زمان انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۶ -

جریان دستبند و دستگیری در مشهد چه بود؟

یکی از اتفاقات و حواشی باقی مانده از دیدار تیم های پرسپولیس و سیاه جامگان، دستگیری موقت مدیررسانه ای تیم مشهدی بود.

سرای نور؛

وز گذشته دیدار تیم های پرسپولیس و سیاه‌جامگان در مشهد در حالی به پایان رسید که حواشی فراوانی را به جا گذاشت. حاشیه هایی که یکی از مهم ترین آنها بازداشت موقت مسعود حکم آبادی مدیررسانه‌ای باشگاه سیاه جامگان بود.

 

اواسط بازی و در حالی که دیدار دو تیم با تساوی در حال سپری شدن بود حضور مدیررسانه ای سیاه جامگان پشت دروازه این تیم با واکنش یکی از نیروهای امنیتی حاضر در ورزشگاه روبرو شد. پس از این اتفاق بحث و جدلی بین این دو شکل گرفت تا در نهایت باعث دستبند زدن به مدیررسانه ای سیاه جامگان و دستگیری چند دقیقه ای او شد.

 

در رابطه با کم و کیف این حادثه با مسعود حکم آبادی صحبت کردیم و او گفت: از دقایق ابتدایی مسابقه، عین افشار چندین بار به سمت نیمکت اشاره کرد که از ناحیه پا دچار ناراحتی است تا اینکه دو تعویض تیم انجام شد و عنایتی می خواست در دقایق پایانی سومین تعویضش را هم انجام بدهد. با توجه به جو ورزشگاه و سر و صدای زیاد تماشاگران، صدای عین افشار به نیمکت نمی رسید و عنایتی می خواست ببیند آیا سومین تعویض خود را انجام دهد یا عین‌افشار را از زمین مسابقه بیرون بکشد. به دلیل اینکه سیاوش اکبرپور و محمد حسن رجب زاده دستیاران عنایتی کارت حضورشان بر روی نیمکت نبود و دیگر دستیاران در حال هدایت و تماشای تیم بودند از من خواسته شد تا موضوع را از عین افشار جویا شوم.

 

او ادامه داد: به سمت عین افشار رفتم و او گفت مشکلی ندارد اما در راه بازگشت به سمت نیمکت، آقایی با لباس ورزشی و بیسیم به دست جلوی من را گرفت و خواست تا ببیند من در آن نقطه میدان چه می کردم؟ من داستان را برای او تعریف کردم و کارت رسمی خود را که روی آن به صورت مدیررسانه ای-کادرفنی ثبت شده است را نشان دادم و متقابلا مسئولیت او را پرسیدم که متاسفانه او لحن بسیار زشتی را به کار برد. پس از آن ایشان را کنار زدم و به سمت نیمکت روانه شدم اما ایشان مانع شدند و از طریق ماموران امنیتی با برخوردی زشت من را به درون تونل بردند و بدون هیچ دلیل منطقی دستبند زدند.

 

حکم‌آبادی ادامه داد: خوشبختانه در این شلوغی‌ها آقای فتاحی و برادران از راه رسیدند و پادرمیانی‌هایی کردند اما ماموران راضی نشدند و من را به سمت ماشین پلیس فرستادند تا به بازداشتگاه منتقل کنند اما این مسئله با پادرمیانی رییس حراست اداره ورزش و جوانان استان منتفی شد و من را به اتاق حراست استادیوم منتقل کردند. از آنها خواستم تا اجازه حضور من در کنفرانس خبری را بدهند. چون همه دیده بودند من دستگیر شده بودم گفتم عدم حضور من در نشست خبری تبعات خواهد داشت.

 

او در خصوص این موضوع که چرا یک فرد با لباس ورزشی با او درگیر شده گفت: با فرمانده زمین که صحبت کردم همین مساله را گفتم؛ چطور می‌شود ما باید کارت به گردنمان باشد، کاور بپوشیم و هزار علامت و نشانه داشته باشیم اما یک نفر با لباس ورزشی می‌تواند از راه برسد و فحاشی کند؟ طبیعتا این حق برای ما هم محفوظ است که بدانیم طرف حساب ما کیست؟ من از کجا باید بفهمم کسی که کنار زمین جلوی من را گرفته توپ جمع کن است یا تدارکات یا مامور نیروی انتظامی؟

 

حکم آبادی با انتقاد از این شرایط گفت: متاسفانه این مسئله نشأت گرفته از نبود تخصص کافی در مسئولان برقراری امنیت است وگرنه با توجه به سمت ثبت شده بر روی آی دی کارت من، از نظر قانون تفاوتی میان من و رضا عنایتی و مربی و مدیر تیم نیست؛ همه عضو کادر فنی هستیم. اگر پلیس می‌تواند من را دستگیر کند و از روی نیمکت به سمت بازداشتگاه ببرد پس با عنایتی هم می‌تواند این کار را بکند! کسی که با من صحبت می‌کرد آنقدر بی‌اطلاع بود که توقع داشت من روی نیمکت کاور بپوشم، یک ساعت طول کشید تا توضیح دادم کسی که باید کاور بپوشد عکاس و خبرنگار است، نه کادر فنی.

 

 

وی اضافه کرد: به آن آقا هم توضیح دادم که فقط یک نفر می‌تواند با من صحبت کند آن هم داور مسابقه یا داور چهارم است، اما متاسفانه دوستان بی‌اطلاع هستند چرا که از همان ماموری که برای بازداشت یک دزد یا یک قاتل استفاده می شود بدون هیچ توجیهی در استادیوم هم برای برقراری نظم استفاده می شود که به همین علت چنین اتفاقاتی رخ می دهد.

 

مدیر رسانه‌ای سیاه‌جامگان افزود: همه ما اشتباه داریم، قطعا رفتن من به پشت دروازه اشتباه بوده؛ اما در آن لحظه چاره دیگری نبود، اما شما ببینید نزدیک به پنج جلسه هماهنگی پیش از دیدار پرسپولیس برگزار کردیم اما بازهم ۳۰دقیقه مانده به بازی با ضعف مسئولان برقراری نظم، تماشاگران پرسپولیس در جایگاه سیاه‌جامگانی‌ها حاضر شدند و تشنج به وجود آمد.

 

حکم‌آبادی گفت: در پایان مسابقه دوستان نیروی انتظامی در حال گرفتن عکس یادگاری سلفی با برانکو و افشین پیروانی بودند که رئیس هیات فوتبال به آن ها تذکر داد. این  در حالی است که شب قبل در جلسه هماهنگی که با حضور مسئولان دو تیم انجام شد یکی از مسئولان آن‌ها تاکید کرد که هیچ کس از افرادی که کنار زمین هستند حق گرفتن عکس سلفی ندارند. آن وقت همکاران خودشان به همین راحتی خلاف چیزی که تصمیم گرفته شده عمل می کنند و کسی نباید اعتراضی کند.

 

وی در پایان گفت: در تمام ایران مسئولیت کنترل تماشاگران، با ماموران نیروی انتظامی است اما فقط در مشهد چنین اتفاقاتی می‌افتد. من امیدوارم که با برگزاری جلسه بین مسئولان ماموران یگان و نیروی انتظامی بیشتر توجیه شوند تا این مشکلات برطرف شود.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲۳ دی, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو