زمان انتشار: ۶ دی ۱۳۹۶ -

۹ سوال مهم لیگ برتر برای سال ۲۰۱۸

در آستانه سال جدید میلادی، سوالات و ابهامات زیادی در مورد لیگ برتر جزیره و اتفاقات پیش رو وجود دارد.

سرای نور؛سیتیزن ها با گواردیولا در حال یکه تازی بوده و یونایتد با مورینیو هنوز تبدیل به تیم مورد انتظار هواداران نشده است. علاوه بر این ابهاماتی در مورد آینده ونگر و تیم کلوپ نیز وجود دارد که در ادامه آنها را بررسی خواهیم کرد.

آیا سیتی شکست ناپذیر خواهد ماند؟

شاید رقبای سیتی در انتطار سقوط آنها باشند؛ اما این اتفاق در گذشته نیز رخ داده بود و تیم گواردیولا در دیدار مقابل فاینورد، هادرسفیلد و ساوتهمپتون در بهترین حالت خود قرار نداشت اما در نهایت برنده شد. با این وجود، سیتیزن ها بالاخره در لیگ برتر مغلوب خواهند شد.

این اتفاق شاید در کوران حساسیت لیگ قهرمانان یا حتی زمانی که سیتی قهرمانی خود را مسجل کرده باشد رخ دهد اما احتمالا آنها بالاخره مغلوب خواهند شد.

چرا مورینیو اینقدر بدخلق است؟

به نظر می رسد سرمربی منچستر یونایتد با مشکلی مواجه شده است اما منطقی ترین توضیح به سوال شماره یک بستگی دارد.

مورینیو به منچستر آمد تا یونایتد را به قله فوتبال انگلیس بازگرداند و اگرچه او گام هایی نیز برداشته است؛ اما مورینیو مربیگری نمی کند که در رتبه دوم قرار بگیرد ولی در حال حاضر او می بیند که شهر منچستر آبی رنگ است.

مورینیو نمی خواهد نیمه دوم دوران مربیگری خود را در جستجوی گواردیولا سپری کند و به همین دلیل است که ماندنش در منچستر ممکن است کوتاه تر از تصور ما باشد.

آیا مشکلات دفاعی لیورپول حل خواهد شد؟

خیر. عملکرد اخیر لیورپول قابل تحسین بوده و از زمان شکست آنها مقابل تاتنهام با نتیجه ۱-۴ در ویمبلی در ماه اکتبر، این تیم تنها ۷ گل در ۱۰ بازی لیگ برتر دریافت کرد.

اما کلوپ از خرید بازیکن در فاز دفاعی منصرف نشده است و این تصمیم درست است. لیورپول در تابستان احساس کرد نیاز به یک مدافع مرکزی فرمانده دارد و حالا نیز هیچ چیز تغییر نکرده است. کلوپ یکی از هیجان انگیزترین خط حمله های فوتبال اروپا را داراست، اما تازه کریسمس است و تیم او از کورس خارج شده است؛ پس حتما دلیلی برای این اتفاق وجود دارد.

مشکل تاتنهام چیست؟

تاتنهام به حدی تیم با استعدادی است که انتظار ۷ یا ۸ بازی برد متوالی از آنها می رود اما تیم پوچتینو با فروش واکر، دنی روس بی ثبات، وانیاما و آلدرویرد مصدوم و دله آلی افت کرده دچار نوسان محسوسی است.

بدین ترتیب آنها یک سوم نیم فصل گذشته شرایط خوبی ندارند؛ اما باشگاه به اندازه کافی برای از بین بردن اتفاقاتی که مانع رسیدن آنها به هدف می شود، سرمایه گذاری نمی کند.

آیا ماندن ونگر به صلاح آرسنال است؟

زمانی خواهد رسید که ما دلتنگ خرد و وقار ونگر باشیم؛ اما در دوران حکومت او، چه چیزی در آرسنال تغییر کرده است؟

شکست خانگی منچستر یونایتد علیرغم مالکیت بالا، بدون امتیاز بود و این روش دیگر به شدت شناخته شده و در این فصل تیم ونگر امتیاز کمتری نسبت به فصل قبل در همین مقطع دارد. با احتمال جدایی مسوت اوزیل و الکسیس سانچس بیش از همیشه احساس تغییر سرمربی صحیح می باشد.

آیا جام جهانی جوانان پیام مهمی برای انگلیس داشت؟

بله؛ زیرا آنها به ما گفتند که همه چیز تغییر می کند. دانستن اینکه ما در حال ساخت فوتبالیست های با تکنیک و باهوش هستیم قابل تحسین است.

به یاد داریم در سال ۲۰۰۷ رایان بابل، متیو رایتز و ستاره ای به نام رویستون درنته تیم هلند درخشانی را در مسابقات قهرمانی زیر ۲۱ سال اروپا ساختند؛ اما بابل در حال حاضر در ترکیه و رایتز در استرالیا بازی می کنند و درنته نیز بازنشسته است.

بنابراین دو جام جهانی در رده زیر ۲۰ و زیر ۱۷ نشان می دهد که ما آموخته ایم که یک ماموریت مهم را به خوبی انجام دهیم؛ اما این که آیا فوتبال انگلیس می تواند محیطی برای رشد این استعدادهای جوان فراهم کند یا نه، سوال دیگری است.

آیا باید نگران مربیان انگلیسی باشیم؟

کسانی که می گویند انتصاب های اخیر آلن پاردو، روی هاجسون و سام آلاردایس این بحث را به پایان رسانده است، یک نکته را نادیده گرفته اند. این سه نفر از سرمربیان انگلیسی با تجربه باشگاه های در حال سقوط را در دست گرفته اند و این موضوع خوشحال کننده ای نیست.

تا زمانی که مربیان جوان انگلیسی از سوی مدیران با شجاعت و با اهداف بلندمدت حمایت نشوند، تغییرات زیادی رخ نداده است.

چگونه دیگر کاپ های جزیره را نجات دهیم؟

اگرچه بحث در مورد جام حدفی مضحک است؛ اما حداقل در جام اتحادیه می توان به برستول اشاره کرد که قادر به حذف شیاطین سرخ بوده است.

راه حل روشن برای مشکل باشگاههای لیگ برتر که این بازی ها را جدی نگرفته اند، کاهش تیم های لیگ برتر به ۱۸ تیم است و این اتفاق باعث می شود فضا برنامه ریزی شده و کیفیت تیم های رده پایین در لیگ برتر بهبود یابد.

آیا رافا بنیتس نیوکاسل را نجات می دهد؟

وقتی که بنیتس توسط مایک اشلی منصوب شد، بسیاری معتقد بودند این بدترین حرکت ممکن است؛ اما حالا معلوم شد که یک سرمربی مانند بنیتس دقیقا همان چیزی بود که نیوکاسل نیاز دارد؛ کسی که به اندازه کافی قدرتمند باشد تا به نوعی صاحب باشگاه شود.

آنها اکنون در معرض خطر هستند؛ زیرا آنها به عنوان قهرمان فصل قبل لیگ دسته یک سرمایه گذاری نکردند؛ اما اگر بازیکن جدیدی راهی نیوکاسل نشود هم بنیتس آنها را در لیگ برتر حفظ خواهد کرد.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۶ دی, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو