زمان انتشار: ۳ خرداد ۱۳۹۵ -

مسؤول نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه مازندران:

چرایی دفاع مقدس برای نسل جوان تبیین شود

مسؤول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه کربلای مازندران گفت: برای اینکه نسل جوان علت جنگ تحمیلی و اهداف دشمنان را بدانند، تبیین چرایی دفاع مقدس ضروری است.

 

به گزارش سرای نور؛ حجت‌الاسلام یدالله غلامی صبح امروز در آئین صبحگاه مشترک در میدان صبحگاه سپاه ناحیه نور، اظهار کرد: چگونگی دفاع مقدس تاکنون در بیشتر محافل و مجالس، سینما، کتاب و … گفته شد، اگر چه نیاز به تفسیر و بیان دقیق‌تر و تبیین ارزش‌های آن دارد اما در چرایی دفاع مقدس و اهداف اصلی دشمن کمتر پرداخته شده است.

وی افزود: آیندگان با سؤالاتی مواجه هستند، چرایی دفاع مقدس، اهداف دشمن، چرایی عدم پایان جنگ پس از فتح خرمشهر و … از جمله آن است، بنابراین با بیان چرایی دفاع مقدس به این سؤالات پاسخ داده می‌شود و ابهامات برای تحریف آن نیز رفع می‌شود.

مسؤول نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه کربلای مازندران، تصریح کرد: بیان ارزش‌های دفاع مقدس از دیگر مواردی است که نسل جوان و آینده باید بداند، در مقابل همه برتری ظاهری دشمن از نظر نیرو، امکانات، تجهیزات و ادوات جنگی و پشتیبانی دنیا از عراق، چرا باز ایران پیروز شد.

وی ادامه داد: آینده همچنین باید بداند که چرا پس از فتح خرمشهر حاضر به خاتمه جنگ نشدیم و شعارهای مختلف داده می‌شد و امام راحل در مقابل همه شعارها فرمودند؛ «جنگ تا رفع فتنه در عالم» و چه شد که تا خاک بصره پیش رفتیم ولی مجدداً به مرز کشور برگشتیم.

غلامی با بیان اینکه باید به این سؤالات پاسخ داده شود و اهداف دشمن در چرایی دفاع مقدس بیان شود، اضافه کرد: رزمندگان دوران دفاع مقدس به‌ویژه صاحبان قلم از بین آنان باید چرایی و چگونگی دفاع مقدس و پایان جنگ را تبیین کنند.

وی افزود: دشمن قصد تجزیه خاک ایران و نابودی و شکست نظام نوپای اسلامی را در سر می‌پروراند و از لحاظ ظاهری با امکاناتی که داشت باید پیروز می‌شد، اما سلاح ما چه بود که ما بر دشمن پیروز شدیم، این باید تبیین شود.

مسؤول نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه کربلای مازندران خاطرنشان کرد: امروز به برکت انقلاب و توانمندی علمی سلاح‌های نظامی تولید و در اختیار داریم که دشمن از آن هراس دارد و نیروی مسلح ما در آمادگی کامل قرار دارد و در همان ساعت اول دشمن را پشیمان می‌کند، اما آن‌روز حتی تهیه سلاح سبک برای همه رزمندگان وجود نداشت.

وی بیان کرد: سلاح برتر ما آن‌روز ایمان، رهبری و وحدت و یکپارچگی بود، و امروز هم در جنگ نرم ایمان و معنویت، ولایت‌فقیه، وحدت و یکپارچگی سلاح پیش‌برنده است و می‌تواند ما را در مقابل دشمنان پیروز کند.

در پایان مراسم از پدر شهید علی جمشیدی نخستین شهید مدافع حرم شهرستان نور، سه تن از رزمندگان و جانبازان مدافع حرم و تعدادی از رزمندگان فتح خرمشهر با اهدا لوح قدردانی شد.

منبع:فارس

 

زمان انتشار: ۳ خرداد, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو