زمان انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۶ -

رقابت حسینی‌ها برای عنوان بهترین خط دفاع

سید جلال حسینی و سید مجید حسینی رقابتی نزدیک برای کسب عنوان بهترین خط دفاع لیگ دارند.

سرای نور؛آخرین گلی که استقلال خورد به ۲۵ مهر و دیدار با پرسپولیس مربوط است. آبی های پایتخت اگرچه دو گل خورده بیشتری نسبت به رقیب سنتی دارند، اما با عملکرد بسیار خوب در هفته های اخیر هوادارانشان را به آینده امیدوار کرده اند. در هفته های اخیر شاگردان شفر مقابل تیم هایی کلین شیت کرده اند که در نیم فصل اول ۵ گل به پرسپولیس زده اند و همین موضوع، پیشرفت عجیب استقلال را نشان می دهد.

 

شفر، از زمان نشستن روی نیمکت استقلال تحولاتی را در این تیم ایجاد کرده که بخشی از آن به خط دفاع مربوط می شود. از این ۷ گل خورده، تنها یکی مربوط به زمان این مربی آلمانی میشود که آن هم از روی ضربه پنالتی و توسط آقای گل لیگ برتر بوده است.

 

به نظر می رسد، مهم ترین بازیکن استقلال در خط دفاع، مجید حسینی است. بازیکن ۲۱ ساله که سابقه بازی در رده های سنی مختلف تیم های پایه را دارد و در زمان علیرضا منصوریان، به ترکیب اصلی استقلال رسید. او در فصل جاری، ۱۴ بار برای تیمش به میدان رفته و به جز چند بازی ابتدای فصل که استقلال هم وضعیت خوبی نداشت، نمایش های بسیار خوبی را از خود ارائه کرده است.

 

شفر در نشست خبری پس از بازی با استقلال خوزستان گفت:« از عملکرد مجید حسینی بسیار خوشحال هستم. او در حال حاضر بهترین مدافع ایران است. او بازیکن جوانی است و آینده بزرگی دارد.» رضایت این مربی باتجربه نشان می دهد که روزهای خوبی در انتظار سیدمجید حسینی است.

 

 

اما در قلب دفاع تیم سرخپوش ایران، سیدجلال حسینی حضور دارد. بازیکنی که یک دهه بهترین مدافع فوتبال ایران بوده و حالا به زعم کارشناسان و اهالی فوتبال، همچنان در ۳۵ سالگی این عنوان را یدک می کشد. فصل قبل، قرمزها تنها ۱۴ گل خوردند و این در حالی بود که در لیگ پانزدهم آمار ۳۴ گل خورده را ثبت کرده بودند و به همین دلیل قهرمانی را از دست دادند! بدون شک، یکی از دلایل عمده کاهش روند گل های خورده پرسپولیس در لیگ شانزدهم، سیدجلال حسینی کاپیتان این تیم بوده است.

 

بازیکنی جسور، شجاع و توانا که رهبر تیم پرسپولیس و امید هواداران در خط دفاع است. فصل پیش، زوج او محمد انصاری بود و این فصل شجاع خلیل زاده. یک دهه قبل، هادی عقیلی در تیم ملی کنارش بازی می کرد و حالا مرتضی پور علی گنجی. برای او فرقی ندارد کنارش چه کسی باشد؛ اما این مدافعان، قطعا از حضور سیدجلال حسینی در کنارشان احساس خوشبختی می کنند.

 

 

او ابتدای فصل جاری را به دلیل مصدومیت از دست داد و پرسپولیس نیز در آن برهه، به مشکلاتی در خط دفاع دچار شد؛ اما از زمان برگشت کاپیتان، انسجام نیز به خط دفاع بازگشت و بار دیگر، تیم برانکو ایوانکوویچ صاحب بهترین خط دفاع لیگ شد.

 

حالا باید دید نبرد حسینی ها را کدام یک خواهد برد. بازیکن جوان و جویای نام استقلال یا مدافع باتجربه و تنومند سرخ ها؟! تا انتهای فصل ۱۳ بازی باقی‌ مانده است و از حالا نمیتوان به دلیل دو گل خورده کمتر، پرسپولیس را صاحب این عنوان دانست، اما دیوار بتنی سرخ ها با سیدجلال، به این سادگی ها گشوده نمیشود.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۰ دی, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو