زمان انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۶ -

دنیزلی گزینه مناسبی برای تراکتورسازی است؟

سران تراکتورسازی برای جانشینی یحیی گل محمدی در نیمکت رهبری این تیم بحران زده نام دو مربی را بر زبان آوردند که یکی از آنها چهره ای شناخته شده از ترکیه است.

سرای نور؛مصطفی دنیزلی پیرمرد ۶۸ ساله ترکیه ای گزینه اول تراکتورسازان برای جانشینی یحیی گل محمدی است. کسی که با آجورلو اولین تجربه مربیگری خود در فوتبال ایران را روی نیمکت رهبری پاس تهران گذراند و با این تیم هم در لیگ قهرمانان آسیا هم در لیگ برتر تا آستانه کسب نتایج فوق العاده پیش رفت اما در گام آخر کم آورد.

دنیزلی از آن دست مربیان سرشناس و محبوب فوتبال ترکیه است که رکوردهای خارق العاده ای از خود برجا گذاشته و جزو سه مربی قلمداد می شود که سابقه هدایت سه تیم مطرح استانبول که دشمنانی دیرینه و قدیمی هستند را نیز در کارنامه اش دارد. پیرمرد ترکیه ای که در حال حاضر به عنوان مفسر و کارشناس فوتبال با شبکه های تلویزیونی ترکیه از جمله TRT و NTV همکاری می کند از آن دست مربیان گران قیمت این کشور است که هیچ گاه حاضر به امضای قرارداد با ارقام پایین تر از میلیون دلار و یورو نرفته است.

آخرین سمتی که دنیزلی برعهده داشت هدایت گالاتاسرای در فصل ۲۰۱۶-۲۰۱۵ بود که با این تیم نتوانست به عنوان در خوری برسد و بالاجبار نیمکت رهبری تیم محبوب استانبول را ترک کرد و یک سال گذشته را به استراحت پرداخت و بیشتر وقت خود را صرف تحلیل بازی های باشگاهی در برنامه های تلویزیونی کرد. قبل از این سمت دنیزلی در قراردادی پر سرو صدا راهی آذربایجان شد و با رقمی عجیب و ۴٫۸ میلیون دلاری هدایت خزرلنکران را برعهده گرفت که این انتقال برای ماه ها نام او را بر سر زبان ها و اخبار قرار داد.

 

اگر بخواهیم فلاش بکی به گذشته داشته و نحوه حضور دنیزلی در ایران داشته باشیم باید به فصل ۲۰۰۵-۲۰۰۴(۸۵-۸۴) لیگ برتر اشاره کنیم که آجورلو مدیرعامل وقت پاس تهران با قراردادی دو ساله این مربی را به خدمت گرفت و دنیزلی توانست با پاس نتایج فوق العاده ای در لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا کسب کند.

بعد از جدایی از پاس نوبت به پرسپولیسی ها رسید تا برای فرار از شرایط بحرانی به سراغ پیرمرد ترکیه ای بروند و او را برای اولین بار روی نیمکت خود بنشانند. فصلی که چندان پایان خوشی برای این مربی نداشت اما خاطرات زیادی از او در ذهن پرسپولیسی ها به ثبت رساند تا چهار سال بعد باز هم سراغ او بروند و سکان هدایت خود را به این مربی سرشناس ترکیه ای بسپارند تا خاطره کامبک شیرین در دربی تهران برابر استقلال را با هت تریک ایمون زاید برجا بگذارد.

حالا با گذشت نزدیک به شش سال از آخرین حضور مصطفی دنیزلی در فوتبال ایران یک بار دیگر مصطفی آجورلو نام او را در صدر کاندیداهای مدنظرش برای جانشینی یحیی گل محمدی قرار داده است و از یکی دو هفته قبل مذاکرات به صورت محرمانه با او استارت خورد. در این بین اما رقم درخواستی این مربی به بزرگترین مانع برای معرفی او به عنوان سرمربی جدید تبدیل شده چون تا آن جا که شنیده شده دنیزلی با وجود استقبال از مربیگری در تراکتورسازی رقمی میلیون دلاری برای یک و نیم فصل حضور در تبریز طلب کرده است. درخواستی که مورد موافقت باشگاه ایرانی قرار نگرفته و آنها روی قراردادی تا پایان فصل به ارزش تقریبی ۴۰۰ هزار دلار پافشاری می کنند.

 

رقمی که باعث شد تا اعضای هیات مدیره باشگاه در نشست اخیر خود با شنیدن آن کمی از مواضع خود در قبال همکاری با این مربی صاحب نام اما پابه سن گذاشته کمی عقب نشینی کنند و نام آلکساندر نوری را نیز مطرح کنند ، کسی که حضورش در نیمکت تیمی مثل تراکتورسازی با استقبال گسترده رسانه های ایرانی روبرو شد چون شخصیتی کاریزماتیک و جذاب محسوب می شود که با ورود احتمالی خود به لیگ برتر بر وجه مثبت این تورنمنت خواهد افزود گرچه جلب نظر مساعد او چندان آسان نخواهد بود.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲۵ دی, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو