زمان انتشار: ۲ خرداد ۱۳۹۵ -

ستاری تاکید کرد:

ایجاد پارک علم و فناوری مشترک با شرکتهای دانش بنیان خارجی

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور از راه اندازی پارکهای علم و فناوری مشترک با کشورهای خارجی خبر داد.

 

به گزارش سرای نور؛ سورنا ستاری امروز در افتتاحیه پنجمین نمایشگاه فناوری و نوآوری (اینوتکس ۲۰۱۶)  عنوان کرد: نمایشگاه امسال تفاوت های خوبی نسبت به سال گذشته داشته که حضور دو برابری شرکت های فناورانه خارجی در این نمایشگاه نشان از برتری این دوره از نمایشگاه نسبت به سال های گذشته است.

وی ادامه داد: حضور بیشتر شرکت های خارجی نتایج خوب بعد از برجام است.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری ادامه داد: واقعیت این است که ما باید آینده مملکت را طور دیگری بچینیم.

وی با بیان اینکه ما فقط بازار مصرف نیستیم و باید از بازار کشورمان به خوبی صیانت کنیم گفت: اگر شرکتی تنها برای کسب بازار ما می آید باید این موضوع را فراموش کند؛ ما زمانی می توانیم از بازارمان صیانت کنیم که شرکت های ایرانی بتوانند با شرکت های خارجی به صورت مشترک تحقق و توسعه انجام دهند.

ستاری تاکید کرد: همچنین باید طوری از بازار کشور استفاده کنیم تا بتوانیم تکنولوژی ها را به سمت داخل وارد کنیم و نباید تنها وارد کننده کالا باشیم بلکه باید تکنولوژی را وارد کشور کنیم.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری افزود: امیدواریم سیاستی که در پیش گرفته ایم به زودی محقق شود.

در ادامه معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اصلی ترین هدف نمایشگاه اینوتکس بحث انتقال فناوری و تکنولوژی و همچنین ایجاد بسترهای لازم برای انتقال فناوری است.

وی با تاکید بر اینکه ما به عنوان دولت متعهدیم یک زیرساختی برای شرکت های دانش بنیان به وجود آوریم تا تبادلات فناورانه بین شرکت های داخلی و خارجی ایجاد شود، گفت: کشور ما ۸۰ میلیون جمعیت دارد؛ بیش از ۵۰ درصد اینترنت یوزرهای خاورمیانه در ایران هستند و این تنها نشان دهنده بازار ICT ما در کشور است.

ستاری با بیان اینکه بازار بیوتکنولوژی، نانو و لوازم الکترونیکی بازار بزرگی هستند، گفت: باید بتوانیم به خوبی از این بازارها استفاده کنیم.

وی افزود: هدف معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تحقیق و توسعه مشترک و ایجاد خطوط تولید مشترک بین شرکت های داخلی و خارجی است تا فناوری در کشور توسعه یابد.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در خصوص صادرات محصولات دانش بنیان با بیان اینکه صادرات این محصولات با محصولات معمولی متفاوت است گفت: شرکت های دانش بنیان باید بتوانند استانداردهای لازم را برای صادرات محصولاتشان به سایر کشورها اخذ کنند که این موضوع تاکنون در تاریخ کشور سابقه نداشته است.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری ادامه داد: بنابراین معاونت علمی در راستای استانداردسازی محصولات دانش بنیان و فعالیت آنها به صورت یک زیست بوم اقداماتی را در دستور کار قرار داده تا شرکت ها بتوانند در مسیر صادرات محصولات خود قرار بگیرند. اگر ما به عنوان دولت بتوانیم این زیست بوم را برای شرکت های دانش بنیان ایجاد کنیم شرکت ها خودشان می دانند که در چه مسیری در راستای توسعه محصولات شان حرکت و آن را به کشورهای دیگر صادر کنند.

ستاری افزود: ما در طی این دو سال به فکر ایجاد این زیر ساخت بودیم تا شرکت ها بتوانند در این زیست بوم زندگی کنند، کار کنند، صادرات کنند.

وی در خصوص آمار فروش شرکت ها در سال گذشته گفت: آمار فروش شرکت ها بر اساس اظهارنامه مالیاتی سال ۹۳، یازده هزار میلیارد تومان برآورد شده است.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در خصوص ایجاد پارک های علم وفناوری مشترک گفت: ایجاد پارک های فناورانه مشترک از موضوعات جدی است که در تمام بازدیدها از آن صحبت می شود.

منبع:مهر

زمان انتشار: ۲ خرداد, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو