زمان انتشار: ۷ بهمن ۱۳۹۶ -

۷ مدال برنز در انتظار کاراته ایران در پاریس

پس از پایان مبارزات اولین روز لیگ جهانی کاراته وان فرانسه، 6 کومیته کا و کاتای تیمی مردان برای کسب مدال برنز به روی تاتامی خواهند رفت.

سرای نور؛و به نقل از سایت فدراسیون کاراته، در روز اول مبارزات لیگ جهانی کاراته وان فرانسه که با حضور ۷۵۶ کاراته کا از ۸۱ کشور جهان آغاز شده است نمایندگان کشورمان در کاتای انفرادی زنان، کاتای تیمی مردان و اوزان ۵۰- و ۵۵- کیلوگرم بانوان، اوزان ۶۰-، ۶۷- و ۷۵-کیلوگرم مردان به روی تاتامی رفتند.

در کاتای انفرادی نگین باقری کاتاروهایی از هلند، انگلیس و چک را با نتایج مشابه۵ بر صفر مغلوب کرد و در ادامه ۴ بر یک مقابل نماینده اسپانیا نتیجه را واگذار کرد و از دور رقابتها کنار رفت.

در کاتای تیمی، تیم ابوالفضل شهرجردی، میلاد دلیخون و علی زند ابتدا ۵ بر صفر نماینده فرانسه را از پیش رو برداشت و در ادامه ۳ بر ۲ مغلوب تیم اسپانیا شد تا روز یکشنبه برای کسب مدال برنز به مصاف تیم مالزی برود.

دیگر تیم کاتا با ترکیب امیربهادر تدین، روزبه روشنی و سهیل ساجدی فر در اولین دیدار ۵ بر صفر مغلوب تیم ایتالیا شد و با توجه به شکست این تیم در دور بعد مسابقات، کاتای تیمی ایران هم از دور رقابتها کنار رفت.

در وزن منهای ۵۰ کیلوگرم نسرین دوستی حریفانی از رومانی و اتریش را برد و در بازی سوم مقابل حریف فرانسوی یک بر صفر باخت و حذف شد.

در همین وزن سارا بهمن یار در اولین دیدار ۲ بر یک مقابل کاراته کایی از شیلی شکست خورد و از دور رقابتها کنار رفت.

در وزن منهای ۵۵ کیلوگرم، طراوت خاکسار حریفی از قزاقستان را برد و در دومین بازی مقابل نماینده فرانسه ۴ بر یک مغلوب شد و به جدول شانس مجدد رفت. او در این گروه حریفانی از اسلواکی(۴ بر صفر)، کرواسی(۳ بر صفر) و مصر(۲ بر یک برد) و برای کسب مدال برنز روز یکشنبه مصاف حریفی از قزاقستان خواهد رفت.

دیگر نماینده این وزن، فاطمه چالاکی در اولین مبارزه یک بر صفر مقابل نماینده چین شکست خورد و حذف شد.

در همین وزن زهره برزگر حریف کره ای را ۴ بر ۲ برد و در دومین مبارزه مقابل نماینده مجارستان به تساوی یک بر یک رسید و با قانون سنشو نتیجه را واگذار کرد و از دور رقابتها کنار رفت.

در وزن ۶۰-کیلوگرم، امیر مهدی زاده حریفی از سوئیس را ۸ بر صفر برد. سپس ۳ بر یک بر نماینده کره غلبه کرد. در ادامه ۴ بر ۳ کاراته کایی از ژاپن را شکست داد. او در دیدار چهارم ۸ بر صفر مقابل حریف قزاقستانی مغلوب شد و به جدول شانس مجدد رفت.

او در این گروه کاراته کا روس را ۴ بر یک شکست داد و روز یکشنبه برای کسب مدال برنز به مصاف صدرالدین سایماتوف ازبکستانی خواهد رفت.

در همین وزن، مجید حسن نیا نماینده ژاپن و ترکیه را با نتایج ۵ بر ۲ و ۶ بر یک برد و در سومین دیدار ۵ بر ۳ مقابل حریف سوئیسی باخت و از دور رقابتها کنار رفت.

در وزن منهای ۶۷ کیلوگرم، سعید احمدی نماینده گواتمالا را ۸ بر صفر از پیش رو برداشت. در مبارزه دوم پس از تساوی یک بر یک مقابل کاراته کایی از ژاپن با قانون سنشو باخت و به جدول شانس مجدد رفت. او در این گروه نمایندگان آذربایجان(۵ بر صفر) و ترکیه(۷ بر یک) را برد و روز یکشنبه برای کسب مدال برنز به مصاف نماینده بلژیک می رود.

در همین وزن هامون درفشی پور، ۴ بر یک نماینده دومینکن را برد. سپس ۲ بر یک حریف ایتالیایی را مغلوب کرد. در ادامه حریف ترکیه ای را با نتیجه ۳ بر صفر از پیش رو برداشت. درفشی پور در چهارمین مبارزه یک بر صفر به حریف فرانسوی باخت و به جدول شانس مجدد رفت. او در این گروه کاراته کای آمریکایی را ۷ بر ۳ شکست داد و و روز یکشنبه برای کسب مدال برنز به مصاف لوکا مارسکا ایتالیایی می رود.

دیگر نماینده این وزن سعید علیپور بود که نماینده مقدونیه را ۸ بر ۲ شکست داد و سپس حریفی از بلژیک را ۲ بر یک برد. او در سومین دیدار مقابل حریف مجارستانی یک بر صفر نتیجه را واگذار کرد و از دور رقابتها کنار رفت.

در وزن منهای ۷۵ کیلوگرم، بهمن عسگری نمایندگان کلمبیا، اسلواکی، مجارستان و اسپانیا را از پیش رو برداشت و به نیمه نهایی راه یافت. او در این مرحله مصاف رافائل آقایف آذربایجانی رفت و ۵ بر ۴ نتیجه را واگذار کرد و به فینال ره نیافت. عسگری برای کسب مدال برنز و روز یکشنبه با یوت موری ژاپنی دیدار می کند.

ابراهیم حسن بیگی دیگر کاراته کا این وزن بود. او حریفانی از اردن، بلغارستان، ایتالیا و ازبکستان را برد و به نیمه نهایی رسید. در این مرحله حسن بیگی ۶ بر ۴ مغلوب نماینده ژاپن شد تا روز یکشنبه برای کسب مدال برنز به مصاف تاتیسلاو هورونو از اوکراین برود.

در همین وزن علی اصغر آسیابری ۲ بر صفر حریف چینی را برد. سپس ۴ بر ۲ نماینده گرجستان را مغلوب کرد و در سومین دیدار ۳ بر صفر نتیجه را حریف فرانسوی واگذار کرد و از دور رقابتها حذف شد.

امروز و در دومین روز این رقابتها، کاتای انفرادی مردان، کاتای تیمی بانوان، اوزان ۶۱-، ۶۸- و ۶۸+کیلوگرم بانوان و اوزان ۸۴- و ۸۴+کیلوگرم مردان به روی تاتامی خواهند رفت.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۷ بهمن, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو