زمان انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۶ -

نقش محوری مسلمان در بازی با پیکان!

در نبود فرشاد احمدزاده، وحید امیری و بشار رسن، محسن مسلمان کلیدی ترین بازیکن پرسپولیس در دیدار با پیکان خواهد بود.

سرای نور؛مسلمان زیر نظر برانکو ایوانکوویچ به طور کلی متحول شده و نمایش های بی نقص و با ثباتی را ارائه کرده است اما اگر بر اساس آمار بررسی کنیم، او این فصل بهترین سال فوتبالی اش را سپری می کند. مسلمان این فصل پاس گل های فراوانی را ارسال کرده و حتی غیبت طولانی مدت مهدی طارمی نیز تاثیری در عملکرد او نداشته و هافبک خلاق قرمزپوش فوتبال ایران با ۹ پاس گل، آقای پاس گل لیگ هفدهم است.

 

مسلمان پس از دبلِ پاس گلی در ابتدای نیم فصل مقابل فولاد و تراکتورسازی، از ارسال پاس های طلایی همیشگی در سه بازی بعدی ناکام بوده و حتی نتوانسته همچون گذشته مهاجمان تیم را صاحب موقعیت کند.

 

 

او در دیدار با گسترش فولاد تبریز علی رغم تلاش و دوندگی فراوان موفق به انجام کار مثبتی نشد و علاوه بر ناکامی در موقعیت سازی، شوت های کم دقت فراوانی نیز زد. بازیساز قرمزها، وقتی نمی توانست توپ را از لایه های دفاعی حریف بگذراند، اقدام به شوتزنی می کرد که البته این راهی متداول و معمول به حساب می‌آید اما نکته قابل توجه دقت پایینِ مسلمان و دیگر هافبک های پرسپولیس در شوت های از راه دور بود.

 

اتفاق دیگری که شرایط مسلمان را برای بازی بعدی تحت الشعاع قرار می دهد، محرومیت، مصدومیت و فقدان آن ها در بازی با پیکان است. وحید امیری و فرشاد احمدزاده در دیدار با گسترش سه کارته شدند، کمال کامیابی نیا هم که تا چند هفته مصدوم است و بشار رسن هم که فعلا در تیم ملی المپیک عراق حضور دارد و خط هافبک سرخ ها در بازی بعدی را احتمالا مسلمان، نعمتی، ربیع خواه و بازیکنی از بین نوراللهی و علوان زاده تشکیل خواهند داد. اگر برانکو همچون بازی با گسترش از یک هافبک دفاعی استفاده کند، علوان زاده در ترکیب اصلی حضور خواهد یافت و در این شرایط، مسلمان در پست هافبک پشت مهاجم به میدان می رود و با حضور در پست مورد علاقه، می تواند توانایی خود را تمام و کمال نشان دهد.

 

حال او فرصت این را دارد تا در بازی با پیکان، هم جبران مافات نیم فصل را کند و هم تعداد پاس های گلش را افزایش دهد. اما باتوجه به نبود ۴ هافبک، نقش محسن مسلمان از دیگر بازیکنان پررنگ تر خواهد بود.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۳۰ دی, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو