زمان انتشار: ۸ خرداد ۱۳۹۵ -

بی‌توجهی به زندانی چرخه جرم را تشدید می‌کند

مدیرکل زندان‌های استان اردبیل گفت: بی‌توجهی به زندانی و نادیده گرفتن نیازهای وی چرخه جرم را در جامعه تشدید می‌کند.

به گزارش سرای نور؛ مراد فتحی بعدازظهر شنبه در مجمع عمومی سالیانه انجمن حمایت از زندانیان اردبیل تصریح کرد: نادیده گرفتن نیاز زندانی موجب می‌شود چرخه جرم تشدید شده و خود وی و خانواده او در معرض آسیب قرار گیرد.

وی افزود: بسیاری از خانواده‌های زندانیان به دلیل نگرش منفی جامعه نیازهای خود را پنهان نگاه می‌دارند و این در حالی است که این خانواده‌ها هر چند جرمی مرتکب نشدند، به لحاظ مالی و اجتماعی در وضعیت متزلزلی هستند.

مدیرکل زندان‌های استان تلاش انجمن حمایت از زندانیان را در راستای تأمین بخشی از نیاز خانواده‌های زندانیان دانست و متذکر شد: نیاز خانواده‌ها به حدی زیاد است که لازم است سایر دستگاه‌ها پای کار آمده و خیرین مشارکت داشته باشند.

فتحی به برگزاری جشن نسیم مهر در شهرستان‌های خلخال، پارس‌آباد و مشگین شهر با هدف حمایت از خانواده‌های زندانیان اشاره کرد و افزود: این جشن‌ها در سایر شهرهای استان نیز برگزار می‌شود تا گوشه‌ای از نیاز خانواده‌های زندانی تأمین شود.

در این مراسم مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان استان اردبیل نیز با اشاره به اجرای طرح‌های مختلف جهت بهبود وضعیت خانواده‌های زندانیان تصریح کرد: در همین راستا ۱۱ هکتار زمین برای ایجاد مرکز رفاهی پیش بینی شده است.

محمدرضا قائمیان به ساخت آزمایشگاه رانندگی و پارکینگ خودروهای توقیفی اشاره کرد و افزود: درعین‌حال ساختمان فعلی انجمن نیز به کاربری تجاری، تغییر کرده است.

وی از جمله فعالیت سال گذشته این انجمن را به کار گیری ظرفیت زندانیان در مشاغل مختلف عنوان و اضافه کرد: از جمله ۲۶ نفر از مددجویان در طرح بهسازی مبلمان شهری شهرداری منطقه یک و دو اردبیل مشارکت کردند.

مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان استان توزیع بسته‌های غذایی و اجرای برنامه‌های مختلف را از دیگر اقدامات حمایتی از خانواده‌های زندانیان عنوان کرد.

منبع:مهر

زمان انتشار: ۸ خرداد, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو