زمان انتشار: ۳ بهمن ۱۳۹۶ -

شکایت پورموسوی و طیبی از مدیران اس.خوزستان (عکس)

رئیس سابق هیئت مدیره باشگاه استقلال خوزستان در پی شکایت سرمربی و کاپیتان سابق این تیم به دادگاه احضار شد.

سرای نور؛

در اواخر فصل گذشته و قبل از سفر تیم استقلال خوزستان به کشور عمان برای انجام بازی لیگ قهرمانان آسیا، بازیکنان و مربیان این تیم دست به اعتصاب زدند و اعلام کردند تا وضعیت باقی مانده مطالبات آن‌ها مشخص نشود، عازم این سفر نمی‌شوند.

 

بازیکنان و مربیان استقلال خوزستان تا آن تاریخ با مساعدت استاندار خوزستان که چندین میلیارد تومان از منابع استانی به این تیم تزریق کرده بود، توانسته بودند بخشی از قراردادهایشان را دریافت کنند، اما می‌خواستند قبل از تمام شدن فصل گذشته، تکلیف سه میلیارد تومان باقی مانده از مبالغ قراردادهایشان مشخص شود.

 

در نهایت مقرر شد که حمید محمودی مدیرعامل شرکت گروه‌ملی به‌عنوان رئیس هیئت مدیره باشگاه استقلال خوزستان یک فقره چک به مبلغ سه میلیارد تومان را بابت باقی مانده مبالغ قراردادهای بازیکنان و مربیان استقلال خوزستان تحویل محمد طیبی کاپیتان وقت این تیم به‌عنوان نماینده بازیکنان بدهد.

 

نقد نشدن چک مذکور در تاریخ تعیین شده باعث شد تا محمد طیبی کاپیتان و سید سیروس پورموسوی سرمربی سابق استقلال خوزستان از طریق مراجع قضائی اقدام به طرح شکایت کنند و در ادامه احضاریه‌ای از سوی دادگاه به‌دست حمید محمودی رئیس سابق هیئت مدیره این باشگاه رسیده تا در وقت تعیین شده در دادگاه حضور یابد.

 

عبدالرضا موسوی مالک جدید شرکت گروه ملی که باشگاه استقلال خوزستان را هم به‌عنوان زیرمجموعه این شرکت در اختیار گرفته، از این اتفاق به شدت ناراحت شده و اعلام آمادگی کرده تا باشگاه را تحویل دهد و قید تیمداری را بزند. ظاهراً موسوی انتظار داشته که مطالبات قراردادهای بازیکنان و مربیان استقلال خوزستان همانند سایر باشگاه‌ها از طریق کمیته تعیین وضعیت یا انضباطی فدراسیون فوتبال پیگیری شود؛چراکه شرکت گروه ملی در زمان مالکان قبلی چندین پرونده در مراجع قضائی داشته و تمامی حساب‌های آن مسدود شده بود و با اضافه شدن این پرونده مشکلات بزرگ‌تری گریبان شرکت گروه ملی را خواهد گرفت.

 

موسوی ضمن انتشار تصویری از احضاریه دادگاه در صفحه اجتماعی‌اش نوشته است: «این هم از داشتن مزایای تیم استقلال خوزستان برای گروه ملی. آقای مربی قبلی و بعضی از بازیکنان از مدیرعامل شرکت شکایت کردند. این‌همه بدهی به أفراد داخلی ایجاد شد که هیچ، تعدادی بازیکن خارجی هم آقایون گرفتند و بدون بازی کردن فقط قرارداد بستند و الان فیفا علیه باشگاه رای صادر کرده و باید پرداخت کنند اما از کجا؟ توی اون سال‌ها پرسنل عزیز خبر نداشتند که چطور بعضی‌ها نشسته‌اند و ضمن دریافت رقم‌های سنگین از شرکت برای شرکت مشکل درست می‌کنند.»

 

مالک جدید شرکت گروه ملی در این پیام به بازیکنان برزیلی سال گذشته تیم استقلال خوزستان اشاره کرده است که بازدهی فنی مناسبی نداشتند و هم‌اکنون اخطاریه فیفا مبنی بر شکایت این بازیکنان برای باشگاه استقلال خوزستان ارسال شده است.

 

افشای این موضوع، واکنش گروهی از کارگران گروه ملی نسبت به باشگاه‌داری این شرکت بدهکار را در صفحه اجتماعی مالک جدید شرکت مذکور به همراه داشت. موسوی نیز در جواب منتقدین کارگران معترض نوشته است که آمادگی دارد تا امتیاز باشگاه استقلال خوزستان را به‌صورت رایگان به متقاضیان احتمالی واگذار کند، به شرطی که پرداخت بدهی‌های معوقه باشگاه به‌عهده مالک جدید باشد.

 

ایجاد چنین فضایی در روزهایی که استقلال خوزستان تازه به ساحل آرامش نزدیک شده، قطعاً خوشایند جمعیت عظیم طرفدار فوتبال خوزستان نخواهد بود و ادامه این مشکلات تأثیر منفی و مستقیمی روی تیم آبی‌پوش اهواز می‌گذارد.

 

 

 

در این هفته‌های حساس لیگ برتر که سرنوشت همه تیم‌ها به آن گره خورده است و استقلال خوزستان در منطقه خطر برای حفظ سهمیه خوزستان می‌جنگد، انتظار می‌رود که طرف‌های درگیر در این داستان پای میز مذاکره بنشینند تا این تیم دوست داشتنی که در بهار ۹۵ جام قهرمانی ایران را بالای سر برده و شادی را به خانه‌های چندین میلیون خوزستانی هدیه کرد، قربانی اختلافات نشود.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۳ بهمن, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو