زمان انتشار: ۵ بهمن ۱۳۹۶ -

برانکو: ما مشکل نداریم ولی می‌خواهند مشکل بسازند

سرمربی کروات سرخپوشان با توجه به حواشی اخیر روز پر حاشیه‌ای را در نشست خبری پیش از دیدار برابر پیکان پشت سر گذاشت.

سرای نور؛محرومیت پرسپولیس از نقل و انتقالات و همچنین حواشی شکل گرفته در خصوص مهدی طارمی باعث شد تا نشست خبری پرسپولیس پیش از دیدار برابر پیکان با حواشی زیادی همراه باشد.

برانکو در ابتدای این نشست با اشاره به شرایط تیمش گفت: بازی فردا برای ما مشکل است، مثل همه بازی‌ها اما همان طور که کار ما را دنبال می‌کنید باید بگویم که پیکان یکی از سخت‌ترین حریفان ما خواهد بود. از روزی که من به پرسپولیس آمدم تا به حال پیکان یکی از سرسخت‌ترین بازی‌های ما بوده است، روزی که به پرسپولیس آمدم پیکان را یک بر صفر بردیم و بقای‌‍‌‌مان را در لیگ برتر حتمی کردیم، آن سال پیکان سقوط کرد، وقتی هم در رده دوم جدول بود در جام حذفی به سختی توانستیم این تیم را شکست بدهیم.

وی با تمجید از شاگردان مجید جلالی گفت: پیکان تیمی است که ترکیبی از بازیکنان جوان و با تجربه دارد و جلالی می‌خواهد این تیم را به خوبی هدایت کند و به او تبریک می‌گویم که می‌خواهد فلسفه و رویه کاری پیکان را تغییر بدهد. پیکان تیمی است که خیلی نمی‌برد اما به سختی می‌بازد. بازی این تیم مقابل ذوب‌آهن را دیدم اگر چه پیکان ۲ بر یک در آن بازی باخت اما تیم بهتر زمین بود.

 

سرمربی پرسپولیس در ادامه این نشست با اشاره به شرایط تیمش از مصدومیت و بیماری چند بازیکن خبر داد: بازی سختی پیش رو داریم طبیعی است که هدف پیکان حضور در جمع ۴-۵ تیم اول است و می‌خواهد سهمیه لیگ قهرمانان آسیا را بگیرد. همه بازیکنان ما در سلامت کامل هستند به جز کمال کامیابی‌نیا و همچنین فرشاد احمدزاده و وحید امیری که محروم هستند، آدام همتی هم آنفلوآنزا گرفته، سید جلال حسینی هم یک کشیدگی مختصری در عضله‌اش دارد. با همه مصدومیت‌ها و اتفاقات اما تغییری در کار ما ایجاد نمی‌شود و هدف ما همان بود که همیشه دنبال می‌کردیم. ما به دنبال بهترین نتایج هستیم و لیگ مثل یک ماراتن است که نتایج خوب و بد در آن وجود دارد اما نهایتاً در آخر فصل همه چیز جمع‌بندی خواهد شد.

 

پرسپولیس که در دیدارهای اخیر شرایط سختی مقابل تیم‌های تدافعی پشت سر گذاشت اینبار باید برابر پیکان حاضر شود. برانکو در نشست خبری در خصوص اینکه چه تدبیری در خصوص ارائه احتمالی بازی تدافعی برابر پیکان در نظر خواهند داشت گفت: قبلاً هم گفته‌ام که پیکان در حال تغییر فلسفه فوتبالش است آنها با پرس زیاد و کار ترکیبی هجومی‌تر شدند اما طبیعی است که بخش عمده بازی آنها به شیوه بازی ما ارتباط دارد و بستگی به این دارد که چقدر نوع بازی خودمان را به حریف تحمیل کنیم، اما ما در تمرینات و در پروسه‌های مختلف روی تیم‌های بسته و هجومی کار می‌کنیم. ما ۲ بازی آخر پیکان را دیدیم. تیم‌های مقابل ما بسته و دفاعی بازی می‌کنند اما بیش از ۷۰ درصد مالکیت بازی در اختیار ما بود و در هر بازی حدود ۸ موقعیت ۱۰۰ درصد گل داشتیم اما متاسفانه به دلیل نداشتن تمرکز و آرامش کافی در ضربات آخر این شانس‌ها از دست رفت.

 

سرمربی کروات سرخپوشان در واکنش به این سوال که طی هفته اخیر حواشی زیادی علیه تیم شکل گرفته و این موضوع روی بازیکنان تیمش تاثیرگذار خواهد بود یا خیر گفت: طبیعی است که اطراف تیم‌های بزرگ مثل پرسپولیس اتفاقات ناخوشایند می‌افتد یا برخی قصد دارند آن را درست کنند، من با نظر شما موافقم چرا که برخی‌ تلاش می‌کنند تا ثبات تیم ما را برهم بریزند اما این وظیفه ماست که اجازه ندهیم چنین اتفاقی بیفتد، تا جایی که می‌دانم ما مشکلی نداشتیم بلکه دیگران برای ما مشکل ساختند، طبق مقرراتی که وجود داشت جرائمی حادث شد و بعداً مشخص شد که به خاطر یکسری خطاها بوده و باشگاه و بازیکن از طرف فیفا جریمه شدند و مشکلی هم نبود.

 

برانکو در پاسخ به این سوال که آیا در دوران فوتبالی‌اش بازیکنی همچون طارمی دیده که اینقدر با حواشی به دنبال ضربه زدن به خود و تیمش باشد یا خیر گفت: هر اتفاقی در فوتبال می‌تواند بیفتد، باشگاه‌های زیادی جریمه شده‌اند. اتلتیکو مادرید به تازگی دیگو کاستا را جذب کرده است، بارسا هم جریمه شد، رئال مادرید هم به خاطر پسر زیدان جریمه شد، بازیکنان هم هرکسی به روش خودش رفتار می‌کند، این سوال را هم باید از خود طارمی بپرسید، قبلاً هم گفتیم هم باشگاه و هم ما که در باشگاه هستیم اعلام کردیم که به طارمی پیشنهاد قرارداد ۲ ساله داده‌ایم اما او تصمیم دیگری گرفت و کتبی اعلام کرد که دیگر مایل به ادامه کار در پرسپولیس نیست. این داستان برای ما تمام شده است و شما نگاه کنید آرسنال هم سانچز را فروخت زیرا او نمی‌خواست در آرسنال بماند و قراردادش در حال اتمام بود. در فوتبال حرفه‌ای این مسائل هست خود طارمی می‌داند چه کار کرده است.

 

برانکو با اشاره به اینکه وکیل سوئیسی باشگاه از وکالت این پرونده استعفا داده اینطور شرایط را تشریح کرد: باشگاه بزرگی خود را نشان داده است و انسان‌ها هم بسته به شرایطی که دارند نشان می‌دهند که چه کاری می‌کنند. آنچه مهم است باشگاه است، اما وقتی بازیکنی که نمی‌خواهد بازی کند ما هم مشکلی برایش نمی‌سازیم و می‌تواند برود، بازیکن باید برای بازی در پرسپولیس علاقه داشته باشد.  بازیکن می‌تواند برای خودش تصمیم بگیرد اما این باشگاه است که از همه مهمتر است، باشگاه از هر فردی بزرگ‌تر است، از من، پندار و همه بازیکنان چون باشگاه قبل از ما بوده و بعد از ما هم خواهد بود. ما اینجا هستیم تا باشگاه را توسعه بدهیم.

موضوع پایانی در نشست خبری هم به طارمی اختصاص داشت؛ برانکو در واکنش به اینکه او درخواست جذب مجدد مهدی طارمی را به باشگاه اعلام داشته اینطور توضیح داد: وقتی طارمی برگشت از من پرسیدند طارمی را می‌خواهی گفتم بله طارمی را می‌خواهم چون سال قبلش آقای گل و بهترین بازیکن بود فصل بعد هم آقای گل بود، اما من پرسیدم داستان او و ریزه‌اسپور چگونه است و چه اتفاقی برای او می‌افتد؟ اگر مشکلش را حل نکرده‌اید در آینده می‌تواند برایمان مشکل‌ساز شود اگر مشکلش با ریزه اسپور حل نشده است. وقتی به من گفتند مشکلش را حل کردیم من چه باید می‌گفتم؟ من از روی تجربه‌ای که داشتم گفتم در صورت حل نشدن مشکل به مشکل بر می‌خوریم.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۵ بهمن, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو