زمان انتشار: ۷ بهمن ۱۳۹۶ -

نسل ترابی جانشین نسل خلعتبری

فوتبال با سرعتی فراتر از حد انتظار رشد می کند و سرعت این رشد به حدی است که از مرگ اسطوره‌ای مثل زلاتان تا تولد ستاره‌ای چون امباپه همچون چشم به هم زدنی به نظر می رسد.

سرای نور؛جدال محمدرضا خلعتبری بازیکنی  مهم  در حد فاصله سال های میانی دهه هشتاد تا  اوایل دهه نود با مهدی ترابی یک بازیکن مدل ۲۰۱۸ نکته ویژه بازی پدیده و سایپا بود.

سایپا بازی را با یک گل استثنایی که مهدی ترابی زد برد؛ اما این خیلی بیرحمانه است که بخواهیم با نگاهی رادیکال این برد و این گل استثنایی را همان تولد بازیکنانی مثل ترابی به جای نسل خلعتبری ها بدانیم. هرچند این گل و نمایش های ویژه ای که ترابی در این فصل داشته به نوعی استعاره ای بر این حادثه هست.

از زمانی که خلعتبری با توپ جولان داد و با یک ضربه زیبا دروازه تیم ملی روسیه را باز کرد زمان زیادی نمی گذرد و خیلی دور نیست آن موقعی که برای اینکه در امارات نماند چه هزینه هنگفتی شد. انگار همین دیروز بود که با هزار دردسر به پرسپولیس آمد و رفت و …

 

عصر ترابی

فوتبال امروز بی پروا و با تمرکز تمام در حال رشد است و در این راه ابزار خودش را هم تولید می کند. امروز راز انتشار و انتقال آگاهی برملا شده است. ترابی بازیکنی محصول زمان خودش است. درواقع شاید بتوان گفت در مسیر رشد و تکامل فوتبال که لاجرم اثراتش به ایران هم رسیده ترابی همان خلعتبری آپدیت شده یا نه، به بیان بهتر او ورژن ۲۰۱۸ او است.

 

جام جهانی؛ گوی و میدان

خلعتبری می توانست یک جام جهانی در کارنامه اش داشته باشد. او در آخرین اردوی تیم ملی قبل از جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل توسط کارلوس کی روش از لیست خط خورد و رنگ جام جهانی را هم ندید. ترابی اما اگر مشکل خاصی پیش نیاید اولین جام جهانی اش را خواهد رفت و روسیه می تواند میدان ترابی باشد.

 

ورژن

۲۰۱۸
مهدی ترابی ورژن ۲۰۱۸ محمدرضا خلعتبری است. هافبک –مهاجم های سرعتی و تکنیکی و گلزن؛ اما همانطور که گفته شد ترابی ویژگی های امروزی تری در فوتبالش دارد. او میزان دوندگی و قدرت استفاده از توان فیزیکی بالاتری دارد. بازی روز گذشته پدیده و سایپا که با تک گل مهدی ترابی به سود سایپا تمام شد بیش از هرچیز این واقعیت را نشان می داد که ترابی ها با سرعتی زیاد جای خلعتبری ها را در فوتبال ایران پر می کنند. آن ها ویژگیهای تازه تر و توانایی هایی منطبق بر آنچه فوتبال امروز می خواهد را دارند.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۷ بهمن, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو