زمان انتشار: ۶ خرداد ۱۳۹۵ -

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران مطرح کرد

استفاده بیش از حد دارو و فرآورده‌های خونی در اورژانس‌های بیمارستانی کشور

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اعلام اینکه استفاده لوازم مصرفی، دارو و فرآورده‌های خونی در اورژانس بیمارستان‌های کشور بیش از حد متعارف در مقایسه با دنیا است، گفت: این موضوع به نفع سیستم درمانی کشور و بیمار نیست.

 

به گزارش سرای نور؛ قاسم جان‌بابایی صبح امروز در افتتاحیه همایش سراسری اورژانس‎های بیمارستانی که به میزبانی دانشگاه‌های علوم پزشکی قطب یک کشور در ساری برگزار شد، اظهار کرد: بخش اورژانس، پیشانی بیمارستان‌ها بوده و نخستین جایی است که مردم در ورود به بیمارستان‌ها به آن مراجعه می‌کنند.

وی با بیان اینکه ساختار فیزیکی اورژانس‌های بیمارستانی در کشور باید ارتقا یابد و به استاندارد کشورهای پیشرفته برسد، افزود: در مازندران با توجه به ساختار قدیمی بیشتر بیمارستان‌ها، هم‌اکنون ۱۲ اورژانس بیمارستانی درحال توسعه است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: طب اورژانس متولی بخش‌های اورژانس در بیمارستان‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی بوده و باید بیشتر به تربیت نیروهای متخصص در این رشته بپردازند.

این مسؤول با بیان اینکه لازم است تا در بازنگری رشته‌های پزشکی به طب اورژانس نگاه ویژه‌ای شود، تصریح کرد: به همین دلیل است که اهمیت جایگاه تاثیرگذار اورژانس در بین رشته‌های پزشکی باید برجسته شود.

جان‎بابایی با اعلام اینکه استفاده لوازم مصرفی، دارو و فرآورده‌های خونی در اورژانس بیمارستان‌های کشور بیش از حد متعارف در مقایسه با دنیا است، گفت: این موضوع به نفع سیستم درمانی کشور و بیمار نیست که دلیل آن نیز به گسترش نیافتن دانش طب اورژانس در مجموعه بیمارستانی باز می‎گردد.

وی اظهار امیدواری کرد که با گسترش این علم در کشور، شاهد افزایش توانمندی علمی و جلوگیری از هدر رفت منابع بیمارستانی باشیم.

در این همایش ملی، پروفسور «جیمز هالی‎مان» از رؤسای سابق انجمن طب اورژانس آمریکا به‌عنوان میهمان ویژه همایش یادشده، مقاله پژوهشی خود را به زبان لاتین ارائه داد.

 همایش اورژانس‌های بیمارستانی کشور به مدت سه روز در مجتمع دانشگاهی پیامبر اعظم(ص) دانشگاه علوم پزشکی مازندران در ساری از روز گذشته آغاز و تا فردا ادامه دارد.

منبع: فارس

 

زمان انتشار: ۶ خرداد, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو