زمان انتشار: ۷ بهمن ۱۳۹۶ -

امروز، راند آخر مچ‌اندازی قطر با سعودی و امارات

رای گیری نهایی در خصوص بازی تیم های قطری با اماراتی ها و سعودی ها در زمین بی طرف امروز انجام می شود.

سرای نور؛برای بررسی تصمیمی که AFC برای برگزاری بازی بین تیم های قطری با تیم های اماراتی و عربستانی در زمین بی طرف گرفته بود، درخواستی داده شده بود که این موضوع پیگیری شود. به همین منظور یک تیم از طرف کنفدراسیون فوتبال آسیا و یک تیم هم از شرکتی اروپایی به نام Control Risk که با یوفا و فیفا نیز همکاری دارد، تشکیل شد و به سه کشور قطر، امارات و عربستان رفتند تا مسائل مربوط به این موضوع را بررسی کنند.

 

این دو تیم سه نظریه کلی دادند که به این شرح است:

 

  • بهتر است بازی های این سه کشور در زمین بی طرف برگزار شود.

 

  • هیچ کدام از این کشورها در بخش های اداری که قابلیت صدور حکم در AFC دارند یا ریاست قسمتی از این کنفدراسیون را بر عهده دارند، نباید نماینده ای داشته باشند. (تا زمانی که این مشکل حل شود)

 

  • جلسات AFC تا زمان حل شدن این موضوع باید در مالزی برگزار شود.

 

کمیته اولیه که برای این موضوع تشکیل شد متشکل از ۲۴ عضو بود؛ اما ۶ نفر به دلایل مختلف از گروه کنار گذاشته شدند و حالا ۱۸ نفر در این جمع حضور دارند. نفرات باقی مانده یک ایمیل دریافت کرده اند با این مضمون که در خصوص ۳ تصمیم اتخاذ شده، یک نظر کلی با عنوان موافق یا مخالف بدهند؛ یعنی یا با کلیت این ۳ محور موافقت کنند یا اینکه با هر ۳ در مجموع مخالف باشند.

 

شنیده می شود علی کفاشیان که یکی از اعضای این کمیته است، رای به میزبانی قطر داده و با برگزاری بازی ها در زمین بی طرف مخالفت کرده است. برای قطعی شدن یک تصمیم در این گروه باید حداقل ۱۱ نفر به آن رای بدهند.

 

۲  گروه تشکیل دهنده این کمیته اعلام کرده اند که با مسئولان سه کشور صحبت هایی را داشتند و تهدیدهایی مبنی بر کناره گیری از یک طرف فشار می آورد و از سمت دیگر لابی های کشور قطر باعث شده حتی فیفا هم در این موضوع ورود کند و تیم های اماراتی و عربستانی مجبور به حضور در قطر شوند.

 

گفته می شود امروز حکم نهایی در این خصوص اعلام خواهد شد و تکلیف این ۳ کشور از سوی AFC مشخص می شود. البته این کمیته فقط برای بررسی مشکلات کشور قطر تشکیل شده و به نظر می رسد وضعیت نماینده های ایران در فصل پیش روی لیگ قهرمانان مثل سال پیش خواهد بود؛ بدین صورت که تیم های اماراتی در ایران حاضر می شوند؛ اما بازی با عربستانی ها در کشور بی طرف برگزار می شود.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۷ بهمن, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو