالات موسوم به نیم فصل هم آغاز شده و تیم ها مشغول مذاکره با بازیکنان مختلف برای پوشاندن نقاط ضعف و تقویت ترکیب هایشان هستند.

 

در نیم فصل اول لیگ هفدهم برخی تیم ها آن چنان که انتظار می رفت نتوانستند خوب ظاهر شوند و نتایج درخوری را کسب نکردند. سرآمد این تیم ها، دو تیم اصفهانی سپاهان و ذوب آهن هستند.

 

 

قلعه نویی و امیدهایی که ناامید شد

 

ذوب آهن با حضور امیر قلعه نویی به عنوان سرمربی، امیدهای زیادی در ابتدا برای نتیجه گیری و قرار گرفتن در بین تیم های بالای جدول داشت اما در یارگیری ابتدای فصل توفیق چندانی به دست نیاورد و متعاقبا در نیم فصلی که از لیگ گذشت، عملکرد جالب توجهی را از خود ثبت نکرد. هرچه هفته های بیشتری از لیگ گذشت، نیاز به تغییرات در تیم قلعه نویی بیشتر حس می شد.

 

 

استارت غیرمنتظره نقل و انتقالات زمستانی

 

در راستای برطرف کردن نقایص، مسئولان باشگاه اصفهانی تصمیم گرفتند که نقل و انتقالات نیم فصل را با جذب نفرات مدنظر قلعه نویی سپری کنند؛ اما نقل و انتقالات زمستانی برای ذوب قبل از اینکه از سوی مدیران این باشگاه آغاز شود، توسط مدیران ترکتورسازی استارت زده شد. این باشگاه تبریزی چند روز مانده به آغاز رسمی مهلت نقل و انتقالات اعلام کرد که سه بازیکن ذوب آهن را به دلیل سرباز شدن، به خدمت می گیرد. مهدی پور، پهلوان و اسماعیلی فر بازیکنان جوان و البته موثری بودند که به دلیل مشابه از ذوب آهن جدا و راهی تبریز شدند.

 

 

اولین خریدهای زمستانی ژنرال

 

پس از جدایی این سه بازیکن تاثیرگذار، قلعه نویی کار خود را با تکاپوی بیشتری در بازار نقل و انتقالات دنبال کرد. بختیار رحمانی، هافبکی که قبلا در تراکتورسازی با قلعه نویی کار کرده بود، پس از سه نیم فصلی که در استقلال تهران، فولاد خوزستان و پیکان پشت سر گذاشت، ذوب آهن را برای نیمه دوم لیگ هفدهم برگزید و برای بازگشت به روزهای خوب، کار با پرافتخارترین مربی لیگ برتر را ترجیح داد.

همچنین میلاد فخرالدینی، مدافع کناری تیم گسترش فولاد، به تیم ذوب آهن پیوست تا جایگزین علی حمام باشد. مدافع لبنانی که عملکرد نسبتا قابل قبولی را در مدت حضور در ذوب آهن داشت، مورد توجه قلعه نویی نیست و سرمربی ذوب آهن کار با مدافع سابقش در استقلال را گزینه مناسب تری می داند.

سومین خرید ذوبی ها تا به اینجای نقل و انتقالات زمستانی، به نظر می رسد که اکبر ایمانی است. هافبک دفاعی پدیده که با عملکرد رو به رشد خود توجه کارلوس کی روش را نیز برای استفاده از او در تیم ملی جلب کرده، به دلیل مشکلاتی که در تیم مشهدی به وجود آمد و انتظارات مالی اش که برآورده نشد، به صورت یکطرفه قراردادش با مشهدی ها را فسخ کرده است. تیزچنگی ذوبی ها در فصل نقل و انتقالات باعث شد خیلی زود به فکر جذب این هافبک آماده بیفتند. ایمانی به نظر می رسد گزینه بسیار مناسبی برای پرکردن جای مهدی مهدی پور باشد.

 

 

گزینه های بعدی قلعه نویی؛ ذوب آهن به دنبال یک ستاره

 

از بین سایر بازیکنانی که مورد نظر کادرفنی ذوب آهن بوده اند، می توان به نام چند مهاجم مطرح اشاره کرد. سجاد شهباززاده، مهاجم مورد علاقه قلعه نویی که نیم فصل عجیب و ناموفقی را در استقلال پشت سر گذاشت، به شدت مورد توجه سرمربی ذوب آهن قرار گرفته؛ اما تا به این لحظه رضایت استقلالی ها برای جدایی شماره ۱۰ تیمشان حاصل نشده است.

عیسی آل کثیر، مهاجمی که در روزهای تیره نفت طلاییه، تنها امید این تیم برای گلزنی به شمار می رفت، دیگر گزینه مدنظر کادرفنی ذوب آهن بود؛ اما تا کنون برای به خدمت گرفتن این مهاجم هم توفیقی نصیب ذوبی ها نشده است.

در پست های دیگر می توان از مهدی کیانی، محمد ابراهیمی، ستاره های باتجربه تراکتور و میثم تیموری، مدافع کناری پارس جنوبی نام برد که همگی در فهرست خرید زمستانی ذوب بودند؛ اما هرکدام به دلیلی راهی این تیم نشده و فعلا در تیم های خود ماندنی شده اند؛ همچنین محمدرضا خلعتبری از پدیده و پوریا آریاکیا، هافبک آینده دار برق جدید شیراز در فهرست خرید بلندبالای ذوب آهن حضور دارند.

 

 

خروجی های قطعی ذوب

 

به جز سه بازیکنی که بدون اراده مسئولان ذوب آهن و برای گذراندن خدمت سربازی به تراکتورسازی رفتند، علی حمام احتمالا به دلیل اینکه چندان مورد توجه قلعه نویی قرار ندارد یکی از خروجی های ذوب آهن است. همچنین ایمان موسوی و اسماعیل شریفات هم بازیکنانی بودند که پس از یک نیم فصل معمولی، از جمع شاگردان قلعه نویی جدا شدند.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۶ دی, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو