زمان انتشار: ۶ دی ۱۳۹۶ -

در نقل و انتقالات نیم‌فصل چه می‌گذرد؟

فصل نقل و انتقالات زمستانی فوتبال ایران آغاز شده اما تا این لحظه هیچ انتقال بزرگ و پر سرو صدایی را شاهد نبودیم هرچند ممکن است ظرف روزهای آینده اتفاقات جالبی در بازار نقل و انتقالات رخ دهد.

سرای نور؛نقل و انتقالات نیم فصل لیگ برتر فوتبال ایران از روز ۲۸ آذرماه آغاز شد و تیم ها در یک زمان یک ماهه تا روز ۲۸ دی ماه فرصت دارند که در بازار نقل و انتقالات بازیکن مورد نظر خود را به خدمت بگیرند.

 

تراکتور و بمب هایش

بازار نقل و انتقالات نیم فصل لیگ برتر هفدهم شاید بازار راکدی نباشد اما پررونق هم نیست. شاید تنها تیمی که توانست با جذب چند بازیکن سرشناس در نقل و انتقالات سرو صدا به پا کند تراکتورسازی بود که براساس قانون بازیکن-سرباز توانست چند مهره مطرح فوتبال ایران را به خدمت بگیرد. تراکتور احسان پهلوان، دانیال اسماعیلی فر، مهدی مهدی پور سه بازیکن اصلی ذوب و رضا شربتی بازیکن سیاه جامگان را تا این لحظه به خدمت گرفته است. تراکتورسازی در نیم فصل و تا اینجا تنها سینا عشوری را در لیست خروجی قرار داده است. اما به غیر از تراکتورسازی با وجود اخبار متنوعی که به گوش می رسد هنوز هیچ تیم دیگری خرید بزرگی انجام نداده است.

 

 

بدون تیتر

نقل و انتقالات نیم فصل همانطور که گفته شد تنها در یک مقطع و آن هم جذب بازیکنان سرباز توسط تراکتورسازی تیتر اصلی رسانه ها شد. این درحالی است که تیم هایی مثل استقلال، سپاهان و ذوب آهن هنوز در بازار به دنبال گزینه های مطرحی هستند و این احتمال وجود دارد که جا به جایی های پرسرو صدایی هم صورت بگیرد.

 

احتمالات پرسرو صدا

اگر مجتبی جباری قصد داشته باشد که در نیم فصل به تیمی بپیوندد، می تواند لقب بمب نقل و انتقالاتی را به خود اختصاص دهد. تا این لحظه آنچه مشخص است اینکه ادامه همکاری شماره ۸ سرشناس استقلال با این تیم امکان پذیر نیست و چند تیم نیز خواهان به خدمت گرفتن او هستند. اولین مشتری جباری گسترش فولاد و فیروز کریمی مربی محبوب او هستند اما مشکی پوشان هم سعی دارد بازیکن محبوب استقلالی ها را به خدمت بگیرد. در کنار جباری اما اسامی مطرح دیگری هم هستند که احتمال انتقالشان در نیم فصل وجود دارد. اکبر ایمانی هافبک ملی پوش پدیده هم که امروز از این تیم جدا شد می تواند یکی از انتقالات جالب این فصل لقب بگیرد.

 

 

برنامه های زمستانی آقای شفر

وینفرد شفر سرمربی آلمانی استقلال که حالا تیمش روزهای پرهیجان و موفقیت آمیزی را سپری می کند در نیم فصل و تا اینجا سه بازیکنش را در لیست خروجی قرار داده است. یعقوب کریمی، حسن بیت سعید و به احتمال زیاد مجتبی جباری جدا شده های این تیم هستند. استقلال و وینفرد شفر به دنبال یک مهاجم تمام کننده هستند و نام هایی چون عیسی آل کثیر و محمد قاضی نیز مطرح شده اند هرچند الحاجی گرو مهاجم نیجریه ای نیز گفته می شود به زودی با این تیم قرارداد می بندد. اما اضافه شدن یک یا دو مهاجم به استقلال می تواند منجر به جدایی سجاد شهباززاده مهاجم مطرح این تیم شود. شهباززاده از تیم ذوب آهن و امیرقلعه نویی پیشنهاد جدی دارد و ممکن است در نیم فصل دوم لباس سبز و سفید را به تن کند.

 

 

سکوت اجباری پرسپولیس

پرسپولیس اما از حضور در پنجره نقل و انتقالاتی محروم است و این تیم نمی تواند هیچ بازیکن تازه ای به خدمت بگیرد. تنها امید سرخ ها حل مشکل خدمت احمد نوراللهی است که شانس حضور در این تیم در نیم فصل را دارد هرچند سرخ ها مدعی هستند که می توانند یک بازیکن آزاد را به خدمت بگیرند هرچند هنوز نه گزینه ای مطرح شده و نه کاملا مشخص است که این تیم می تواند بازیکن آزاد بگیرد.

 

 

ژنرال در اندیشه ساختار جدید

امیر قلعه نویی بعد از اینکه سه مهره اصلی اش را از دست داد تصمیم به ساخت ذوب آهن متفاوتی گرفته است. او بختیار رحمانی را از پیکان و میلاد فخرالدینی را از گسترش فولاد به خدمت گرفته است و این روزها نیز خود را خواهان اکبر ایمانی نشان داده است، بازیکنی که از تیم هایی مانند سپاهان و تراکتورسازی نیز پیشنهاد دارد. او به دنبال جذب یک مهاجم است و عیسی آل کثیر و شهباززاده را جدی زیر نظر گرفته است. ضمن اینکه چند مهره سرشناس از جمله محمد ابراهیمی و مهدی کیانی از تراکتورسازی گزینه هایی هستند که ذوب به جذب آن ها چشم دارد.

 

 

در بازار چه می گذرد

*پیکان اما بعد از جدایی بختیار رحمانی، سجاد مشکل پور و شاهین ثاقبی را به خدمت گرفت.

*پارس جنوبی تیم شگفت انگیز نیم فصل اول اما در تعطیلات نیم فصل در بازار نقل و انتقالات با یک چالش مواجه شد. مشکلات مالی و درخشش بازیکنان این تیم باعث پیشنهادات خوب تیم های دیگر به دست آن ها برسد. با این وجود آن ها با رضا کرملاچعب و میثم آقایی توافقاتی انجام داده و تارتار به دنبال جذب روح الله سیف اللهی مهاجم مشکی پوشان هم هست. از این تیم بازیکنانی مثل فرشاد سالاروند و امیر ارسلان مطهری نیز به احتمال زیادی جدا خواهند شد.

*استقلال خوزستان و عبدالله ویسی طالب ریکانی و حسین بهرامی را تا این لحظه از دست داده اند و احتمال دارد رضا کرملاچعب و موسی کولیبالی نیز در لیست خروج قرار بگیرند. ویسی اما قصد دارد اسماعیل شریفات را از ذوب آهن به خدمت بگیرد.

*سپیدرود رشت هنوز در نقل و انتقالات بازیکنی را نگرفته اما شهاب کرمی هافبک این تیم در نیم فصل جدا و هنوز تیم جدیدش را انتخاب نکرده است.

* نفت تهران بلاتکلیف ترین باشگاه لیگ برتر که هنوز گرفتار بحران است برخی ستاره هایش را در خطر از دست رفتن می بیند و نکته قابل توجه اینجا است که این تیم با این شرایط باید جای خالی ستاره هایش را پر کند. نکته جالب تر اینکه نفت اجازه ثبت هیچگونه قراردادی ندارد و این باعث شده که حتی آتیلا حجازی سرمربی جدید این تیم نیز هنوز نتواند مجوز حضور روی نیمکت این تیم را بگیرد. ادامه همین روند می تواند ستاره های نفت را راهی دیگر تیم ها کند.

* صنعت نفت آبادان اما یکی از تیم هایی است که فعلا یک خروجی پر سرو صدا به نام جاسم کرار دارد. کرار روز گذشته اعلام کرد که به دلیل مشکلات صنعت نفت را ترک خواهد کرد. اما فراز کمالوند سه بازیکن را تا این لحظه به طلایی های آبادان اضافه کرده است. سوشا مکانی، طالب ریکانی و سعید لطفی به این تیم پیوسته اند ضمن اینکه عزیز معبودی نیز از این تیم راهی گسترش فولاد تبریز شد.

*فیروز کریمی که همواره با خریدهای عجیبش در نقل و انتقالات معروف است امسال نیز با گسترش ضمن جذب میلاد زنیدپور که مدتی از فوتبال دور بود به دنبال مجتبی جباری هم هست.

* تیم مشکی پوشان با مربیگری رضا عنایتی نیز تا این لحظه رضا شربتی و محمدرضا خرسندنیا را از دست داده و بازیکنانی چون حنیف عمران زاده، محمدعلی فرامرزی، محمد زامهران و به احتمال زیاد قاسم دهنوی را به خدمت خواهند گرفت.

*فولاد خوزستان در نیم فصل اما بی سرو صدا حسن بیت سعید را از استقلال تهران به خدمت گرفت تا زوج خطرناک قهرمان لیگ پانزدهم باردیگر در اهواز و این بار با لباس زرد و قرمز فولاد شکل بگیرد. فرشاد سالاروند هافبک پارس جنوبی نیز یکی از گزینه های اصلی فولاد در نقل و انتقالات زمستانی است.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۶ دی, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو