زمان انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۶ -

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران:

معرفی جاذبه طبیعی و آداب و رسوم مازندران سبب جذب گردشگر می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت: مازندران به تنهایی به اندازه چند کشور اروپایی جاذبه طبیعی و آداب و رسوم دارد که هنرمندان به ویژه عکاس و فیلم ساز می‌توانند این جاذبه‌ها را نشان دهند و معرفی کنند و سبب جذب گردشگر شوند.

به گزارش خبرنگار سرای نور،احد جاودانی در افتتاح نمایشگاه جشنواره ملی عکس مازندران در موزه گالری دیدی ایزدشهر در جمع خبرنگاران اظهارکرد: در بررسی فعالیت‌های فرهنگی و هنری استان، توجه به هنر عکاسی کمرنگ بوده که با پیگیری‌های انجام شده کانون‌ها و انجمن‌های عکس به صورت حرفه‌ای در استان راه اندازی شد.

وی گفت: تأثیر هنر عکس را در بیان فرصت‌ها که در مازندران وجود دارد و تبیین آداب و رسوم فرهنگی استان نمی‌شود، نادیده گرفت.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد استان مازندران خاطرنشان کرد: انجمن‌ها و کانون‌ها عکس در تعدادی از شهرهای استان راه اندازی شد و به پیشنهاد یکی از مؤسسات فرهنگی و بخشی از هنرمندان خوب مازندران این موضوع را پیگیری کردیم.

 

نمایشگاه جشنواره عکس مازندران با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران،امام جمعه ایزدشهر، ریس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نور ، شهردار و شورای اسلامی شهر ایزد شهر، دیگر مسئولان، هنرمندان​ و مردم افتتاح شد.

این مسئول گفت: نخستین ویژگی جشنواره ملی عکس مازندران تمرکز عکاسان در استان است که با توجه به ظرفیت‌ها، فرصت‌ها و تهدیدهایی که برای توسعه استان وجود دارد، آن را معرفی کنیم.

 

 

جاودانی با اشاره به تأثیر بصری بسیار افزود: وقتی مردم موضوعی را می‌بینند آن را بهتر لمس می‌کنند و جشنواره عکس با محورهایی مانند معرفی فرصت‌های گردشگری و توانمندی‌های گردشگری مازندران و تهدیدهایی مانند تهدید زیست محیطی که معضل بزرگی در استان است، دیده شد که در کنارش آداب و رسوم و فرهنگ‌های مختلف استان معرفی شود.

 

وی گفت: بعد از فراخوان حدود ۲هزار و ۴۵۰ اثر از آثار هنرمندان استان‌های مختلف به دبیرخانه جشنواره رسید که با داوری خوبی که انجام شد ۷۹ اثر انتخاب و به مدت یک هفته به نمایش در می‌آید که پنجشنبه آینده در اختتامیه جشنواره به برگزیدن جوایزی اهدا می‌شود.

 

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در خصوص جوایز در این جشنواره گفت: در خصوص جوایز در این جشنواره به نخستین برگزیده چهار میلیون تومان و دومین برگزیده سه میلیون تومان و سومین برگزیده یک میلیون تومان و به چهار نفر برگزیده دیگر هر کدام ۵۰۰ هزار تومان همراه با دیپلم وگواهی جشنواره اهدا می‌شود و با استقبالی که از این جشنواره شد ما مصمم شدیم با برنامه‌ریزی بهتر برای برگزاری جشنواره آینده نیز اقدام کنیم.

 

این مسئول در خصوص مکان جشنواره در استان گفت : با توجه به اصل عدالت فرهنگی برنامه‌های فرهنگی و هنری را از گلوگاه تا رامسر تقسیم کردیم و جشنواره ملی عکس در آمل برگزار و در موزه و گالری دیدی ایزدشهر اجرا شد، همایش جشنواره ملی شعر مازندران نیز در نور برگزار می‌شود که نشان ملی نیما را اهدا می‌کنیم، جشنواره تئاتر در ساری، همایش ملی فاخر در چالوس، جشنواره معرفی و شناخت فرهنگ مازندران در بابل و … که در همه شهرهای استان برنامه های متنوع فرهنگی اجرا شود.

 

 

جاودانی با اشاره به تأثیر نمایشگاه‌ها و عکس در جذب توریسم تصریح کرد: در مازندران مناطق ناشناخته فراوانی وجود دارد اما گردشگران بیشتر از ابتدای ورود تا خروج از مازندران ساحل و شاید بخشی از جنگل را می‌بینند اما مازندران جاذبه‌های زیادی در دل خود دارد و در مناطق کوهستانی و جنگلی، روستاهای ناشناخته‌ای هستند که هنرمندان به ویژه عکاس و فیلم ساز می‌توانند این جاذبه‌ها را نشان دهند و معرفی کنند.

 

وی با اشاره به برگزاری این نمایشگاه گفت: قراردادن این آثار در فضای مجازی می‌تواند دنیا را متوجه زیبایی‌های ناشناخته مازندران کند.

 

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با اشاره به تورهای گردشگری خارجی افزود: مازندران به تنهایی به اندازه چند کشور اروپایی جاذبه طبیعی و آداب و رسوم دارد که اگر بتوانیم این‌ها را خوب شناسایی و معرفی کنیم می‌توانیم گردشگران زیادی را از جاهای مختلف دنیا جذب کنیم.

زمان انتشار: ۱۱ دی, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو