زمان انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۶ -

فروزان؛ قاضی و ایرانپوریان موفق‌های نیم فصل اول

در لیگ برتر بازیکنانی داریم که در تمام بازیهای نیم فصل اول (و نه لزومن همه 90 دقیقه ها) به میدان رفته اند.

سرای نور؛در واقع زمانی که چنین اتفاقی می‌افتد معنایش این است که این تعداد هیچ‌وقت سه اخطاره نشده و کارت قرمز دریافت نکرده‌اند. از طرفی به لحاظ فنی و بدنی در شرایطی قرار داشته‌اند که سرمربی تیم از آنها استفاده کرده است اما آیا این ۲۳ بازیکن در نیم فصل دوم هم می‌توانند همین روند را ادامه دهند. به هرحال باید منتظر بود و دید.

 

دو تیم بدون سهمیه
این جدول ۲۳ نفره از ۱۴ تیم تشکیل شده است. سه تیم تراکتورسازی تبریز، ذوب آهن اصفهان و استقلال خوزستان هر کدام با سه بازیکن بیشترین سهم را دارند و نفت تهران، صنعت نفت آبادان و پارس جنوبی هم نام دو بازیکن شان در این جدول به چشم می‌خورد. جالب اینکه دو تیم پیکان و فولاد خوزستان هیچ بازیکنی در این جدول ندارند.

 

حضور ۳ خارجی
در این جدول فقط نام ۳ بازیکن خارجی قرار دارد. به عبارتی از هر ۸ بازیکن یک نفرشان خارجی است. این ۳ بازیکن جایی در میان ۴ تیم اول لیگ ندارند و جالب‌تر اینکه از دو تیم هستند. لوسیانو پریرا و آگوستو سزار از صنعت نفت آبادان و سرور جباروف از استقلال تهران.
همین آمار به ظاهر ساده نشان می‌دهد که سایر خارجی تیم‌های دیگر که قراردادشان برای فصل جدید تمدید شده یا اینکه خرید جدید به حساب می‌آیند، آنقدر توانایی نداشتند که در پازل تاکتیکی سرمربی جای ثابتی داشته باشند.

 

۴ دروازه‌بان
بعضی از مربیان تیم‌ها بر این باورند که داشتن یک دروازه‌بان ششدانگ نیمی از تیم‌شان است. البته تا حدودی هم این ادعا قابل پذیرش است. اینکه خیال مدافعان از این مساله راحت باشد که هر توپی پس از عبور از آنها به راحتی گل نمی‌شود تاثیر روانی مثبتی روی کارشان می‌گذارد.
در نیم فصل اول لیگ فقط۴ دروازه‌بان بودند که جای خودشان را به گلر دوم ندادند؛ محسن فروزان دروازه‌بان پارس جنوبی که ۱۱ مرتبه دروازه‌اش باز شد، فرزین گروسیان از تراکتورسازی ۱۸ گل دریافت کرد، محمدرشید مظاهری گلر ذوب آهن ۱۹ گل خورد و میلاد فراهانی دروازه‌بان نفت تهران ۲۰ مرتبه دروازه‌اش باز شد.

 

قاضی امید اول پدیده
تیم پدیده در نیم فصل اول خیلی خوب نتیجه گرفت و اگر آن اتفاق برایشان نمی‌افتاد شاید الان شرایط بهتری داشتند. محمد قاضی مهاجم اول این تیم مثل سال‌های گذشته که در تیم‌های دیگر هم خوب گل می‌زد، در فصل جاری هم عملکرد قابل دفاعی داشته است. قاضی در نیم فصل اول هشت گل زد و همچنان جزو مدعیان آقای گلی لیگ به حساب می‌آید.

 

ایرانپوریان همیشه آماده
در میان همه مدافعانی که در نیم فصل اول لیگ برای تیم‌های‌شان به میدان رفتند، هیچکدام نتوانستند مثل محمد ایرانپوریان مدافع راست تراکتورسازی آمادگی‌شان را حفظ کنند.او جدا از انجام وظایفش به‌عنوان یک مدافع در نفوذهایش هم تاثیرگذار بود به طوری که دو پاس گل هم داد. ایرانپوریان چند سالی است که همین آمادگی و روند صعودی‌اش را حفظ کرده است.

 

حمید بوحمدان؛ بیشترین حضور
بعد از این ۶بازیکنی که در بالا نام‌شان مطرح شد یک بازیکن نسبت به سایر بازیکنان بیشترین دقایق حضور در زمین را به خودش اختصاص داده بود.حمید بوحمدان هافبک ذوب آهن اصفهان که فصل گذشته برای نفت تهران بازی می‌کرد ۱۳۲۹ دقیقه برای تیمش بازی کرد. یعنی به طور میانگین ۶/۸۸ دقیقه در هر بازی.

 

کمترین حضور؛ ۷۳۳ دقیقه
در انتهای این جدول میعاد یزدانی قرار دارد. هافبک هجومی سپیدرود رشت با هر تغییری که روی نیمکت این تیم انجام شد، فرصت حضور در میدان را پیدا کرد. یزدانی ۷۳۳ دقیقه در ۱۵ مسابقه به میدان رفت یعنی ۸۶/۴۸ دقیقه برای هر بازی.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۰ دی, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو