زمان انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۶ -

طرح جدید ترافیک تصویب شد / عدم حذف طرح سالیانه

شورای حمل و نقل و ترافیک شهر تهران، طرح جدید ترافیک برای سال ۱۳۹۷ را تصویب کرد؛ این در حالی است که شورای اسلامی شهر تهران نسبت به نحوه اجرا و نرخ عوارض تصمیم خواهد گرفت.

به گزارش سرای نور؛ به دنبال برخی سئوالات و ابهامات به وجود آمده در خصوص طرح ترافیک سال ۱۳۹۷ به اطلاع عموم شهروندان می‌رساند که شورای حمل و نقل و ترافیک شهر تهران با بررسی همه جوانب طرح به اتفاق آراء، طرح جدید ترافیک برای سال ۱۳۹۷ را تصویب کرده و بدین ترتیب گام مهمی در مسیر تصویب این طرح در مراجع قانونی برداشته شده است.

همزمان شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش نیز با بررسی لایحه پیشنهادی – که یک فوریت آن روز یکشنبه ۲۴ دی‌ماه ۱۳۹۶ در صحن شورای شهر به تصویب رسید– نسبت به تعیین نحوه اجرا و نرخ عوارض تصمیم خواهد گرفت.

بر اساس طرح تصویب‌شده، با هدف کاهش ترافیک در محدوده طرح ترافیک، تغییرات مهمی در نحوه صدور مجوزها و جنبه‌های اجرایی طرح ایجاد شده است.

در سال ۱۳۹۷ صدور مجوز برای خودرو تنها به معنای اجازه ورود بوده و عوارض قابل پرداخت برای همه خودروها بر اساس زمان تردد و میزان آلایندگی خواهد بود که جزییات آن در لایحه پیشنهادی به شورای شهر مشخص شده و هم‌اکنون در حال طی فرآیند تصویب است.

در سال ۱۳۹۷ با هدف کاهش ترافیک در محدوده طرح، سقف تعداد مجوزهای قابل صدور از ۱۲۹ هزار و ۳۵۰  فقره تعیین‌شده برای سال ۱۳۹۶ به میزان ۲۶ هزار و ۳۵۰ عدد کاهش خواهد یافت و بدین ترتیب در هر روز حداکثر ۱۰۳ هزار خودرو اجازه خواهند یافت در محدوده طرح ترافیک وارد شوند.

از این رقم، سقف تعداد مجوز قابل اعطاء به اشخاص حقیقی و حقوقی که شغل آنان به نحوی است که لازم است در تمام روزهای سال اجازه تردد در محدوده را داشته باشند، با کاهش حدود ۴۰ درصدی به ۶۳ هزار خودرو کاهش یافته و تعداد مجوزهای روزانه قابل صدور برای عموم مردم با افزایش صددرصدی به ۴۰ هزار عدد افزایش خواهد یافت.

در سال ۱۳۹۷ علاوه بر روزهای جمعه و تعطیل، در روزهای پنجشنبه هم طرح ترافیک اجرا نخواهد شد و زمان اجرای طرح در روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۶:۳۰ الی ۱۹ خواهد بود. همچنین برای رفاه حال ساکنان داخل محدوده طرح، این شهروندان مجاز خواهند بود صبح‌ها تا قبل از ساعت ۸:۳۰ صبح از محدوده خارج شوند و بعدازظهرها بعد از ساعت ۱۷ به منازل خود بازگردند.

سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با صدور اطلاعیه‌ای ضمن تقدیر از همکاری وزارت کشور، استانداری و پلیس راهور در مسیر اصلاح و تصویب این طرح، کماکان از عموم کارشناسان، متخصصان و اصحاب رسانه‌ها می‌خواهد که با نقدها و نظرات خود، شهرداری را در رفع اشکالات اجرایی و بهبود زمینه‌ها برای اجرای هرچه بهتر این طرح یاری کنند.   پس از تصویب نحوه اجرا و نرخ عوارض توسط شورای اسلامی شهر تهران، جزییات کامل موضوع به استحضار عموم مردم تهران خواهد رسید.

منبع:مهر

زمان انتشار: ۲۸ دی, ۱۳۹۶

  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو