زمان انتشار: ۸ خرداد ۱۳۹۵ -

۲ هزار واحد مسکن مهر فاقد متقاضی در لرستان واگذار می شود

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان گفت : ۲ هزار و ۳۱۴ واحد مسکن مهر فاقد متقاضی در لرستان وجود دارد که واگذار می شوند.

به گزارش سرای نور؛ شهرام ملکی عصر شنبه در جلسه شورای مسکن استان به آخرین اقدامات صورت گرفته برای تعیین تکلیف واحدهای مسکن مهر اشاره کرد و اظهار داشت: از مجموع واحدهای مسکن مهر لرستان تعداد ۱۰ هزار و ۷۱۳ واحد باقی مانده است.

وی افزود: از تعداد واحدهای باقیمانده مسکن مهر در لرستان هشت هزار و ۷۰۰ واحد جزء پروژه های هستند که سازنده داشته و مشغول به فعالیت هستند.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان به وجود دو هزار و ۳۱۴ واحد فاقد متقاضی در استان اشاره کرد و گفت: از این تعداد هزار و ۶۵۶ واحد مربوط به خرم آباد، ۱۸۳ واحد مربوط به پلدختر و ۴۷۵ واحد مربوط به الیگودرز است.

ملکی اضافه کرد: از واحدهای دارای مشکل مسکن مهر استان ۵۹۸ واحد بصورت تعاونی و هزار و ۶۵۶ واحد بصورت سه جانبه هستند.

وی میزان پیشرفت فیزیکی واحدهای فاقد متقاضی شهرستان را بین ۵۰ تا ۶۰ درصد برشمرد و بیان داشت: با اعلام مصوبه هیئت دولت مبنی بر حذف شرایط مسکن مهر از فردا اعلام خواهیم کرد هرکس متقاضی خرید واحدهای بدون متقاضی این شهرستان است نسبت به خرید این واحدها اقدام کند.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان یادآور شد: تاکنون ۶۴۶ واحد مسکن مهر  بصورت تعاونی در شهرستان پلدختر ساخته شده است.

ملکی میزان پیشرفت فیزیکی واحدهای فاقد متقاضی شهرستان الیگودرز را ۵۰ درصد برشمرد و گفت: فراخوان فروش این واحدها در این شهرستان نیز از فردا بصورت نصب بنر و اطلاع رسانی از طریق صدا و سیما ابلاغ خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه از هزار و ۶۵۶ واحد فاقد متقاضی شهرستان خرم آباد تعداد ۴۶۴ واحد بصورت خودمالک درآمده است، افزود: مطابق توافق با سازنده جدید زمین این واحدها را با قیمت کارشناسی به خودمالکین داده که نحوه پرداخت آن بصورت ۱۰ درصد نقد و مابقی در اقساط پنج ساله است.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان اضافه کرد: قرار است سازنده این واحدها تا بهمن ماه امسال این ۴۶۴ واحد را تا بهمن ماه آماده بهره برداری کنند.

ملکی با اشاره به اینکه از تعداد واحدهای فاقد متقاضی در خرم آباد ۵۹۸ واحد مربوط به تعاونی آموزش و پرورش و ارتش است، عنوان کرد: تعاونی آموزش و پرورش از فردا میتواند از بین کارکنان آموزش و پرورش پذیرش متقاضی برای این واحدها داشته باشد.

وی گفت: ۲۱۶ واحد فاقد متقاضی دیگر در خرم آباد مطابق توافق با کمیته امداد استان قرار است توسط این سازمان برای تخصیص به مدد جویان ساخته شود.

ملکی ادامه داد: برای واگذاری ۳۰۲ واحد فاقد متقاضی دیگر در شهرستان خرم آباد قرار است دانشگاه علوم پزشکی و دانشگاه لرستان از پرسنل خود بخواهند در صورت نیاز نسبت به خرید این واحدها اقدام کنند.

منبع:مهر

زمان انتشار: ۸ خرداد, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو