زمان انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۶ -

تلاش گروه هفت لیگ یک برای صعود

رقابت های لیگ یک دوباره از سر گرفته شد و همچنان رقابت بالانشین ها برای صعود به لیگ برتر ادامه دارد.

سرای نور؛رقابت های لیگ یک در پایان نیم فصل با قهرمانی غیرمنتظره نفت مسجد سلیمان خاتمه یافت و امروز پس از پایان استراحت تیم ها در پنجره زمستانی، وارد نیم فصل دوم مسابقات شدیم.

با پایان هفته هجدهم نگاهی به جدول رده بندی رقابت ها و مدعیان صعود به لیگ برتر داشتیم و به بررسی شرایط ۷ تیمی پرداختیم که رتبه های بالایی جدول را با اختلاف کمی نسبت به یکدیگر در اختیار گرفته اند.

 

۱-  نفت مسجد سلیمان؛ شاگردان محمود فکری علیرغم اینکه پایان خوبی در نیم فصل اول رقابت ها نداشتند و در شروع نیم فصل دوم هم با تساوی کارشان را آغاز کردند، همچنان با فاصله ۵ امتیازی نسبت به تیم دوم، شانس اول صعود به شمار می روند. نتایج نفت مسجد سلیمان با محمود فکری در شروع رقابت ها قابل پیش بینی نبود ولی آنها اکنون از بیشترین شانس برای بازگشت به لیگ برتر برخوردار هستند.

۲-  بادران؛ نارنجی پوشان پایتخت به لطف منابع مالی سرشاری که دارند، در فصل جاری تنها به صعود می اندیشند. آنها با محمد ربیعی جوان نتایج خوبی در نیم فصل اول رقابت ها کسب کردند و با تساوی امروز برابر فجرسپاسی شیراز با ۳۴ امتیاز در رتبه دوم جدول قرار گرفته اند.

 

۳-  نساجی مازندران: مازندرانی ها که یکی از تیم های پر شور لیگ یک در سال های اخیر بوده اند و بارها برای رسیدن به لیگ برتر تلاش ناکام داشته اند، بیشترین و البته عجیب ترین تغییرات نیم فصل را تجربه کردند. آنها با مهدی پاشازاده قطع همکاری کردند و داود مهابادی را از برق شیراز به تیمشان آوردند تا با حضور این مربی که با گهر دورود سابقه صعود به لیگ برتر را دارد، شرایط را بیشتر از گذشته مهیای صعودشان کنند. قرمزپوشان در شروع نیم فصل دوم برخلاف سایر مدعیان با پیروزی کار خود را شروع کردند تا با ۳۳ امتیاز به رتبه سوم برسند و در یک قدمی بادران قرار بگیرند.

 

۴-  برق جدید شیراز: شاگردان داود مهابادی که به تازگی به لیگ یک صعود کرده بودند، فصل جدید را بدون هیچ امیدی به صعود آغاز کرد، اما این مربی توانست این تیم را به یک مدعی بدل کند. اما حالا شرایط تغییر کرده و با خروج مهابادی و چند بازیکن تاثیرگذار کار سختی پیش روی برق جدید شیراز برای ادامه شگفتی سازی خود پیش رو دارند. آنها اکنون ۳۱ امتیازی هستند و در ادامه مربی جدید این تیم کار سختی برای رساندن تیم به لیگ برتر دارد.

 

۵-  خونه به خونه: شاگردان جواد نکونام امروز پس از ۱۲ مسابقه در لیگ شکست را تجربه کردند، ولی نمی توان به سادگی از انسجام تیمی که هافبک سابق تیم ملی ساخته، عبور کرد. خونه به خونه که مالک متولی را نیز پشت خود دارد و مشکلات مالی تیم های دیگر را ندارد، عزم خود را جزم کرده تا با نکونام به لیگ برتر برسد.آنها در پایان هفته هجدهم ۲۹ امتیازی هستند و در تعقیب صدرنشین.

 

۶-  اکسین البرز: شاگردان علی لطیفی در پایان هفته هجدهم ۲۹ امتیازی هستند و در رتبه ششم قرار دارند. آنها تاکنون ۸ پیروزی، ۵ تساوی و ۵ شکست را تجربه کرده اند و برای صعود به لیگ برتر نیاز به ثبات بیشتری در نتیجه گیری دارند.

 

۷-  فجر سپاسی: آخرین تیمی که در لیست مدعیان اصلی صعود قرار داده شده، فجرسپاسی است که با علی کلانتری نتایج بسیاری بهتری نسبت به سال گذشته کسب کرده است، ولی ادامه همین روند منجر به صعود آنها نخواهد شد.

 

علاوه بر تیم های ذکر شده می توان از تیم هایی نظیر مس کرمان، ملوان بندرانزلی، مس رفسنجان و شهرداری ماهشهر نام برد که روی کاغذ شانس صعود دارند ولی برای انجام این مهم باید روند رو به رشدی را آغاز کنند تا مانند پارس جنوبی جم که سال گذشته آرام آرام به لیگ برتر رسید، مسیر پیش رو با موفقیت پشت سر بگذارند.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۸ دی, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو