زمان انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۶ -

گرو: از بودن در سوئد خوشحالم چون پول درمی آورم

بازیکنی که سرمربی آلمانی خیلی امیدوار بود بتواند از او در نیم فصل دوم لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا بهره ببرد بدون اشاره به پیشنهاد استقلال از بودن در سوئد ابراز رضایت کرد.

سرای نور؛بعد از هفته ها گمانه زنی سرانجام اعلام شد بازیکنی که وینفرد شفر برای تقویت خط حمله استقلال مد نظر دارد الحاجی گرو مهاجم ۲۴ ساله نیجریه ای باشگاه استرسوند سوئد است. مهاجمی که به عنوان زوج سامان قدوس در خط حمله باشگاه سوئدی نقش به سزایی در خلق شگفتی استرسوند در یورولیگ داشت.

مهاجم سیه چرده نیجریه ای که به دلیل تعطیلی رقابت های لیگ سوئد هفته گذشته در دبی دیداری با پیرمرد آلمانی داشت در فاصله چند ساعت از مخالفت صریح باشگاه سوئدی با جدایی این بازیکن در گفتگویی مفصل با سایت thenationonlineng بدون این که اشاره ای به دریافت پیشنهاد از استقلال ایران داشته باشد از ماندن در سوئد و درخشش بیشتر با استرسوند خبر داد و گفت خوشحال است که می تواند در این کشور پول در بیاورد تا خانواده اش را از فقر در نیجریه نجات بدهد.

در بخشی از این مصاحبه طولانی الحاجی گرو با تشریح چگونگی رشد و پیشرفت خود در فوتبال گفت:« من در خانواده ای فقیر در محله کانو در پایتخت نیجریه رشد کردم و در شرایطی توانستم توانایی های خودم را در فوتبال نشان بدهم که پدر و مادرم پولی برای تهیه غذا برای ما نداشتند؛ اما با این وجود هدفم را پیشرفت در فوتبال قرار دادم تا روزی بتوانم به آنها کمک کنم و خوشحالم که حالا در سوئد و باشگاه استرسوند بازی می کنم و دیگر دغدغه گشنه ماندن و بی پولی ندارم».

این بازیکن ادامه داد:« الان من نان آور خانواده ام هستم و هر هفته برای خواهر و برادرانم پول می فرستم، ضمن این که به یکی از بیمارستان های محلی نیز در راه تامین بودجه کمک می کنم چون وقتی کودک بودم به چشم دیدم که این بیمارستان امکانات لازم برای درمان بیمارانی همچون برادر کوچک تر من را ندارد؛ اما حالا به خواست خدا توانستم قدمی کوچک برای تجهیز این بیمارستان برای ارائه خدمات به بیماران کشورم، بردارم».

الحاجی گرو در ادامه صحبت های خود با اشاره به این که دوست دارد یکی از مسافران نیجریه به جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه باشد، تصریح کرد:« من سابقه بازی در تمام رده های سنی ملی در نیجریه را دارم و بعد از بازی های جوانان آفریقا بود که راه ورودم به اروپا هموار شد. وقتی پیشنهادی از سوئد گرفتم در ابتدا تردید داشتم؛ اما شنیدم کشوری خوب با مردمانی فوتبالدوست دارد که نژادپرست نیستند از همین رو آمدم و بعد از ۵ سال حالا با استرسوند این فرصت را دارم تا در لیگ اروپا بدرخشم و توانایی خودم را نشان بدهم تا بلکه یکی از مسافران نیجریه در جام جهانی باشم».

این مهاجم ۲۴ ساله نیجریه ای با گفتن این جمله که هدفش ماندن در اروپا و رسیدن به باشگاه های بزرگ تر است عملا پرونده حضور احتمالی اش در استقلال را بست تا همان طور که مدیرباشگاه استرسوند اعلام کرده بود باشگاه تهرانی قید جذب این بازیکن را بزند.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۰ دی, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو