زمان انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۶ -

فرهادی: در همه ورزشگاه‌ها گل زده بودم جز آزادی

مدت‌ها بود از اسماعیل فرهادی خبری نبود. خیلی‌ها فکر می‌کردند فوتبال او تمام شده و به گونه‌ای بی‌سر و صدا کنار رفته تا وارد عرصه مربیگری شود تا اینکه فیروز کریمی با حضور در گسترش از او دعوت کرد به این تیم اضافه شود.

سرای نور؛و به نقل از ایران ورزشی ، در ابتدا خیلی‌ها از این انتخاب، انتقاد کردند اما اسماعیل فرهادی با عملکرد خوبی که داشت، نشان داد هنوز تمام نشده و می‌تواند مثل سابق بازیکن خطرناکی برای حریفان باشد. فرهادی که در بازی با پرسپولیس یک گل زیبا زد، در مورد این بازی، اتفاقات آن، گلی که زد و … صحبت‌های جالبی دارد.

 

به نظر می‌رسد از اینکه در بازی مقابل پرسپولیس در دقایق پایانی گل خوردید و بازی به تساوی کشیده شد، ناراحت هستید…

بله، آن موقع گل خوردن خیلی سخت است. آن هم در بازی مهم و حساسی که مقابل پرسپولیس داشتیم. البته از اینکه توانستیم یک امتیاز بگیریم، راضی هستیم.

ظاهرا برای تساوی و کسب یک امتیاز به تهران آمده بودید و به خاطر همین بازی تدافعی انجام دادید.

واقعا اینطور نبود. قبل از بازی آقای کریمی حرف‌هایی زدند که کاملا عکس این مساله بود. آقافیروز به ما گفته بود باید یک بازی خوب و هجومی انجام دهیم و مثل تیم‌های دیگر نباشیم که فقط دفاع می‌کنند اما بازی مقابل پرسپولیس باعث شد به لاک دفاعی برویم. از موقعی که گل زدیم هم فشار پرسپولیس بیشتر شد و مجبور شدیم عقب برویم تا از گل‌مان حفاظت کنیم. در کل، هم ما موقعیت داشتیم و هم پرسپولیس. البته مالکیت توپ بیشتر از آن پرسپولیس بود که همین مساله باعث شد عقب بنشینیم.

درست است که گسترش فولاد هم موقعیت داشت اما به نظر می‌رسد این موقعیت‌ها در برابر فرصت‌های پرسپولیس مثلا یک در برابر ۲۰ بود.

نه، این تعداد نبود. در نیمه اول ما یک موقعیت خوب توسط نریمان‌جهان داشتیم که بیرانوند خیلی خوب واکنش نشان داد. در ریباند هم صاحب موقعیت خوبی شدیم که گل نشد. بعد از آن هم احمدرضا زنده‌روح یک فرصت خیلی خوب داشت که از کنار دروازه به بیرون رفت.

شوت زنده‌روح آنقدر با چارچوب دروازه پرسپولیس فاصله داشت که حتی بیرانوند واکنشی نداشت…

ما در صحنه‌ای که دیدیم فاصله کم بود. به هر حال شاید فاصله زیاد باشد اما موقعیت خوبی بود. در نیمه دوم هم ۲ موقعیت خیلی خوب داشتیم که تک به تک هم بود. اگر یکی از این تک به تک‌ها نیمه اول اتفاق می‌افتاد کار تمام بود. به هر حال در نیمه دوم از نظر بدنی یکسری مشکلات برای پیمان بابایی افتاد که نتوانستیم از سرعت بالای او استفاده کنیم. در کل موقعیت‌های پرسپولیسی‌ها زیاد بود و آنها خیلی توپ روی دروازه ما آوردند اما ما هم موقعیت‌های خوبی داشتیم.

پس معتقدید گسترش فولاد برای انجام بازی هجومی به تهران آمد اما شرایط بازی، اجازه کار نداد…

بله، ما در طول هفته تمرینات خوبی داشتیم که هدف‌مان رسیدن به پیروزی بود. ما می‌گفتیم به تهران می‌رویم تا یک بازی خوب و زیبا انجام دهیم و اصلا به فکر دفاع و کسب یک امتیاز نبودیم. در نیمه اول هم رو به جلو بازی کردیم اما طبیعی بود در نیمه دوم پرسپولیس فشار بیاورد و بعد از گلی که زدیم این مساله بیشتر شد و مجبور بودیم عقب برویم. به هر حال طبیعی است تیمی که جلو می‌افتد در خانه حریف، بعد از گل عقب برود. ما خیلی خوب از گل محافظت کردیم اما ۳۰ ثانیه کم آوردیم و در بدترین دقیقه گل خوردیم.

البته در آن زمان، ۱۰ نفره هم بودید.

بله، وقتی ۱۰ نفره شدیم با آن خط حمله‌ای که پرسپولیس داشت، کار سخت بود. بازی کردن با ۱۱ نفر مقابل پرسپولیس سخت است، چه برسد به ۱۰ نفره بودن.

به هر حال یک گل زیبا زدی. در آن لحظه بازیکنان پرسپولیس به تصور اینکه در موقعیت آفساید قرار داری، ایستادند اما سرعت بالای شما یک گل زیبا برای گسترش فولاد رقم زد.

من پشتم به کمک داور بود و نمی‌دیدم شرایط چطور است. با این حال وقتی صاحب موقعیت شدم گفتم می‌روم می‌زنم، اگر آفساید بود که کارم را کردم اگر هم نه، گلم را زدم.

یعنی خودت هم نمی‌دانستی در آفساید هستی یا نه؟

من جلو بودم و از بازیکنان پشت سرم خبر نداشتم. حرکت خوب موسوی و پاس خوبش را باید با یک ضربه خیلی خوب تمام می‌کردم که این اتفاق افتاد.

بعد از گل هم شادی نکردی…

بله، من قبل از بازی تصمیم گرفته بودم به خاطر حادثه سانچی و احترام به خانواده این عزیزان، خوشحالی نکنم که قسمت بود این اتفاق بیفتد.

 

یعنی حس می‌کردی به پرسپولیس گل می‌زنی؟

من در طول هفته خیلی خوب تمرین کردم و با تمرکز بالایی در تمرینات حاضر می‌شدم. شب قبل از بازی هم تمرکز کردم که گل بزنم. خدا را شکر این اتفاق افتاد و توانستم نخستین گلم را در ورزشگاه آزادی بزنم. از اینکه این طلسم شکسته شد خیلی خوشحالم چون در اکثر ورزشگاه‌ها گل زدم اما در آزادی نتوانسته بودم گل بزنم که لطف خدا شامل حالم شد و در حضور ۳۰ هزار هوادار توانستم این طلسم را بشکنم.

شما مدتی از لیگ برتر دور بودی و با حضور فیروز کریمی به این سطح از رقابت‌ها برگشتی. در مورد این بازگشت صحبت می‌کنی؟

خب من نزدیک ۲ سال از لیگ برتر دور بودم و بعد از اینکه آقای کریمی به گسترش فولاد اضافه شد از من خواست کنار تیم باشم که من هم آمدم. باید تشکر کنم از آقای کریمی به خاطر این فرصتی که به من داد و خدا را شکر می‌کنم که تا الان طوری بازی کردم که هم خودم راضی هستم و هم کادرفنی. من در این مدت توانستم به خوبی تاثیرگذار باشم و تا الان هم پاس گل دادم و هم گل زدم. امیدوارم همین روند ادامه داشته باشد تا جایگاه خوبی به دست بیاوریم و بتوانیم آسیایی شویم.

یعنی امید دارید که گسترش فولاد تبریز این فصل سهمیه آسیا را می‌گیرد؟!

صددرصد. الان به جز پرسپولیس که خودش را جدا کرده، تیم دوم جدول تا تیم هشتم، نهم فاصله زیادی ندارند. ما اگر بتوانیم امتیازات لازم را بگیریم، نگاه‌مان به آسیا است.

وقتی لوکا بوناچیچ از گسترش فولاد رفت، کسی فکر نمی‌کرد این تیم از رده شانزدهم جدول بتواند به نیمه اول آن برسد اما این اتفاق با فیروز کریمی افتاد…

خدا را شکر تغییر و تحولات برای تیم ما مثبت بود. با آمدن آقای کریمی که مربی کاربلد و قوی است و همچنین تغییرات زیادی که به لحاظ بازیکن و به روحی در تیم ایجاد کرد، تاثیرات مثبتی روی گسترش فولاد انجام شد که اگر بتوانیم این روند را ادامه دهیم، نتایج بهتری هم خواهیم گرفت. در حال حاضر بازیکنان با انگیزه زیادی کار و تلاش می‌کنند که امیدواریم نتایج لازم را بگیریم.

هفته آینده بازی سختی مقابل مشکی‌پوشان مشهد دارید، آن بازی را چطور می‌بینید؟

بازی با مشکی‌پوشان واقعا خیلی سخت است اما ما در خانه بازی می‌کنیم که باید از شرایط میزبانی نهایت بهره را داشته باشیم. مشکی‌پوشان خیلی سختکوش هستند که در هفته‌های اخیر هم امتیازات خوبی جمع کرده‌اند اما ما به خاطر اینکه دنبال سهمیه آسیا هستیم باید از همه بازی‌های خانگی نهایت استفاده را ببریم و ۳ امتیازها را جمع کنیم که تلاش می‌کنیم مقابل مشکی‌پوشان هم این اتفاق بیفتد.

قبل از بازی، گفته می‌شد فیروز کریمی قهر کرده و کنار تیم نیست. دلیل آن را می‌دانید؟

نه، خبر خاصی نبود و از قهر هم چیزی نشنیدم. قبل از بازی هم آقای کریمی مثل همیشه در رختکن حضور پیدا کرد و نکات فنی را گفت.

یعنی سرمربی‌تان در اردوی قبل از بازی حضور داشت؟

نمی‌دانم در اردو بود یا نه اما چون خانواده‌شان ساکن کرج هستند شاید به آنجا رفته بود.

عصبانیت زیادی هم در زمان اخراج عزیز معبودی داشت که به نظر می‌رسید کمی بیش از حد است…

وقتی یک بر صفر در خانه حریف جلو هستیم، به هر حال اخراج بازیکن هر سرمربی را عصبانی می‌کند. من فکر می‌کنم آقای اکبریان در تصمیم خود عجله کرد که همین مساله باعث عصبانیت آقای کریمی شد.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۳۰ دی, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو