زمان انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۶ -

برجام به هیچ وجه بازنگری نخواهد شد

مشاور امور بین الملل رهبر معظم انقلاب گفت: برجام به هیچ وجه قابل بازنگری نیست و هر آنچه مورد توافق ۷ کشور بوده باید همان اجرا شود.

به گزارش سرای نور؛ به نقل از صدا و سیما؛ علی اکبر ولایتی در دیدار با حموده یوسف صباغ رئیس مجلس سوریه افزود: برجام نه تکرار خواهد شد و نه چیزی به آن اضافه می‌شود و ادعاهای اخیر رئیس جمهور آمریکا مورد قبول ما نیست.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: یکی از ادعاهای ناحق که مطرح می‌شود، این است که ما دفاع موشکی نداشته باشیم که ترامپ رئیس جمهور آمریکا با این صحبت‌ها پای خود را از گلیمش درازتر می‌کند.

ولایتی افزود: آمریکایی‌ها به اهدافشان در یمن، سوریه و عراق نرسیدند و عمر حضور آن‌ها در منطقه پایان یافته است.

مشاور امور بین الملل رهبر معظم انقلاب گفت: ما هرگز به هیچ بیگانه‌ای اجازه نخواهیم داد از مراکز حساس دفاعی ما بازدید کند.

ایران روابط خوبی با کشورهای مسلمان دارد

مشاور امور بین الملل رهبر معظم انقلاب گفت: مشارکت کشورهای اسلامی در اجلاس مجالس کشورهای اسلامی به میزبانی تهران حکایت از روابط خوب ایران با کشورهای مسلمان دارد.

ولایتی با اشاره به برگزاری اجلاس رؤسای پارلمانی کشورهای اسلامی افزود: حضور هیأت بلند مرتبه پارلمانی سوریه که ویژگی خاصی دارند در این اجلاس مهم است، دو کشور ایران و سوریه در جنگ، صلح و موضوعات مختلف در مقابل بیگانگان ایستادند و با کمک کشورهای عضو جبهه مقاومت توانستند در برابر دشمنان منطقه و کشورهای عربی ایستادگی کنند.

وی گفت: امروز آمریکایی‌ها می‌گویند، ایران نباید در منطقه نقش مؤثری داشته باشد و این سخن واکنش آن‌ها به شکست هایشان در عراق و سوریه است.

ولایتی افزود: مردم ایران و سوریه با ایستادگی در برابر دشمنان مشترک توانستند دشمن را به شکست وادارند؛ توطئه‌های دشمنان در این کشورها خنثی شد، آمریکایی‌ها در تجزیه عراق و ایجاد استقلال کردستان شکست خوردند.

وی گفت: در چنین شرایطی ادعا می‌کنند که ایران نباید در منطقه حضور مؤثری داشته باشد، ما و سایر کشورهای منطقه به علت حضور در منطقه حق خود می‌دانیم که در امور منطقه حضور فعالی داشته باشیم، این اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها هستند که حقی برای حضور در امور منطقه ندارند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: جمهوری اسلامی ایران به تعهدات خود در برجام عمل کرده است، اما طرف مقابل اینگونه عمل نمی‌کند، بندها و بخش‌هایی را برطرف می‌کند، اما از طرف دیگر تحریم‌های جدیدی را اضافه می‌کند.

همچنین حموده یوسف صباغ رئیس مجلس سوریه نیز در این نشست با اشاره به حضور در اجلاس پارلمانی و دیدارهای خود در ایران نیز گفت: مهمترین دیدار ما در این اجلاس با رهبر ایران امام خامنه‌ای بود که در این دیدار ایشان سخنان عمیق و دقیقی را نسبت به مسائل مختلف منطقه مطرح کردند، روشن‌ترین خطوط و مسائل در خصوص جهان اسلام از سوی ایشان مطرح شد.

وی افزود: تشکیل کنفرانس بین المجالس در تهران نشانگر موفقیت سیاست جمهوری اسلامی ایران در جذب گروه‌ها و برادرهای مسلمان است که توانسته است آن‌ها را در زیر یک سقف در کنار هم قرار دهد.

رئیس مجلس سوریه گفت: اتحاد جهان اسلام کشورهای اسلامی را در برابر توطئه‌های دشمن قوی می‌کند و به طور قطع ما با اتحاد همدیگر می‌توانیم این توطئه‌ها را خنثی کنیم، هماهنگی بین ما و برادرانمان در ایران در تمام سطوح ادامه دارد، ما توانستیم با کمک کشور برادرمان ایران در مقابل توطئه‌های تروریستی بایستیم و آن‌ها را شکست دهیم، ایران از ابتدای این دوران در کنار سوریه قرار گرفت و امروز می‌بینیم این گروه‌های تروریستی در شرف نابودی و زوال هستند که این موضوع به علت همبستگی و اتحاد ما رقم خورد.

منبع:مهر

زمان انتشار: ۲۷ دی, ۱۳۹۶

  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو