زمان انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۶ -

دوراهی پارس؛ ماندن در لیگ یا حضور آسیا

پارس جنوبی در نیم فصل عملکردی فوق العاده داشت، اما این تیم برای ادامه روند درخشانش در نیم فصل دوم کاری به مراتب سخت تر دارد.

سرای نور؛نیم فصل اول لیگ هفدهم برای پارس جنوبی رویایی بود. در اولین سال حضور مداوم در صدر جدول اتفاق مهمی است که توسط این تیم رقم خورد. اما همانطور که از قدیم گفته اند حفظ موفقیت به مراتب کاری دشوارتر از رسیدن به آن است و حالا پارسی ها برای ادامه روند موفقیت آمیزشان باید بیش از قبل تلاش کنند.

 

چهره پارس جنوبی

پارس جنوبی هنوز در نقل و انتقالات نیم فصل دوم فعالیت جدی نداشته است و این در حالی است که حداقل سه بازیکن این تیم تا الان جدا شده اند. فرشاد سالاروند، مایکل اومانیا و ارسلان مطهری جدا شده های پارس تا این لحظه هستند و این تیم میثم آقایی و مصطفی قنبری را جذب کرده است. اما آنچه درباره پارس جنوبی قابل ذکر به نظر می رسد این است که با خروج سه بازیکن از لیست اصلی هنوز جانشینانی که بتوانند تیم را تقویت کنند، جذب نشده اند. این در حالی است که مشکلات مالی این باشگاه به شکلی بود که برخی از بهترین مهره هایش تا مرز جدایی در نیم فصل هم پیش رفتند. با این وصف آینده این تیم در نیم فصل دوم چگونه خواهد بود؟ آیا تارتار قصد دارد با همین بنیه امروزش راه را ادامه بدهد یا بازیکنان تازه و موثری به این تیم اضافه خواهند شد. البته که تا این لحظه غیر از یکی دو اسم آشنا که در حد گمانه ها هستند هنوز صحبت جدی درباره اضافه شدن بازیکن جدید به این تیم وجود ندارد.

 

رمز موفقیت در نیم فصل دوم

آغاز رقابت های نیم فصل دوم نشان داد که لیگ مدعیان تازه ای به خود خواهد دید. استقلال، تراکتور، ذوب آهن و سپاهان با تمام قوا برای جبران امتیازات از دست رفته و تصاحب رتبه های بالا جدول نیم فصل را آغاز کرده اند. این تیم ها در نقل و انتقالات تیم هایشان را تا حد ممکن تقویت کرده و هنوز هم مشغول این کار هستند. به این تیم ها باید پیکان و فولاد را هم اضافه کرد که قصد ندارند جایگاهشان در صدر را به تیم دیگری بدهند. پارس جنوبی در دوبازی دور برگشت لیگ برتر یک باخت و یک مساوی کسب کرده است و این واقعیت است که بازی های سخت این تیم هنوز باقی مانده اند. در این بین تیمی مثل پارس جنوبی که اولین سال حضورش در لیگ برتر را سپری می کند باید چه برنامه ای برای موفقیت در نیم فصل دشوار دوم داشته باشد. شاید در وهله اول جذب بازیکنان مطرح و تاثیرگذار به ذهن بیاید؛ اما این کار برای تیمی که اولین سال حضورش در لیگ برتر را تجربه می کند کار سختی است، آن هم در شرایطی که همه می دانند این تیم هم مثل بسیاری دیگر از تیم های لیگ برتری با مشکلات مالی روبرو است و قطعا نمی تواند در بازار پا به پای تیم های متمول و معتبر بازیکن بگیرد. اما جدایی چند بازیکن و محرومیت ها و مصدومیت هایی که بارها گریبان پارس را گرفته، می تواند این تیم را با کمبود بازیکن مواجه کند. با این وجود همه چیز به استراتژی این تیم برای ادامه مسابقات بر می‌گردد. تارتار و بازیکنان پارس بارها اعلام کرده اند که امسال هدفشان ماندن در لیگ برتر و رویایشان رسیدن به لیگ قهرمان است. آن ها تا اینجا به هدفشان رسیده اند و بعید است پارس امسال خطر سقوط را حس کند؛ اما اینکه چقدر می توانند به رویایشان نزدیک شوند به قدرت تصمیم گیری و انگیزه برای دست یافتن به رویاهایشان بستگی دارد.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۰ دی, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو