زمان انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۶ -

شجاعی آماده بازگشت قدرتمندانه به تیم ملی

کاپیتان سابق تیم ملی بعد از حضور در آ.ا.ک آتن یونان بالاخره سکوت خود را درباره عدم حضورش در تیم ملی ایران شکست و در گفت و گو با یک روزنامه اسپانیایی حرف هایی قابل توجه زد.

سرای نور؛بعد از ۵ ماه سکوت حالا مسعود شجاعی سکوت خود را شکسته و از کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی ایران خواسته شجاعت به خرج داده و نام وی را در لیست بعدی تیم ملی قرار دهد. کاپیتان تیم ملی ایران هنوز امید خود را تبدیل شدن به اولین بازیکن ایرانی که در ۳ جام جهانی حضور داشته را از دست نداده است.

در ۳۳ سالگی، مسعود شجاعی به علت عملکردی شگفت انگیز در فوتبال ایران تبدیل به یک اسطوره شده اما اتفاقاتی در تاریخ ۳ آگوست رخ داد که ممکن است برای او تبدیل به معضل بزرگی شود. باشگاه او، پانونیوس آتن در لیگ اروپا مجبور به رویارویی با مکابی شد و دولت ایران پیش از این بازی به شجاعی هشدار شد که حضور در این دیدار به منزله به رسمیت شناختن دولت اسرائیل و نقض اصول انقلاب اسلامی خواهد شد.

 

مسعود شجاعی بعد از حضور مقابل نماینده رژیم اشغالگر با پیراهن پانیونیوس اتفاقات مختلفی را تجربه کرد. او از آن تاریخ دیگر به اردوهای تیم ملی دعوت نشد و اگرچه کارلوس کی‌روش بارها اعلام کرد دعوت نشد شجاعی به دلیل مسائل فنی است اما خیلی ها این موضوع را باور نکردند. با این حال شجاعی بعد از ماه ها سکوت در گفت و گوبا روزنامه «ال پاییس» اسپانیا شکست و حرف های جالبی بر زبان آورد.

کی روش مرا خیلی دوست دارد

من دوست دارم به تیم‌ ‌ملی باز گردم. کارلوس کی‌روش من را خیلی دوست دارد و  بازیکنان و فدراسیون فوتبال نیز من را خیلی دوست دارند. من از نظر فیزیکی و روحی شرایط حضور در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه را دارم.

سرمربی پانیونیوس اجازه نداد مقابل مکابی بازی نکنم

من از سرمربی تیم خواستم تا در این بازی به میدان نروم و به او گفتم که یک قانون وجود دارد که به من اجازه نمی‌دهد برابر تیم‌های اسرائیلی بازی کنم،  ولی آنها این اجازه به من ندادند و تنها عنوان کردند که در تلاویو بازی نکنم و مشکلی برای بازی در آتن ندارم.

ما در بازی رفت با دو گل  شکست خوردیم و در بازی برگشت مربی هم به من و هم به احسان حاج صفی بازی داد. وقتی به سران باشگاه گفتیم که در یونان هم نمی‌توانیم بازی کنیم، آنها گفتند که ما تیمی ایرنی نیستیم و اینجا یونان است و ما به همین خاطر مجبور شدیم در آن بازی حضور پیدا کنیم. اگر ما به دلایل سیاسی بازی نمی‌کردیم یوفا ممکن بود باشگاه را تا پنج میلیون یورو هم جریمه کند. آنها به ما گفتند که برای چنین بازی‌هایی شما را جذب کرده‌ایم و در صورت عدم حضور در میدان یوفا حداقل یک سال شما رو محروم خواهد کرد.

 

هیچ کس از فدراسیون ایران جوابم را نداد

شب قبل از مسابقه چندین تماس سعی کردم برقرار کنم و در صبح روز بازی خیلی زود بلند شدم تا کسی را در فدراسیون فوتبال ایران پیدا کنم، ولی کسی پاسخگوی من نبود. در ۳۸ سال هیچ ورزشکار ایرانی برابر ورزشکاران اسرائیلی بازی نکرده بود، من و حاج صفی اولین افرادی بودیم که این کار را انجام دادیم، ولی حاج صفی به تیم‌ ‌ملی برگشت و من برنگشتم.

 

***

نشریه ال پایس در ادامه گزارش خود نوشت که در چنین شرایط محمد رضا داورزنی از اعضای رده بالای وزارت ورزش ایران نیز آتش این ماجرا را بر افروخت و اعلام کرد دیگر احسان حاج صفی و مسعود شجاعی برای تیم ملی ایران بازی نخواهند کرد زیرا آنها خط قرمزها را رد کرده اند. درچنین شرایطی، کارلوس کی روش به شجاعی پیشنهاد داد برای رفع تنش ها از طریق صفحه رسمی خود عذرخواهی کند اما کاپیتان تیم ملی ایران این اقدام را ناعادلانه و تحقیرآمیز دانست.

***

من مسعود هستم، هیچ وقت دنبال نمایش نبودم

این یک سوء تفاهم بود، من یک قرارداد حرفه‌ای با پانیونیوس داشتم و در حال‌ حاضر نیز با آتن قرارداد دارم. خارج از کشور  آن هم به مدت ۱۲ یا ۱۳ سال است که بازی می‌کنم. من مسعود هستم و هیچ وقت به دنبال نمایش نبودم. الان هم می‌گویم که افتخار بزرگی است که بار دیگر پیراهن تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران را بر تن کنم.

به روحانی گفتم متاسفم که مادرم نمی تواند به ورزشگاه بیاید

 

ما به جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه صعود کردیم. روز بعد رییس جمهور ایران، حسن روحانی ما را دعوت کرد و او از من خواست به عنوان کاپیتان تیم چه نظری برای بهبود وضعیت  فوتبال دارم، من به او گفتم آقای رییس جمهور! من چندین سال در تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران حضور داشتم و خیلی متاسف هستم که مادر من نتوانسته هیچ وقت من را در ورزشگاه های ایران ببیند.

زنان سوری به ورزشگاه رفتند، ایرانی ها نه

هفت ماه پیش قانونی در عربستان سعودی تصویب شد که بانوان اجازه ورود به ورزشگاه‌ها را می‌داد. در حال‌ حاضر ما تنها کشوری هستیم که در آن زنان به ورزشگاه‌ها راه داده نمی‌شوند. وقتی در برابر سوریه که یک کشور اسلامی بازی کردیم، زنان سوری توانستند به ورزشگاه بروند، ولی زنان ایرانی به ورزشگاه نرفتند. من از رییس جمهور خواستم تا کاری را انجام دهد تا اوضاع بهبود پیدا کند. رییس جمهور نیز به من قول داد که در این خصوص فکر خواهد کرد.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۷ دی, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو