زمان انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۶ -

مراکش صعود کرد، ایران سقوط

اولین رنکینگ فدراسیون جهانی فوتبال در سال میلادی جدید با دو پله سقوط برای تیم ملی ایران توام بود.

سرای نور؛

فدراسیون جهانی فوتبال امروز اولین رنکینگ سال ۲۰۱۸ میلادی در ماه ژانویه را منتشر کرد که طی آن تیم ملی ایران با دو پله سقوط نسبت به آخرین رنکینگ در سال ۲۰۱۷ در جایگاه سی و چهارم ایستاد.

شاگردان کارلوس کی روش در رنکینگ امروز فیفا با ۷۹۷ امتیاز و یک امتیاز کمتر نسبت به آخرین رنکینگ با دو پله سقوط در جایگاه سی و چهارم دنیا ایستادند تا بالاتر از اوکراین و استرالیا و پایین تر از اسکاتلند بایستند.

 

در این رنکینگ و در بین ده تیم برتر دنیا هیچ تغییری به نسبت سال گذشته میلادی رقم نخورد تا دو رقیب اصلی ایران در جام جهانی همچنان جایگاه سوم و ششم را به خود اختصاص بدهند. پرتغال با ۱۳۵۸ امتیاز بعد از آلمان و برزیل جایگاه سوم را به خود اختصاص داد، ضمن این که اسپانیا نیز با ۱۲۳۱ امتیاز همچنان جایگاه ششمی خود را تثبیت کرد.

 

اما مراکش دیگر حریف ایران در جام جهانی با ۷۴۸ امتیاز و یک پله صعود نسبت به ماه قبل در جایگاه سی و نهم ایستاد تا شاگردان برنارد هروه فرانسوی مزد بازی های خوب اخیر خود را در این رده بندی بگیرند. مراکش اولین حریف ایران در جام جهانی محسوب می شود که در حال حاضر با توجه به بازی های جام ملت های آفریقا ممکن است با پیشرفت بیشتری در رده بندی ماه آتی فیفا روبرو شود.

 

اما در میان کشورهای آسیایی صدرنشینی و یکه تازی ایران دست نخورده باقی ماند، گرچه استرالیا با پیشرفت دو پله ای به نزدیک ترین جایگاه پشت سر ملی پوشان رسید تا تهدید بزرگی برای یکه تازی ایران قلمداد شود. کانگوروها با ۷۶۳ امتیاز حالا تنها دو پله با ایران فاصله دارند و ایستادن در جایگاه سی و ششم می تواند زنگ خطر را برای تیم ملی به صدا در آورد.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲۸ دی, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو