زمان انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۶ -

انتقال سفارت آمریکا به قدس تا سال ۲۰۱۹ به انجام می‌رسد

یک رسانه صهیونیستی به نقل از مقامات آمریکائی اعلام کرد که واشنگتن در نظر دارد تا سال ۲۰۱۹ سفارتخانه خود را از تل آویو به قدس منتقل نماید.

به گزارش سرای نور؛ به نقل از رسانه صهیونیستی تایمز آو اسرائیل، مقامات آمریکائی اعلام کرند که واشنگتن در نظر دارد تا سال ۲۰۱۹ میلادی سفارتخانه  این کشور را از تل آویو به قدس منتقل نماید.

استناد این رسانه صهیونیستی به گزارش های مندرج در روزنامه های آمریکائی وال استریت ژورنال و نیویورک تایمز در این باره است.

به گزارش تایمز آو اسرائیل، واشنگتن در صدد است با هدف تسریع در این اقدام، به جای احداث ساختمان جدیدی برای سفارتخانه خود در قدس، یکی از ساختمان‌های کنونی متعلق به فعالیت های به اصطلاح کنسولی کنونی در غرب بیت المقدس واقع در منطقه «آرنونا» (Arnona) را به مکان جدید سفارتخانه آمریکا تبدیل کند.

در حالیکه «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی چهارشنبه گذشته ادعا کرده بود که بود که انتقال سفارتخانه مذکور از همین امروز آغاز شده و تنها یک سال طول می‌کشد؛ «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا دیروز اعلام کرد که تاریخ انتقال سفارت این کشور طی یک سال آینده نخواهد بود!

شایان ذکر است، مجمع عمومی سازمان ملل ۲۱ دسامبر سال جاری میلادی با ۱۲۸ رأی موافق، ۹ رأی مخالف و ۳۵ رأی ممتنع، پیش‌نویس قطعنامه مربوط به وضعیت قدس را علیه اقدام یکجانبه ترامپ به تصویب رساند.

کشورهای مخالف با این قطعنامه، آمریکا، گواتمالا، هندوراس، جزایر مارشال، میکرونزی، نائورو، پالائو، توگو و رژیم صهیونیستی بودند.

گفتنی است دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا نیز ۶ دسامبر سال جاری میلادی (۱۵ آذر ماه) اعلام کرده بود که قصد دارد سفارت آمریکا را به بیت المقدس منتقل کند و آن را به عنوان پایتخت رژیم جعلی صهیونیستی معرفی کند.

منبع:مهر

زمان انتشار: ۲۹ دی, ۱۳۹۶

  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو