زمان انتشار: ۷ بهمن ۱۳۹۶ -

بحران بازی در زمین بی طرف؛ اینجا خاورمیانه !

کنفدراسیون فوتبال آسیا باید نظر نهایی را در خصوص برگزار شدن یا نشدن بازی کشورهای غرب آسیا در زمین بی طرف اعلام کند.

سرای نور؛پس از بالاگرفتن مشکلات بین کشورهای غرب آسیا بر سر میزبانی بازی ها و در آستانه شروع رقابت های لیگ قهرمانان آسیا، بررسی های کلی و غیرعلنی در این خصوص انجام شد. نتیجه این بررسی ها این بوده که اگر بازی ها از شکل سابق خارج شود و در زمین بی طرف برگزار شود، به خاطر اینکه در دو سال اخیر هم این اتفاق افتاده و تماشاگران خیلی کمی برای دیدن این بازی ها به ورزشگاه رفته، از نظر تبلیغات و برنامه ریزی های AFC و البته حق پخش یک شکست بزرگ محسوب می شود. همچنین در صورت کناره گیری تیم های اماراتی و عربستانی از لیگ قهرمانان، باز هم ضرر بزرگی متوجه کنفدراسیون فوتبال آسیا خواهد شد.

 

در کنار این مسائل، قرارداد بزرگ AFC با شبکه تلویزیونی BEIN Sports هم موضوع مهمی محسوب می شود. این شبکه در سال ۲۰۱۲ قراردادی هشت ساله با کنفدراسیون فوتبال آسیا امضا کرد تا پخش رقابت های لیگ قهرمانان را بر عهده بگیرد. حالا صحبت از تمدید این قرارداد به مدت هشت سال دیگر و با مبلغ ۲ میلیارد دلار به میان آمده و شیخ سلمان هم حساب ویژه ای روی این قرارداد باز کرده است. مشکل در خصوص BEIN Sports این است که این شبکه جهانی  به کنفدراسیون فوتبال آسیا فشار آورده و هشدار داده که باید بازی های در ورزشگاه خانگی تیم ها برگزار شود تا حق پخش ۸ سال آینده فوتبال ملی و باشگاهی آسیا را خریداری کند.

این در حالی است که پس از آغاز مشکل عربستان و امارات با کشور قطر، سعودی ها و اماراتی ها پخش تلویزیون BEIN Sports را بستند و فروش آن را ممنوع کردند. البته این ممنوعیت در امارات پس از مدتی ملغی شد؛ اما عربستان کماکان از موضع خود پایین نیامده است.

 

حالا با این مشکلات پیش آمده و دو راهی که به نظر نمی رسد هیچ کدام برای AFC بی ضرر باشد، باید دید مسئولان کنفدراسیون فوتبال آسیا در نهایت چه تصمیمی در خصوص این بحران می گیرند.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۷ بهمن, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو