زمان انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۶ -

رفع ابهام از فعالیت قانونی «قهوه خانه های سنتی» فوریتی شد

نمایندگان مجلس یک فوریت طرحی را به تصویب رساندند که در صورت تصویب نهایی آن، قهوه خانه های سنتی می توانند به فعالیت قانونی خود ادامه دهند.

به گزارش سرای نور؛ در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی بررسی دو فوریت استفساریه تبصره یک ماده ۱۳ قانون جامع کنترل و مبارزه ملی با دخانیات در دستور کار صحن علنی مجلس قرار گرفت.

محمدجواد کولیوند نماینده مردم کرج در دفاع از دو فوریت این طرح گفت: ماده ۱۳ قانون جامع کنترل و مبارزه ملی با دخانیات بر ممنوعیت استعمال دخانیات در اماکن اداری تأکید دارد.

وی افزود: با عنایت به اینکه مصرف قلیان در اماکنی به عنوان قهوه خانه مرسوم است، این اماکن تحت نظارت دقیق اتحادیه صنفی بوده و صرفاً اماکن دارای مجوز برای استعمال دخانیات و قلیان مبادرت به این امر می کنند و افراد متقاضی کاملاً آگاهانه وارد این اماکن می شوند.

نماینده مردم کرج با بیان اینکه جمع آوری بدون برنامه قلیان موجب بیکاری جمعیت قابل ملاحظه ای خواهد شد تصریح کرد: اثر سوء دیگر پلمب این اماکن، زیرزمینی شدن مصرف قلیان است.

کولیوند اظهار داشت: این استفساریه جهت رفع ابهام از قانون در خصوص فعالیت قهوه خانه ها، قهوه خانه های سنتی و اتاق های استعمال دخانیات مستقر در فرودگاه ها و پایانه های مسافربری ارائه شده است.

نمایندگان یک فوریت بررسی این استفساریه را به تصویب رساندند. در صورت تصویب نهایی این استفساریه اماکن عمومی مذکور در تبصره یک ماده ۱۳ قانون جامع کنترل و مبارزه ملی با دخانیات شامل قهوه خانه ها و قهوه خانه های سنتی و اتاق های استعمال دخانیات مستقر در فرودگاه ها و پایانه های مسافربری نخواهد شد.

منبع:مهر

زمان انتشار: ۱ بهمن, ۱۳۹۶

  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو