زمان انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ -

آلمان و ترکیه بیش از ۲۰ هتل در ایران می‌سازند

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از سرمایه گذاری شرکت های آلمانی و ترکیه ای برای احداث بیش از ۲۰ باب هتل در کشورمان خبر داد.

به گزارش سرای نور؛ مسعود سلطانی فر ظهر امروز در مراسم افتتاح هتل لاله بانه که با حضور مسئولان استانی و شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: میزان تمایل خارجی ها برای سرمایه گذاری در حوزه گردشگری در کشورمان افزایش پیدا کرده است و انتظار می رود که این روند ادامه داشته باشد.

وی گفت: روز گذشته یک نشست همکاری با سرمایه گذاران آلمانی برگزار کردیم که در پایان این نشست تفاهم نامه همکاری برای احداث ۱۰ تا ۱۵ باب هتل در کشورمان به امضا رسید.

رئیس سازمان میراث فرهنگی با اشاره به سرمایه گذاری ترک ها در حوزه هتل سازی در ایران، عنوان کرد: همچنین ماه گذشته نیز تفاهم نامه همکاری با یک شرکت ترکیه ای برای احداث ۱۰ باب هتل در کشورمان به امضا رسید.

وی با اشاره به افزایش تمایل خارجی ها برای سرمایه گذاری در کشورمان عنوان کرد: عمده درخواست سرمایه گذاران خارجی برای حضور در بخش گردشگری ایران، تمایل زیاد به همکاری با بخش خصوصی است و انتظار می رود که در این زمینه شاهد توسعه بخش گردشگری در سراسر کشور باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در این مراسم به وضعیت استان کردستان در حوزه گردشگری اشاره کرد و گفت: کردستان معبر نیست، بلکه مقصد گردشگری است و در این راستا دولت تدبیر و امید نگاه ویژه ای به این حوزه دارد و تلاش می کنیم تا زمینه را برای افزایش سرمایه گذاری در بخش گردشگری استان کردستان را افزایش دهیم.

سلطانی فر با اشاره به ظرفیت ها و استعدادهای استان کردستان در بخش گردشگری گفت: کردستان در حوزه تاریخی، میراث فرهنگی و گردشگری سلامت ظرفیت های بسیار خوبی در اختیار دارد که انتظار داریم با تعامل و همکاری بهتر با بخش خصوصی زمینه برای بهره برداری از تمامی این ظرفیت ها فراهم شود.

وی با بیان اینکه دولت به صورت ویژه از سرمایه گذاری در حوزه گردشگری در استان کردستان حمایت می کند، اظهار داشت: تمامی پروژه ها و طرح های حوزه گردشگری در استان کردستان بدون نوبت از تسهیلات صندوق توسعه ملی بهره مند می شوند و محدودیت برای پرداخت تسهیلا به طرح های گردشگری کردستان وجود ندارد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری عنوان کرد: با تصویب منطقه آزاد تجاری بانه و مریوان، شرایط بهتری برای سرمایه گذاری در استان کردستان فراهم می شود و انتظار داریم که مجلس جدید این مصوبه را هر چه سریعتر تصویب کند.

وی به مطالعات جامع دولت برای تبدیل بانه و مریوان به منطقه آزاد تجاری اشاره کرد و افزود: تحلیل و ارزیابی های جامعی در خصوص تبدیل بانه و مریوان به منطقه آزاد از سوی دولت انجام شد و بدون شک عملیاتی کردن این مهم باعث رونق و توسعه تجارت در تمامی حوزه ها می شود.

وی در پایان با اشاره به وضعیت صنعت گردشگری در سطح کشور گفت: از زمان روی کار آمدن دولت تدبیر و امید حدود ۸۰۰ هتل و هتل آپارتمان در سطح کشور وارد فاز اجرایی و عملیاتی شده اند که انتظار داریم با پیگیری های مستمر تمامی این پروژه به سرانجام رسیده و مورد بهره برداری قرار گیرند.

در ادامه این مراسم استاندار کردستان نیز سخنرانی کرده و هتل لاله بانه نیز به صورت رسمی افتتاح شد.

منبع:مهر

زمان انتشار: ۱۰ خرداد, ۱۳۹۵

  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو