زمان انتشار: ۹ بهمن ۱۳۹۶ -

خاطرات جالب مجری مشهور از گلزنی به آلمان

گری لینکر، ستاره سابق فوتبال انگلیس و مجری مشهور دنیا رسانه مصاحبه ای مفصل با سایت فیفا انجام داد.

سرای نور؛بیشتر بازیکنان علاقمند به تکامل یافتن در دوران حرفه ای خود هستند و هنگامیکه از نظر فیزیکی افت کردند، مهاجمان بیشتر در عمق رفته  و بازیکنان خط میانی به دفاع روی می آورند.

با این حال، سبک بازی گری لینکر در دوران ورزشی یک الگو نسبتا سازگار بود. توانایی او در تشخیص شانس در محوطه جریمه حرفه ای به حدی قوی بود که ستاره تیم ملی انگلیس که موفق به فتح عنوان آقای گلی جام جهانی ۱۹۸۶ مکزیک شد، شم گلزنی خود را تا یک دهه بعد که بازنشسته شده بود حفظ کرد.

اما دوران تکامل لینکر از زمانی که کفش هایش را آویزان کرد آغاز شده است. او اکنون یکی از چهره های مشهور در رسانه های ورزشی بریتانیا بوده و از حضور گسترده ای در رسانه های اجتماعی برخوردار است. ستاره سابق لستر سیتی، تاتنهام و بارسلونا همچنین در اداره مراسم قرعه کشی مسابقات جام جهانی ۲۰۱۸ نقش آفرینی کرد.

حالا سایت فیفا با گری لینکر در خصوص گلزنی های دوران حرفه ای و جام جهانی پیش رو صحبت کرده است؛

شما گفته اید که از زمان کودکی جام جهانی برای شما اهمیت داشته است. وقتی برای اولین بار در سال ۱۹۸۶ در جام جهانی مکزیک حاضر شدید چه چیزی برای شما مهم بود؟

گری لینکر: “من به شدت هیجان زده بودم و این اتفاقی است که هر بازیکن امیدوار است برایش رخ دهد. مکزیک جای بسیار دشواری برای بازی کردن است و در شهر مونتری دما ۴۳ درجه سانتیگراد بود. در آن مقطع هوا بسیار گرم بود پس از آن تیم ما به آزتکا نقل مکان کرد که شهری شگفت انگیز بوده و مانند همانجایی بود که ما از جام جهانی تصور و انتظار داشتیم.”

اگر مجبور به انتخاب یکی از گل های خود در جام جهانی ۱۹۸۶ باشید، کدام یک را انتخاب می کنید و دلیل شما چیست؟

گری لینکر: “اگر مجبور به انتخاب باشم گل خودم به لهستان در مرحله گروهی را انتخاب خواهم کرد، زیرا بدون زدن گل اول، شاید گلهای دیگر هم به ثمر نمی رسید. در آن مقطع من طی چند بازی در گلزنی برای سه شیرها ناکام بودم و کنار دیگر بازیکنان به علت شروع ضعیف تحت فشار و انتقاد قرار داشتیم.

گل اول برای من حیاتی بود و همه چیز را تغییر داد. دقایقی بعد گل دوم و بعد از آن گل سوم هم به ثمر رسید و من موفق به ثبت هت تریک شدم و انگار جهان برای من تبدیل به جای دیگری شده بود. بدون گل اول، زندگی من ممکن بود کاملا متفاوت باشد.”

به ۴ سال بعد و جام جهانی ایتالیا که شما در آن موفق به باز کردن دروازه آلمان شدید برسیم. چه چیزی از آن بازی و گلزنی به یاد دارید؟

گری لینکر: “ما در آن دیدار شانس دوم صعود بودیم زیرا آلمان نسبت به ما یک روز بین مرحله یک چهارم و نیمه نهایی بیشتر استراحت کرده بود. هر ۲ دیدار انگلیس مقابل بلژیک و کامرون در مراحل قبلی به وقت اضافه کشیده شده بود، پس ما اگرچه خیلی خسته بودیم؛ اما واقعا خوب بازی کردیم.

اگرچه آن گل را به سختی به یاد دارم، اما با توجه به اینکه بارها آن را از تلویزیون دیده ام می دانم چه اتفاقی رخ داد. پل پارکر ارسال بلندی انجام داد که مناسب من بود و من با پای چپ خود که هرگز به قدرت پای راستم نبود موفق به گلزنی شدم که گل متفاوتی برای من بود.

فکر کنم توپ از میان پای یک بازیکن گذشت و همان لحظه که من ضربه را نواختم به خودم گفتم که گل خواهد شد. احساسی باورنکردنی بود گرچه متاسفانه این گل آنقدرها که حس می کردم ارزشمند نبود؛ اما به هر حال لحظه ای جادویی برایم ثبت شد.”

چگونه احساسات خود را هنگامی که ضربه شما به تور دروازه رسید به یاد می آورید؟

گری لینکر: “من فکر نمی کنم که این احساسات را هرگز فراموش کنم. زدن یک گل دیدنی و مهم در آن مقطع، احساس شگفت انگیزی به من داد. هنگامی که شما گل بسیار مهمی به ثمر می رسانید، توصیف احساس آن دشوار است؛ تقریبا مانند انفجار احساسات، یا رقم خوردن حسی متفاوت.

هواداران فوتبال هنگامی که تیم مورد علاقه شان درجام جهانی یک گل مهم به ثمر می رساند این احساس را درک می کنند، زیرا هر کسی به مرز دیوانگی می رسد. اما وقتی خود شما زننده این گل باشید، این احساس ۵۰ برابر خواهد شد.”

به سراغ روسیه ۲۰۱۸ برویم. هری کین برای امید انگلستان چقدر اهمیت دارد؟

گری لینکر: “هری کین بازیکنی بسیار مهم برای انگلیس است و شکی در این خصوص وجود ندارد. او بازیکنی با استعداد فوق العاده از همه جهات در پست مهاجم نوک است و از همه جا قادر به گلزنی می باشد. هری کین می تواند از بیرون محوطه یا روی هوا گلزنی کرده و در امر بازیسازی نیز موفق باشد. هری کین نقطه ضعفی ندارد و بازیکن حیاتی برای سه شیرهاست و ما نیاز داریم او در روسیه ۲۰۱۸ آماده و سرحال باشد.”

چگونه هری کین را با مهاجمان پیشین انگلیس مقایسه می کنید؟

گری لینکر: “در بین مهاجمان بزرگی که در طی سالیان اخیر در تیم ملی انگلیس به میدان رفته اند، من می توانم هری کین را از لحاظ سبک بازی با آلن شیرر مقایسه کنم. از لحاط سرعت یا قدرت گلزنی از بیرون محوطه یا با ضربه سر، هری کین و شیرر به یکدیگر شباهت دارند.”

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۹ بهمن, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو