زمان انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ -

رهبر معظم انقلاب در مراسم ۱۴ خرداد در حرم امام سخنرانی می‌کنند

ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی(ره) در اطلاعیه ای ضمن دعوت از ملت ایران برای حضور در مراسم ۱۴ خرداد برنامه های این ستاد در مراسم رحلت امام(ره) را تشریح کرد.

به گزارش سرای نور؛ به نقل از ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی(ره)، چهاردهم خرداد امسال نیز حرم با صفای حضرت امام خمینی(سلام الله علیه) در روزهای پایانی و پرفیض شعبان المعظم و در آستانه ورود به ماه میهمانی بزرگ الهی بار دیگر تجلیگاه شکوه گردهمایی عظیم سالانه رهروان راه امام خواهد بود.

این اطلاعیه ادامه یافته است: قافله میلیونی زائران حضرت روح الله در راه است و صدها هزار زائر از سراسر کشور همراه با مردم شریف تهران و میهمانان خارجی برای شرکت در مراسم بزرگداشت رهبر کبیر انقلاب اسلامی ایران و تجدید عهد با منطق و مرام امام آماده می شوند. حضور درقافله پرشوری که پیام آوران خون شهیدان، جانبازان و آزادگان، خانواده عزیز ایثارگران، بسیجیان مخلص، عالمان و فرهیختگان، جوانان شیفته فرهنگ عاشورا و پیروان مکتب روح الله رهروان آن هستند، افتخاری است خاطره انگیز.

اطلاعیه اضافه کرده است: گذشته از جنبه های ارزشمند معنوی این گردهمایی بزرگ در ایام پرفیض و برکت الهی، حضور گسترده اقشار مختلف جامعه بویژه جوانان در مراسم ۱۴ خرداد در حرم امام و دیگر مراسمی که در سراسر کشور برگزار می شود از جنبه سیاسی و اجتماعی درشرایط کنونی که کشور عزیزمان با آن مواجه است بسیار حائز اهمیت است.

اطلاعیه ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی (ره) می افزاید: شکوه این مراسم بیانگر این حقیقت است که راه امام ادامه دارد و سه اصل بنیادین انقلاب اسلامی یعنی«استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» همچنان مقتدرانه پابرجاست. ناکامی دشمنان در آسیب زدن به امنیت تحسین برانگیز ایران علیرغم تداوم شرایط دردناک خشونت و جنگ‌ها و درگیری‌های داخلی در بسیاری از نقاط خاورمیانه، عبور موفقیت آمیز دولت محترم درجریان دشوارترین مراحل مذاکرات هسته ای، حضور چشمگیر مردم ایران در راهپیمایی ۲۲ بهمن و برگزاری دو انتخابات مهم در سال گذشته، اوج اقتدار نظام اسلامی و تاثیر آموزه‌های امام خمینی را گواهی می دهند.

در این اطلاعیه آمده است: مراسم بزرگداشت امام فرصتی است برای بازخوانی اصول اندیشه، آموزه ها و آرمان‌های بلند امام از زبان رهبر فرزانه انقلاب اسلامی. آرمان‌هایی که بر عزت ملت ایران، اقتدار نظام اسلامی، تعالی و پیشرفت همه جانبه کشور، ایستادگی در برابر زیاده‌خواهی زورگویان و مستکبران عالم، مبارزه با ظلم وستم، دفاع از حق و عدالت و آزادی، تکیه بر وحدت مسلمانان برای بازیابی مجد و تمدن اسلامی و ترویج ارزش‌های والای الهی و احکام نورانی اسلام استوار است.

ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی (ره) در این اطلاعیه ضمن گرامی‌داشت حضور گرم و خالصانه زائران و میهمانان حرم مطهر امام و شرکت کنندگان در مراسم بزرگداشت رهبر کبیر انقلاب اسلامی در اقصی نقاط کشور و مناطق مختلف جهان آورده است: مراسم شب ۱۴ خرداد(پنجشنبه شب) پس از اقامه نماز جماعت مغرب به امامت حجت الاسلام و المسلمین سیدحسن خمینی با قرائت قرآن کریم و برنامه مداحان عزیز آغاز و با سخنرانی مقام محترم ریاست جمهوری اسلامی ایران جناب آقای دکتر حسن روحانی ادامه خواهد یافت.

این اطلاعیه آورده است: مراسم عظیم و باشکوه ۱۴ خرداد با عنوان میثاق با امام و بیعت با رهبری از ساعت ۹ صبح در حرم مطهر حضرت امام خمینی (س) آغاز و پس از قرائت قرآن کریم و برنامه مداحان عزیز و سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین سیدحسن خمینی همگان از بیانات مهم و بسیار ارزشمند رهبر عزیز و فرزانه انقلاب اسلامی و فرمانده کل قوا و خلف شایسته امام امت بهره مند خواهند شد.

منبع:مهر

زمان انتشار: ۱۰ خرداد, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو