زمان انتشار: ۵ بهمن ۱۳۹۶ -

جلالی: با رفتن منشا و نعمتی هم ما ضرر کردیم هم پرسپولیس

سرمربی پیکان بعد از هشت دیدار ناکامی در پیروزی اکنون در سودای دبل مقابل مدعی اول قهرمانی فصل است و از انگیزه شاگردان برای تقابل با پرسپولیس خبر داد.

سرای نور؛مجید جلالی که در دیدار رفت مقابل پرسپولیس در استادیوم آزادی موفق به جشن پیروزی شد، اکنون در استادیوم خانگی این تیم به دنبال دبل است تا خاطره تلخی در ذهن برانکو و تیمش شکل دهد. او در آستانه این دیدار با حضور در نشست خبری به سوالات خبرنگاران در خصوص شرایط تیمش پاسخ داد.

وی با اشاره به شرایط تیمش گفت: خودمان را برای یک روز خوب آماده می‌کنیم و امیدواریم که از تجربیات گذشته خوب استفاده کنیم. هفته گذشته تمرینات کمی داشتیم زیرا دو روز به خاطر بازی اهواز تمرین نکردیم. می خواهیم بازی به مراتب بهتر از قبل ارائه کنیم، بازی ما در این چند هفته خوب و قابل دفاع بوده است البته از نظر نتیجه‌گیری از نتایج دور شده‌ایم اما می خواهیم از این بازی به بعد به جدول برگردیم و تیم بهتری باشیم.

جلالی که پیش از این در صحبت‌هایی مدعی شده بود هر زمان تیمش در اوج بوده با صحبت‌هایی در خصوص مسائل حاشیه‌ای روند تیمش را با مشکل مواجه کرده‌اند در خصوص ناکامی‌های اخیر اینطور صحبت کرد: به هرحال وقتی وارد مسابقات فشرده و سنگینی می‌شوید که سطح رقابت سنگین است آن چیزی که خیلی مهم است این است که تمرکز ذهنی خوبی داشته باشیم. بازی‌های ما نشان داده که بسیار در خور توجه بازی کرده‌ایم خیلی خوب بوده‌ایم و شاید نیاز به تمرکز بیشتری در زدن ضربات آخر داشتیم من نسبت به تیم و کارم خیلی امیدوارم.

وی ادامه داد: آنها که چنین چیزهایی می‌گویند با فوتبال بیگانه هستند لیورپول تیم منچستر را می‌برد و بعد به یک تیم پایین جدولی می‌بازد. بازی دیشب چلسی و ‌آرسنال را دیدیم، در فوتبال ممکن است بد بیاوریم اما موضوع این است من حق ندارم خوش‌شانسی بیاورم. توپ‌های راحتی را گل نکرده‌ایم همه چیز به قابلیت ذهنی و تمرکز در کنار مهارت‌ها برمی‌گردد.

جلالی که از جو شکل گرفته طی هفته‌های اخیر ناراضی بود در ادامه صحبت‌هایش گفت: زمانی یک مربی کارش بازیکن محور است و اگر ۱۰ مهره خوب و بزرگ داشته باشی و آنها را دور زمین بدوانی روز مسابقه هم آنها می‌توانند خوب کار کنند. اما من مربی هستم که تمرین محور بوده‌ام و براساس تمرین تیمم را ارتقا می‌دهم و وقتی کیفیت تمرینات تحت تاثیر قرار بگیرد نتایج تیم و کیفیت تیم هم افت می‌کند. دو سه ماه است که  زمین تمرین ما از کیفیت لازم خارج شده است. کیفیت تمرینات ما هم پایین آمده است مدتی است که به دنبال زمین تمرین مناسب هستیم.

سرمربی پیکان روند تیمش را نسبت به فصل گذشته مثبت ارزیابی کرد و گفت: فصل گذشته ما ۳۹ گل زدیم و ۳۸ گل خوردیم و جمع‌بندی کردیم که اگر فصل آینده ۱۰ گل کمتر بخوریم جایگاه فوق‌العاده‌ای در جدول خواهیم داشت ضمن اینکه گل‌های زده‌مان را حفظ کنیم. ما نسبت به پارسال همین موقع ۷ گل کمتر خورد‌ه‌ایم.اما در بخش تهاجمی با مشکل مواجه شدیم این را هم در نظر بگیرید که ۳۰ گل از ۳۹ گل زده فصل قبل را دو بازیکنی برای ما زدند که از تیم ما جدا شدند. جایگزین کردن این نفرات یا بودجه کلان می‌خواهد یا شانس می‌خواهد که شما آدم خوشبختی باشید اما ما نتوانستیم جای آنها را پر کنیم و گل‌های خورده‌مان را پایین آوردیم اما در زدن گل‌ها موفق نبودیم. در حال حاضر هم به دنبال ترمیم خط حمله‌مان هستیم. اگر به تمرینات ما بیایید می‌بینید که طراحی‌های متفاوت و جذابی برای خط حمله داریم.

جلالی که در فصل گذشته دو بازیکن تاثیرگذار در خط هجومی داشت و اکنون نعمتی و منشا شرایط نامناسبی را در پرسپولیس تجربه می‌کنند در این باره اینطور توضیح داد: فضای تیم‌ها متفاوت است، فضای تیم ما براساس کار تاکتیکی بوده و براساس قابلیت بازیکنان طراحی می‌شده است،‌تیم های بزرگ چنین کاری نمی‌کنند، طراحی تمرینات ما برای استفاده از بهترین ظرفیت آنها بوده، آن بازیکنان هم انتخاب خودشان را انجام دادند ما هم نتوانستیم جای آنها را پر کنیم هر دو طرف در این مساله ضرر کردند.

سرمربی پیکان در واکنش به این سوال که با توجه به شرایط روحی – روانی پرسپولیس شرایط بهتری برای برتری مقابل این تیم خواهند داشت گفت: وقتی به عنوان مربی و یک تیم وارد مسابقات سنگینی می‌شویم مجاز نیستیم که به این مسائل فکر کنیم به بازیکنانم می‌گویم باید از کنار این مسائل بگذریم و فقط آنها را نگاه کنیم. این مسائل خیلی تاثیرگذار نیست، مهم این است که حریف را بشناسیم و راه کنترل آن را بدانیم و اینکه از چه جاهایی می‌توانیم استفاده کنیم و از نظر ذهنی خود را باید آماده رقابت‌های ورزشی کنیم.

 

جلالی در واکنش به اینکه آیا او نیز قصد دارد با فوتبالی تدافعی برابر پرسپولیس قرار گیرد گفت: شما وقتی مربی تیمی باشید که با آرژانتین یا پرتغال بازی دارد که تیم پرمهره‌ای است چه می توانید بکنید که هم بازی خوبی ارائه دهید هم بتوانید توشه‌ای از آن مسابقه داشته باشید؟ شما مجبور هستید ۷۰ درصد بازی حریف را کنترل کنید و ۳۰ درصد هم به دنبال پیروزی باشید. همین اکنون بازی سپیدرود را نگاه کنید.حریفان چهار بازی می‌کنند و بعد بازی را می‌بندند تا به یک امتیاز برسند خیلی‌ها قبلا می‌گفتند ایتالیا اینگونه بازی می‌کند و یا می‌گفتند آقای ذوالفقارنسب تیمش را اینطور می‌چیند به هر حال هر کسی طبق سلیقه خودش تیمش را به زمین می‌فرستد تا امتیازی جذب کند.

جلالی در پایان در واکنش به این سوال که در بازار نقل و انتقالات نتوانستند مهره‌ای قابل اتکا جذب کنند و ناموفق عمل کردند اینطور توضیح داد: بازار نقل و انتقلات هرج و مرج است و هر کسی اسکناس بیشتری داشته باشد موفق‌تر است اما بودجه تیم ما مشخص است و ما در لیگ برتر بودجه متوسطی داریم و سقف قرارداد ما ۶۰۰ میلیون است که شاید ۴-۳نفر آن را گرفته باشند هر چند که من خواهان تعادل در پرداخت‌ها هستم. چون تیمی که متوسط است اگر تعادل باشد می‌تواند کارهای بزرگ انجام دهد. ما رسانه و هوادار نداریم و بودجه سنگینی هم در نقل و انتقلات نداشتیم. باسی ۳۰هزار دلار گرفت و این در حالی است که او مصدوم بود و اعلام کردیم به اندازه‌ای که بازی می‌کند پول می گیرد. اما در تیم ما ۷-۶ بازیکن جوان و امید خوب هستند که بعدا از آنها بیشتر خواهیم شنید تیم امید ما سومین فصل متوالی است که قهرمان می‌شود.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۵ بهمن, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو