زمان انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۶ -

پرسپولیس با سه هافبک دفاعی؛ تهاجمی‌تر از همیشه!

بازگشت احمد نوراللهی شاید تغییر سیستمی عجیب را برای سرخ ها در پی داشته باشد.

سرای نور؛پرسپولیس در فصل جاری از هافبک های بسیار خوبی بهره مند است. کامیابی نیا، ربیع خواه و نوراللهی، امیری، احمدزاده، مسلمان، رسن، علوان زاده و… بازیکنانی هستند که توانایی بازی در اکثر پست های خط میانی را دارند و هر کدام، جزو بهترین بازیکنان لیگ برتر نیز هستند.

 

در فصل جاری برانکو اکثرا تیمش را با دو هافبک دفاعی به میدان فرستاد و این تصمیم، انتقاداتی را برای او در پی داشت؛ اما شاگردان ایوانکوویچ با پیروزی بر حریفان که بعضاً پرگل هم بودند، پاسخ انتقادات را می‌دادند. همچنین بعضی بازیکنان همچون ربیع خواه، پیشرفت شگرفی در طول فصل داشتند و هرچه بیشتر به بازیکن ایده آل آقای سرمربی و حتی منتقدان تبدیل شدند.

 

اما اتفاقی که ممکن است ترکیب پرسپولیس را دچار تغییر کند، بازگشت احمد نوراللهی، سرباز جنجالی سرخ ها است. او که نیم فصل قبل به خدمت سربازی رفت، به نظر از چند هفته بعد به میادین بازخواهد گشت و برانکو نمی‌تواند از نامش به این سادگی ها عبور کند. نوراللهی در لیگ قهرمانان آسیا یک نیمه مقابل الهلال به میدان رفت و باوجود نمایش بد دیگر بازیکنان، در تیم برتر هفته لیگ قهرمانان قرار گرفت. همچنین او از مدت ها پیش در کنار بازیکنان تمرین می‌کند و بی شک به هماهنگی بالایی با تیم دارد.

 

حال نوراللهی ممکن است به جای کدام بازیکن وارد زمین شود؟ کمال کامیابی نیا که بار دیگر به اوج بازگشته یا ربیع خواه که بهترین دوران فوتبالش را سپری می‌کند؟ کنار گذاشتن هریک، کار سختی است؛ اما فرضیه دیگری هم وجود دارد. این که برانکو تیمش را با سه هافبک دفاعی وارد زمین کند؛ اما آن ها را در پست تخصصی به کار نگیرد. هم اکنون کمال گتوزو یک هافبک دفاعی نفوذی است که بعضاً به عنوان بازیکن پشت مهاجم هم بازی میکند! در اکثر حملات نیز برای استفاده از توپ های دوم و سوم در محوطه جریمه یا منطقه ای نزدیک به آن حضور دارد و در مجموع یک هافبک دفاعی صرف نیست. نوراللهی نیز در لیگ پانزدهم به عنوان وینگر بازی میکرد و باتوجه به تکنیک و توان بالا، از پس وظایفش نیز بر می آمد.

 

پس در صورت استفاده از این سیستم، پرسپولیسی‌ها نه تنها دفاعی تر نخواهند شد، بلکه از قبل هم تهاجمی تر خواهند بود. اما در چنین شرایطی، دیگر بازیکنان کدام ها هستند؟ علیپور و امیری در خط حمله (قابلیت تغییر پست در طول بازی) و محسن مسلمان به عنوان بازیساز اصلی، میتواند ترکیب احتمالی باشد! مگر این که همچون دقایقی از بازی با سپیدرود، یک نفر هم از خط دفاعی کم شود و در این صورت، یک هافبک بیشتر به کار گرفته خواهد شد.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۰ دی, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو