زمان انتشار: ۷ دی ۱۳۹۶ -

ترس گابریل از دادگاه عالی ورزش

طی چند روز گذشته گفته شد باشگاه پرسپولیس قصد دارد مطالبات گابریل را پرداخت کرده و پرونده شکایت این بازیکن را ببندد؛ اما این اخبار اصلا درست نیست، چرا که پرسپولیس پول این بازیکن را به صورت کامل پرداخت کرده و اگر قصد داشته باشد دوباره پولی به این بازیکن بدهد خودش را زیر سوال می‌برد.

سرای نور؛

در واقع باشگاهی که حق بسیاری از بازیکنان و مربیان خارجی را نمی‌دهد یا خیلی سخت می‌دهد چطور حاضر خواهد شد دوباره به یک بازیکن پول بدهد؟ روز گذشته بعد از اینکه اخباری مبنی بر اینکه باشگاه پرسپولیس قصد دارد ۱۰۲ هزار دلار به گابریل پرداخت کند هم با خمارلو مدیر روابط عمومی باشگاه پرسپولیس هم با مهدی فراهانی مدیر برنامه ایرانی این بازیکن تماس گرفتیم و طبق پیش بینی مشخص شد این خبر صحت ندارد.

فراهانی توضیح داد: «تا آنجا که من می‌دانم آقای گرشاسبی مدارکی را جمع آوری کرده تا از طریق دادگاه عالی ورزش توقف رای را صادر کنند. البته با مدارکی که من به کمیته انضباطی فیفا داده‌ام گابریل قطعا بازنده این پرونده خواهد بود. او خودش هم قبل از شکایت به بردن امیدی نداشت. با این حال من همان مدارکی که برای فیفا فرستادم را برای باشگاه پرسپولیس، خود گابریل و وکیلش هم ایمیل کردم و باشگاه بر اساس این مدارک می‌تواند حقانیتش را ثابت کند.» فراهانی ادامه می‌دهد: «این مدارک شامل سندهای مالی است که بخشی از پول به حساب خود گابریل از طریق یک صرافی در دبی واریز شده و بخشی دیگر در اختیار من است. همچنین توافقنامه سه جانبه‌ای که بین من، گابریل و باشگاه پرسپولیس امضا شده هم جزو این مدارک است. شاید این جزو وظایف من نبود اما به باشگاه کمک کردم و اتفاقا به وکیل برزیلی گابریل هم ایمیل زدم که چنین مدارکی را برای فیفا هم فرستاده‌ایم. من به وکیل برزیلی گابریل گفتم پول را من گرفته‌ام که او گفت می‌دانم اما می‌خواهیم از طریق فیفا حکم دوباره‌ای بگیریم.»

مدیر برنامه گابریل می‌گوید: «تمام گفت و گوهایی که بین من و گابریل از طریق واتس آپ رد و بدل شده را آرشیو کرده و دارم که اگر بخواهم پرینت بگیرم چیزی حدود ۳۰-۲۰ صفحه خواهد شد. مثلا یکی از آنها مربوط به ۱ نوامبر سال گذشته است. من ده بار به او گفتم بیا پولت را بگیر اما با اینکه می‌دانسته پولش نزد من است به توافقنامه‌مان پشت کرده و دوباره شکایت کرده است.» فراهانی ادامه می‌دهد: «در این توافقنامه سه نفره صراحتا دو جا قید شده پولم را مهدی فراهانی بگیرد و حتی در انتهایش قید شده اگر من پولش را نگیرم بازیکن می‌تواند به فیفا شکایت کند. این خیلی مشخص است که او تخلف کرده.» در واقع اینطور به نظر می‌رسد که گابریل وقتی دیده پولی که مدیر برنامه‌اش از پرسپولیس گرفته را باید به خود او بدهد(به خاطر کارهایی که فراهانی برایش کرده نظیر جریمه و تمدید ویزای همسر و فرزندانش، خرج بیمارستان، هزینه بلیت هواپیما، حق الوکاله، حق ایجنتی و … ) پیش خودش فکر کرده با شکایت دوباره می‌تواند بیش از ۱۰۰ هزار دلار از پرسپولیس بگیرد اما بعید است که دستش به جایی برسد. با این حال مشکل بزرگ اینجاست که فیفا تا ۲ ژانویه(۱۳ دی ماه) تعطیل است و هیچ خبری از کمیته انضابطی این نهاد نمی‌توان گرفت. همچنین معلوم نیست مدارکی که فراهانی و باشگاه پرسپولیس برای فیفا فرستاده باشند در کمیته انضباطی فیفا ثبت و رویت شده باشد یا خیر. از طرفی گابریل در ایران چیزی حدود ۳۰ تا ۳۵ هزار دلار مالیات بدهکار است و اگر نخواهد به ایران بیاید و پای میز مذاکره با مدیر برنامه‌هایش بنشیند مدیر برنامه او می‌تواند به فرار مالیاتی متهمش کند. طبق گفته مدیر برنامه گابریل شاید باشگاه پرسپولیس قصد دارد این پرونده را به دادگاه عالی ورزش بکشاند که این مساله هم زمانبر هم هزینه‌بر است چرا که تا مشخص شدن قاضی پرونده، رسیدن لوایح اعتراضی و جمع آوری مدارک چیزی حدود ۸-۷ ماه زمان خواهد برد. البته گابریل هم حتما دوست ندارد این پرونده به دادگاه عالی ورزش برود چرا که با مدارکی که در اختیار باشگاه پرسپولیس و مدیر برنامه‌های اوست باختنش در این پرونده قطعی خواهد بود در این صورت طبق قانون باید ۲۰ هزار دلار هم به طرف برنده بپردازد. پندار خمارلو هم با تاکید بر اینکه باشگاه پرسپولیس هیچ پولی به گابریل پرداخت نخواهد کرد می‌گوید: «مشکل پیش آمده بین این بازیکن و مدیر برنامه‌هایش بوده و باشگاه هم پرونده را به دادگاه عالی ورزش نمی‌برد. سعی می‌کنیم طی هفته آینده با سفر یک روزه به دبی و دیدار با این بازیکن پرونده را ببندیم.» گفتنی است گابریل در حال حاضر در دسته دوم لیگ امارات بازی می‌کند.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۷ دی, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو