زمان انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۶ -

آمار عجیب مهاجمان پارس جنوبی در گلزنی

پارس جنوبی در اولین سال حضورش در لیگ برتر با کسب نتایج خوب اکنون در رتبه سوم جدول قرار دارد اما این تیم برای موفقیت در ادامه مسیر باید از موقعیت های گلی که به دست می آورد استفاده های بهتری بکند.

سرای نور؛زردپوشان بوشهری در هفته هجدهم لیگ برتر با نتیجه مساوی بدون گل برابر سپاهان پراسم و رسم متوقف شد و این در حالی است که پارس جنوبی اگر از موقعیت های گلی که داشت بهتر استفاده می کرد می توانست سه امتیاز این بازی را به دست بیارود. موضوعی که می توان به آن اشاره کرد این است که اصولا تیم هایی می توانند در رقابت های سخت و فشرده نیم فصل دوم به موفقیت برسند که از کمترین موقعیت ها به گل و امتیاز برسند.

  • آمار ضعیف مهاجمان پارس جنوبی

پارس جنوبی با ۲۴ گل زده سومین خط حمله موفق لیگ برتر را بعد از پرسپولیس و پدیده در اختیار دارد اما مهاجمان نوک و تمام کننده های این تیم کمترین نقش را در این گل ها ایفا کرده اند. بهترین گلزنان پارس جنوبی آلویس نانگ و علی دشتی هستند که هرکدام تا پایان هفته هجدهم ۴ گل به ثمر رسانده اند. نانگ به عنوان یک مهاجم در ۱۵ بازی این فصل برای تیمش به میدان رفته و البته تنها در سه بازی برابر صنعت نفت، استقلال خوزستان و سیاه جامگان نود دقیقه در ترکیب تیمش بوده است. او امسال در مجموع ۹۴۷ دقیقه برای تیمش بازی کرده و ۴ گل زده است  و علی دشتی دیگر گلزن برتر این تیم که یک وینگر است و در مجموع ۸۸۰ دقیقه برای تیمش بازی کرده است. اما بازیکنی که بیشترین بازی را در خط حمله برای تیمش انجام داده ابراهیم صالحی است که به نظر مهاجم محبوب مهدی تارتار هم هست چرا او در این فصل در هفده بازی تیمش در لیگ برتر ۱۲۵۱ دقیقه بازی کرده و تنها یک گل به ثمررسانده است. این در حالی است که امید سینک دیگر وینگر تیم پارس که به دلیل مصدومیت مدتی برای تیمش بازی نمی کند ۳ گل برای تیمش به ثمر رسانده است. سینک در ۹ بازی و مجموع ۵۵۶ دقیقه این تعداد گل را به ثمر رسانده و یکی از بهترین های تیمش بوده است.

 

  • گلزنی ۱۲ بازیکن

در تیم پارس جنوبی امسال ۱۲ بازیکن موفق به گلزنی شده اند که نکته جالب اینجا است بعد از نانگ، دشتی و سینک بیشترین گل را حسین پورامینی هافبک دفاعی این تیم به ثمر رسانده است اما در میان مهاجمینی که تارتار به بازی می گیرد ابراهیم صالحی و احسان تاییدی هرکدام یک گل زده اند. محسن فروزان دروزاه بان پارس جنوبی نیز می توانست با گل کردن ضربه پنالتی در بازی با پرسپولیس نه تنها نامش را در میان گلزنان پارس ثبت کند بلکه می توانست تعداد گلهایش را به تعداد گل های دو مهاجم اصلی این تیم صالحی و تایید برساند.

 

  • برنامه های تارتار

اینکه با وجود عدم گلزنی مهاجمان نوک تارتار کماکان اصرار به استفاده از بازیکنانی دارد که در گلزنی موفق نیستند می تواند به برنامه های تاکتیکی او مربوط شود. شاید او از مهاجمان نوکش بازی درگیرانه و دوندگی بالا می خواهد و همین باعث شده تا دیگر بازیکنان این تیم بتوانند در امر گلزنی موفق باشند اما واقعیت این است که در تمام تیم ها کار اصلی مهاجمان گل زدن است و آن ها هستند که باراصلی گلزنی یک تیم را به دوش می کشند.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۶ دی, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو