زمان انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۶ -

تقسیم بندی مازندران به ۹ ناحیه پسماند

مدیرکل دفتر شهری و شوراهای استانداری مازندران با اشاره به تولید روزانه سه هزار تن زباله در استان گفت: استان به ۹ ناحیه پسماند تقسیم شده است.

به گزارش سرای نور؛ سیدمحمد محمدی تاکامی عصر دوشنبه در جلسه کارگروه تخصصی آموزشی شهرداران جدیدالورود استان مازندران در مجتمع بانک رفاه شهرستان بابلسر اظهار کرد:  شهرداران موظفند در بحث مدیریت شهری با سایر دستگاههای حکومتی تعامل برقرار کنند و منفعت شهروندان در تمامی امور در رأس برنامه‌های خود قرار دهند.

وی با تاکید به اینکه شهرداران سند چشم انداز و برنامه راهبردی برای خود تعریف کنند، گفت: سند چشم انداز با همفکری اعضای شورای شهر و نخبگان شهری تهیه شود و توسعه پایدار مورد  توجه قرار گیرد.

مدیرکل دفتر شهری و شوراهای استانداری مازندران همچنین از تمام شهرداران خواست نسبت به مسائل مهمی همچون رعایت و کنترل ضوابط ساخت و سازها، افزایش درآمد پایدار شهرداری‌ها، مدیریت پسماند ، اقتصاد و توسعه پایدار توجه ویژه داشته باشند.

تاکامی با بیان اینکه بحث مدیریت پسماند یکی از مشکلات مهم استان است و روزانه سه هزارتن زباله و شیرابه‌های آن در طبیعت و محل دفن زباله رها می شوند، اظهار کرد: برای رفع مشکل پسماند سرمایه گذاری در سطح استان انجام و بر اساس آن استان  به ۹ ناحیه در بحث پسماند تقسیم شد.

وی افزود:  طبق این قرارداد تمام شهرهای مازندران باید در زیرگروه این ۹ ناحیه قرار گیرند و هیچ شهری به تنهایی اجازه ندارد در بحث مدیریت پسماند وارد شود.

مدیرکل دفتر شهری و شوراهای استانداری مازندران در پایان گفت: به دنبال آن هستیم که توانیم معضل زباله در استان را به یک فرصت جدی تبدیل کنیم

منبع:مهر

زمان انتشار: ۱۸ دی, ۱۳۹۶

  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو