زمان انتشار: ۹ بهمن ۱۳۹۶ -

ستاره‌های لیگ در انتظار پایان قهر سرمربی تیم ملی

سرمربی تیم ملی مدت‌هاست از لیگ فاصله گرفته و حضور او کمرنگ‌تر از همیشه در استادیوم‌های شهرستان‌ها که نه در همین استادیوم آزادی نیز شده است.

سرای نور؛کارلوس کی‌روش کمترین فرصت ممکن را برای انتخاب لیست نهایی بازیکنان حاضر در جام جهانی دارد و این در حالی است که غیبت مداوم او در استادیوم‌ها و در جریان دیدارهای لیگ برتر ایران باعث شده تا این گمان به وجود بیاید که نگاهی خریدار برای نمایش پدیده‌های آتی برای دستیابی به پیراهن تیم ملی وجود نداشته باشد و این لیست از چندی پیش تکمیل و آماده ارسال باشد.

 

  • سرمربی تیم ملی عامل فراری شدن بازیکنان

بازیکنان لیگ برتر کاملا متوجه این موضوع شده‌اند که حضور در فوتبال ایران کمترین شانس برای آنها در تیم ملی و لیست آن را به همراه خواهد داشت. کافی است به آخرین مورد در این زمینه دقت کنیم؛ کاوه رضایی با عملکردی نزدیک به زمان حضورش در استقلال اکنون در تیم شارلوآ توانسته به تیم ملی بازگردد. این در حالی است که موثرترین بازیکن استقلال در فصل گذشته علیرغم تمام فشارها و انتقاداتی که برای عدم حضورش در تیم ملی وجود داشت حتی به نزدیکی کمپ تمرینی تیم ملی نیز راهی به دست نمی‌آورد. دعوت عجیب از امیر عابدزاده به تیم ملی، علی کریمی نیمکت نشین از دیناموزاگرب و … نیز از همین دست انتخاب‌های سلیقه‌ای از سوی کارلوس کی‌روش بودند که این یقین را به بازیکنان داخلی داده که تنها برچسب لژیونر شدن می‌تواند آنها را به حضور در تیم ملی امیدوار کند. مساله‌ای که باعث شده آنها با هر پیشنهادی ولو با کمترین کیفیت ممکن و ارزش مالی، سودای جدایی داشته و باشگاه را با مشکل مواجه کنند.

 

  • پایان سفرهای استانی کارلوس کی‌روش

آخرین باری که کی‌روش راهی سفر استانی شد را چه کسی به خاطر می‌آورد؟ سرمربی تیم ملی که با حضور در انزلی، فارس و … موجی از امیدواری در تیم‌های شهرستانی به وجود آورده بود اکنون مدت‌هاست در استادیوم آزادی نیز آفتابی نمی‌شود و جستجو برای نمایش آخرین حضور او در خلال دیدارهای لیگ برتر با تحلیل‌ها و انتقاداتی در خصوص اینکه “کی‌روش کجاست” ختم می‌شود. پیش از این خبرنگاران ورزشی بارها با این پرسش از بازیکنان مواجه می‌شدند که آیا این هفته کی‌روش در استادیوم حاضر می‌شود و در صورتی که با پاسخ مثبت مواجه می‌شدند به دنبال بهترین عملکرد خود بودند تا نظر کی‌روش را جلب کنند و بازیکنانی هم که در لیست او حضور داشتند به دنبال عملکردی مثبت بودند تا پوئن منفی برای خروج از لیست در کارنامه آنها ثبت نشود. اتفاقی که ماه‌ها و نزدیک به یک سال و اندی است که دیگر رخ نمی‌دهد.

 

  • بازی‌ها و بازیکنانی که کی‌روش نمی‌بیند…

ذوب آهن بار دیگر اوج گرفته و پارس جنوبی شگفتی ساز این فصل لیگ برتر بود و نفت و گسترش در کنار پدیده مشهد دیگر تیم‌های موفق این فصل قلمداد می‌شوند. استقلال نیز با پشت سر گذاشتن ناکامی‌های ابتدای فصل اکنون در قامت تیمی قابل احترام و مدعی ظاهر شده و حتی سایپا نیز به همراه علی دایی نشان داده جوانانی قابل توجه در ترکیب خود دارد. نگاهی به بازیکنانی که با درخشش خود این تیم‌ها را به این جایگاه و موفقیت رسانده‌اند جای خالی آنها در لیست حتی کمپ کوتاه مدت تیم ملی را با خلا و علامت سوال بزرگی مواجه می‌کند.

 

  • ترکیب ۱۱ نفره بیرون مانده از لیست کی‌روش

محسن فروزان در زمانی که در استقلال ناکام حضور داشت جزو سهمیه همیشگی تیم ملی از جمع آبی‌پوشان محسوب می‌شد. این دروازه‌بان اکنون در پارس جنوبی به عنوان یکی از مهره‌های تاثیرگذار مهدی تارتار هیچگاه فرصتی برای حضور در کمپ کوتاه مدت کی‌روش نیز نیافته است.

در قلب دفاعی نیز می‌توان به شجاع خلیل زاده اشاره کرد؛ مدافعی که تا پیش از جام جهانی برزیل یکی از مهره‌های مورد توجه سرمربی تیم ملی محسوب می‌شد و اکنون با گذشت ۴ سال همچنان سوتفاهم‌ها بین او و این مدافع موفق در ترکیب این فصل پرسپولیس به پایان نرسیده است. محمدرضا خانزاده نیز زمانی که منتقدین زیادی داشت و حتی در پرسپولیس فرصت کوتاهی در اختیار داشت جزو انتخاب‌های همیشگی تیم ملی محسوب می‌شد و حتی به جام جهانی برزیل نیز راه یافت. با این حال عملکرد موفق این فصل او در پدیده از چشمان کی‌روش دور مانده تا این مساله نیز به علامت سوال دیگری برای فوتبالدوستان تبدیل شود.

در پست مدافع راست می‌توان به محمد ایرانپوریان اشاره کرد. مدافعی که کیفیت باثباتی طی سه فصل اخیر در تراکتورسازی از خود به جا گذاشته و هم در فاز تهاجمی و هم تدافعی بازیکن موثری برای تبریزی‌ها بوده؛ اما پشت خط تیم ملی و لیست آن قرار دارد.

داریوش شجاعیان زمانی که در گسترش فولاد بود تک سهمیه این تیم را به خود اختصاص داده بود تا پرستیژ دیگر تیم تبریزی تلقی شود. او علیرغم روزهای ابتدایی ناموفق در استقلال اکنون توانسته بار دیگر در قامت ستاره برای آبی‌پوشان بدرخشد و سهم عمده‌ای در موفقیت این روزهای تیم وینفرد شفر ایفا کرده است.

در کمتر لیگی شاهد این هستیم که برترین پاسور آن نتوانسته باشد حضور در تیم ملی کشورش را تجربه کند؛ اما محسن مسلمان با عملکردی کم نوسان حداقل طی دو فصل اخیر هرگز نتوانسته نظر کی‌روش حتی در لیست ابتدایی و تمرینی را به خود اختصاص دهد. او در فصل گذشته ۸ پاس گل و این فصل و تا به اینجا ۱۰ پاس گل رقم زده و برترین پاسور سرخپوشان و لیگ برتر بوده است.

رضا اسدی نیز در سایپا شاید این حق را داشته تا حداقل در اردوی تیم ملی توانایی خود را به کادرفنی نشان دهد. بازیکن جوان و کم حاشیه سابق نفت تهران که به همراه دایی راهی سایپا شده در مهمترین جدالی که در ویترین لیگ نیز قرار گرفته برابر استقلال ستاره تیمش بود و روند کم نوسانی در دیگر دیدارها در ترکیب نارنجی‌پوشان داشته است.

محمد قاضی نیز که سابقه حضور در تیم ملی را دارد در این فصل در بهترین فرم آمادگی خود قرار داشته و در حالی که امیدواری برای حضور در اردوی تیم ملی و فهرست کی روش برای او نیز وجود داشت جایی در آن نیافت و حسین ابراهیمی نیز در سپیدرود توانسته تنها امید رشتی‌ها برای موفقیت در ادامه لیگ محسوب شود. بازیکن خوش تکنیک و گلزن سپیدرود بعد از جدایی از فولاد بار دیگر در تیم شهرش احیا شده و نمایش موفقی در این فصل از خود به جا گذاشته است.

علامت سوال دیگر لیگ علی علیپور است؛ مهاجمی که توانسته به خوبی از روزهای برزخی این تیم بعد از محرومیت طارمی به عنوان یک فرصت بزرگ برای خود شکل دهد. مهاجمی که درخشش خود را از روزهای پایانی فصل گذشته آغاز و تا به امروز استمرار بخشیده است. اما در حالی که مهاجمان تیم ملی هر کدام با افت و شرایط خاصی طی هفته‌های مواجه بوده‌اند نام او به لیست تیم ملی راه نیافته است. مهدی طارمی آخرین بار در شهریورماه در میادین فوتبالی ظاهر شده و سردار آزمون نیز از مهاجم مورد علاقه تیم‌های انگلیسی و ایتالیایی فاصله زیادی یافته و رضا قوچان نژاد نیز نتوانسته درخشش زیادی در ترکیب تیمش داشته باشد و برخلاف فصل گذشته در امر گلزنی نیز با ناکامی بزرگی مواجه بوده. اما همه این‌ها نیز باعث نشده تا کی‌روش حتی فرصتی کوتاه به برترین گلزن لیگ بدهد تا او عیار خود را پیش او به نمایش بگذارد.

عبدالله ناصری، عیسی آل کثیر، جلال الدین علی‌محمدی، یونس دلفی و… نیز دیگر بازیکنانی هستند که در این فصل عملکرد خوبی از خود به نمایش گذاشته‌اند و جای خالی آنها و عدم حضور کی‌روش برای تماشای عملکردشان بدجور توی ذوق می‌زند و باید دید قهر سرمربی تیم ملی با فوتبال داخلی چه زمانی به پایان خواهد رسید.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۹ بهمن, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو