زمان انتشار: ۳ بهمن ۱۳۹۶ -

اختصاص ۲هزارمیلیارد تومان به سازمان بیمه سلامت ایران

رئیس هیات مدیره و مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران از اختصاص ۲۰۰۰ میلیارد تومان به این سازمان به منظور پرداخت بخشی از بدهی‌ها به داروخانه‌ها و دانشگاه‌ها خبر داد.

به گزارش سرای نور؛ به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان بیمه سلامت ایران،  طاهر موهبتی رئیس هیات مدیره و مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران با تاکید بر اینکه پرداخت به موقع مطالبات یکی از وظایف سازمان‌های بیمه‌ای در زمینه خرید راهبردی و خدمات است،گفت: یکی از چالش‌های جدی ما در سازمان‌های بیمه‌ای تامین منابع است. خوشبختانه در ماه‌های اخیر اتفاقات خوبی را شاهد بودیم به طوری که بدهی سازمان به مراکز درمانی تا مهر ماه ۹۵ پرداخت شده بود که اکنون کل بدهی‌های سال ۹۵ تقریبا تسویه شده است.

وی ادامه داد: حساسیت خاصی در زمینه بدهی‌ها وجود دارد. اگر چه تمام مراکز طرف قرارداد با سازمان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند ولی بنگاه‌های اقتصادی کوچک از جمله داروخانه‌ها و شرکت‌های تجهیزات پزشکی و دارویی که کالاهای استراتژیک دارند، از اهمیت خاصی در سلامت مردم برخوردار هستند که به همین منظور دولت باید تدبیر خاصی را اتخاذ کند.

موهبتی گفت: با پیگیری‌های شخص رئیس جمهور ، وزیر بهداشت و رئیس سازمان برنامه و بودجه، ۲ هزار میلیارد تومان به صورت موردی در اختیار سازمان بیمه سلامت قرار گرفت تا بخشی از بدهی‌ها به داروخانه‌ها و دانشگاه‌ها را پرداخت کند.

وی با بیان اینکه طی امروز و فردا منابع در اختیار استان‌ها قرار خواهدگرفت، افزود: طی ۳ یا۴ روز آینده نیز منابع به حساب داروخانه‌های بخش خصوصی، نهادهای غیر دولتی و دانشگاه‌ها واریز خواهد شد. بعد از این اقدام عملا پرداختی‌های سازمان به داروخانه‌های بخش خصوصی و دارخانه های وابسته به نهادهای غیر دولتی به شهریور ماه ۹۶ خواهد رسید.

موهبتی ادامه داد: در حال حاضر بدهی سازمان به داروخانه های طرف قرارداد تا خرداد ماه ۹۶ پرداخت شده است. با این شرایط بدهی سازمان به داروخانه‌ها به شهریور ماه ۹۶ می رسد به عبارتی  تعداد مه بدهی ما حدود دو الی دو ماه و نیم خواهد رسید .که عدد قابل توجهی بوده که کمتر چنین اتفاقاتی را شاهد بوده‌ایم.

وی گفت: همچنین ۱۶۰۰ میلیارد تومان به دانشگاه‌ها اختصاص داده خواهد شدکه مقرر شده است این منابع را جهت تامین دارو و تجهیزات پزشکی استفاده کنند چرا که بسیاری از شرکت‌های دارویی به دلیل عدم نقدینگی نمی‌توانند ثبت سفارش کالا و مواد مصرفی دهند و نگرانیم که مشکلاتی در این حوزه ایجاد شود.

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران تاکید کرد: وظیفه حاکمیت این است که در مورد کالاهای اساسی که در سبد سلامت مردم نقش موثری را ایفا می‌کند، تدبیر لازم را انجام دهد. امیدواریم با این اقدام مثبت دولت در جهت حمایت از بیمه سلامت پرداخت‌های سازمان به مراکز طرف قرارداد انجام شود تا در نهایت رضایت مردم را در پی داشته باشد.

موهبتی در پایان گفت : وقتی ۴۲ هزار مرکز دولتی و غیر دولتی طرف قرارداد با سازمان بیمه سلامت ایران، مطالبات خود را دریافت می‌کنند طبیعتا این مساله بر رفتار و ارائه خدمت آنان به مردم تاثیر خواهد داشت. با این منابع اختصاص داده شده بدهی دانشگاه‌ها به خرداد و یا اواخر اردیبهشت ۹۶ خواهد رسید که نسبتا قابل قبول بوده و امیدواریم این روال ادامه یافته تا در نهایت سازمان بیمه سلامت به مراکز طرف قرارداد بدهی کمتری داشته باشد.

منبع:مهر

زمان انتشار: ۳ بهمن, ۱۳۹۶

  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو