زمان انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۶ -

ذوب و استقلال بالاتر از پرسپولیس

با گذشت چهار هفته از نیم فصل دوم رقابت های لیگ برتر ، جدول رده بندی تغییراتی را در همین مدت خود دیده است و شاید روند تغییرات چهره جدول را در هفته های آینده تغییر بدهد.

سرای نور؛دوربرگشت رقابت های لیگ برتر به پنجمین هفته خود قدم می گذارد. نیم فصل دوم اصولا شباهت زیادی به دور آخر رقابت های دو استقامت دارد. این درست است که امتیازات نیم فصل اول تعیین کننده هستند اما آن تیم هایی که در بازی های سخت و فشرده نیم فصل دوم توان بیشتری داشته باشند در نهایت می توانند سرنوشت بهتری در جدول داشته باشند. در هفدهمین دوره از رقابت های لیگ برتر برخی از تیم های مدعی در نیم فصل اول نتوانستند نتایج خوبی بگیرند. تنها پرسپولیس مدافع عنوان قهرمانی که اکنون با فاصله امتیازی مناسب خودش را شانس اول قهرمانی می داند از همان ابتدا تکلیفش را مشخص کرده بود. اما سپاهان ، استقلال، تراکتورسازی و ذوب آهن در نتیجه گیری عملکرد ضعیفی داشتند. پارس جنوبی ، فولاد و پیکان اما از این فرصت استفاده کرده و رده های بالای جدول را گرفتند. در نیم فصل دوم اما تیم های مدعی از خواب بیدار شدند ، استقلال و ذوب آهن با قدرت شروع کردند. سپاهان و تراکتور ولی به نتایج ضعیف ادامه دادند و احتمالا حضور در میان سهمیه های لیگ قهرمانان فصل بعد را از دست خواهند داد هرچند در نیم فصل دوم هر بازی می تواند سرنوشت ساز باشد.

بهترین ها

ذوب آهن با کسب ۱۰ امتیاز از چهار بازی بهترین تیم نیم فصل دوم است. پرسپولیس و استقلال هرکدام با ۸ امتیازی که گرفته اند تیم های بعدی هستند اما استقلال با ۸ گل زده و یک گل خورده در جدول نیم فصل دوم از پرسپولیس که ۴ گل زده و یک گل هم خورده بالاتر قرار خواهد گرفت.

بدترین ها

تیم های پارس جنوبی ، پیکان و استقلال خوزستان با کسب سه امتیاز از چهار بازی بدترین تیم های نیم فصل دوم بوده اند. پارس جنوبی در پایان نیم فصل تیم دوم جدول بود و اکنون در رتبه سوم قرار دارد و پیکان که نیم فصل را در رده چهارم به پایان برده بود اکنون ششم است. استقلال خوزستان نیز از رتبه سیزدهم به چهاردهم سقوط کرده است.

پیشرفت کننده ها

بهترین پیشرفت را ذوب آهن داشته است که از رتبه نهم در پایان نیم فصل خودش را به رده چهارم رسانده و ۵ پله صعود کرده است. دومین تیم از این نظر استقلال است که در رتبه هفتم نیم فصل را تمام کرد و اکنون در رده پنجم است. در این بین نباید فراموش کرد که پرسپولیس فاصله هفت امتیازی اش با پارس جنوبی در پایان نیم فصل را اکنون به فاصله یازده امتیازی با فولاد تیم دوم جدول رسانده است. نفت تهران از رتبه چهاردهم به سیزدهم و فولاد خوزستان از رتبه سوم به دوم با یک رده صعود در میان پیشرفت کننده های نیم فصل دوم هستند.

پسرفت کننده ها

صنعت نفت آبادان با سقوط سه پله ای از رتبه ششم به نهم جدول بیشترین پسرفت را در نیم فصل دوم داشته است. این تیم تنها چهار امتیاز در چهار بازی نیم فصل دوم کسب کرده است. سایپا  به پنجم و پیکان از رتبه چهارم به ششم دو پله سقوط کرده اند. استقلال خوزستان و پارس جنوبی با یک پله سقوط در نیم فصل دوم پسرفت کننده های بعدی هستند.

ثابت ها

پرسپولیس کماکان همچون نیم فصل اول در صدر جدول رده بندی است. گسترش فولاد(۸) ، پدیده(۱۰) ، تراکتور(۱۱)،سپاهان(۱۲)، سپیدرود(۱۵) و سیاه جامگان(۱۶) تیم هایی هستند که در همان رتبه ای که در پایان نیم فصل بودند هنوز حضور دارند.

 

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲۵ دی, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو